بانک و بیمه

 خیز بانک سامان برای عرض اندام میان غول شرکتی منطقه منا با نیروی انسانی  

مهران ابراهیمیان; بازار: مراسم رونمایی از اولین گزارش سرمایه انسانی بانک سامان با حضور مدیران ارشد این بانک برگزار شد تا با این گزارش خود را برای رقابت با شرکت های بزرگ منطقه منا آماده کند.

از این گزارش می توان نتیجه گرفت که بانک سامان باید در رقابت با شرکت های بزرگ منطقه منا، به نیروی انسانی و تاثیر آن بر سودآوری این بنگاه اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشد. نشان می دهد

در این مراسم فرشته ضرابیه معاون توسعه زیربنایی و پیمان نادری مدیر سرمایه انسانی بانک سامان مراحل ۹ گانه آماده سازی نیروی انسانی و تبدیل آنها به بانک الماس را تشریح کردند.

فرشته ضرابیه در ابتدای این مراسم به تشریح دلیل تهیه این گزارش پرداخت و گفت: موضوع سرمایه انسانی در بانک سامان بسیار ارزشمند است و از آنجایی که عنوان الماس را در عنوان این گزارش به کار برده ایم، نشان دهنده این است که ما کارمندان پس از روزهای سخت و مشکلات تبدیل به الماس شده اند و امروز می درخشیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی بانک سامان در زندگی و کار خود هدفمند است و تعالی و پیشرفت در سازمان یک اصل مهم است، گفت: به همین منظور نیروی انسانی را به سرمایه انسانی تبدیل کرده ایم، یعنی در این زمینه. همزمان با تغییرات و تغییرات در محیط کار، نیروهای انسانی به صورت سیال در مسیر پیشرفت حرکت می کنند.

مدیر سرمایه انسانی بانک سامان در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر تغییرات شاخص eNPS در گزارش سال های اخیر بانک سامان اظهار کرد: این شاخص به دلیل شرایط محیطی تغییر کرده است. واقعیت این است که ماهیت صنعت بانکداری حذف قدرت است. اما سعی کردیم با ایجاد محیطی انعطاف پذیر از خروج کارکنان جلوگیری کنیم. یک نکته مهم این است که طبق داده های ما، رشد ماندگاری کارکنان یک سازمان ارتباط مستقیمی با رشد سود سازمان دارد.

شاخص وفاداری کارکنان، بالاتر از مایکروسافت و تی دی بانک

پیمان نادری، مدیر منابع انسانی بانک سامان نیز در پاسخ به سوال دیگری از بازار مبنی بر اینکه بر اساس گزارش ارائه شده، شاخص وفاداری کارکنان بانک سامان ۴۸ و بالاتر از بانک های بزرگ دنیا است، گفت: به طور معمول کارمندان بانک های بزرگ خارجی پس از کسب تجربه توسط شرکت جذب می شوند. از بانک های بزرگ برای مشاوره مالی استفاده می شود و ما در بانک سامان سعی کرده ایم رضایت سازمانی را در قالب طرح های مختلف و با توجه به تغییر نیازها ارزیابی کنیم. به عنوان مثال تعامل سازمانی در سطح بالایی در قالب شبکه اجتماعی وجود دارد و ما سعی کردیم سازمانی منعطف داشته باشیم و بر اساس نظرات، پیشنهادات و حتی انتقاد کارکنان حرکت کنیم. وی همچنین عدم تبعیض جنسیتی و اشتغال و همچنین آموزش مستمر و عملی را از ویژگی های بانک سامان دانست و گفت: با ارائه تسهیلات رفاهی حتی برای کارکنان بازنشسته و ایجاد محیطی راحت همراه با استراحت و ورزش سعی در جلب رضایت کارکنان داشته ایم. چون مهدکودک و…

ما نه صف داریم و نه دفتر مرکزی

وی با اشاره به واژه های سنتی صف و دفتر مرکزی در بانک ها، گفت: با پیشرفت نظام بانکی، این واژه ها عملاً در بانک سامان کارکرد خود را از دست داده اند و کارکنان شعب بانک سامان فروشنده هستند و به خدمات مشاوره می دهند. آنها بهتر هستند و با نیازها و ترجیحات مشتری سازگار هستند و ما نیز به عنوان پشتیبان و همراه آنها ایفای نقش خواهیم کرد.

معاون توسعه زیرساخت بانک سامان ادامه داد: در واقع سرمایه انسانی ما در دو محیط زندگی می کند. اولی محیط کار و دومی محیط زندگی شخصی. بنابراین ایجاد آرامش در محیط کار می تواند زندگی شخصی آنها را نیز تحت تاثیر قرار دهد و ما سعی می کنیم این محیط را به بهترین شکل ممکن برای آنها فراهم کنیم.

ضرابیه تصریح کرد: توجه به تمامی نیازهای نیروی انسانی در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و بهداشتی برای ما بسیار مهم است و نگاه و مدیریت مدیران سازمان نیز بر اساس همین موضوعات شکل می گیرد.

ایجاد محیط مناسب برای ضد نسل

در ادامه این مراسم، پیمان نادری، مدیر منابع انسانی بانک سامان نیز گفت: هدف ما از تدوین و تهیه چنین گزارشی صرفاً تبلیغات نیست، بلکه در تلاش هستیم تا به دستاوردهای ارزشمندی برسیم که بتواند پاسخگوی نیازهای مردم به ویژه باشد از نسل جدید بنابراین، ما همیشه پروژه های مختلفی را برای ارائه محیط کاری متفاوت به بخش منابع انسانی تعریف و اجرا کرده ایم.

وی افزود: باید انتظارات نسل جدید را بشناسیم و بر اساس آن تغییرات را اجرا کنیم. خدمات ما هرگز به صورت تهاجمی در یک دوره طولانی و مستمر ارائه نشده است و ما دائماً در حال ایجاد تغییرات مثبت و سازنده در خدمات خود هستیم. البته روند رضایتمندی را نیز با جدیت دنبال می کنیم تا در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهیم.

نادری خاطرنشان کرد: در این گزارش تلاش شده است تا اقدامات مهم این بانک به عنوان یک الگوی موفق ایرانی در حوزه برندسازی کارفرما به مخاطبان داخلی و خارجی ارائه شود. یکی دیگر از اهداف بانک سامان از انتشار این گزارش، آشنایی افراد جویای کار با محیط کار و تبادل تجربیات و دانش با متخصصان سرمایه انسانی است.

در بخشی دیگر از این مراسم فرشته ضرابیه معاون توسعه زیرساخت بانک سامان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر میزان مهاجرت کارکنان و برنامه های اجرا شده برای جلوگیری از مهاجرت کارکنان بانک سامان گفت: مشکل مهاجرت کارکنان به این موضوع مربوط می شود. به دو چیز ” عوامل داخلی و خارجی همیشه سعی کرده ایم بهترین محیط کاری را برای پرسنل ایجاد کنیم تا با خیالی آسوده در محیط کار حاضر شوند.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از چالش هایی که می تواند کارکنان را نگران کند ابتلا به برخی بیماری ها است. ما برخلاف سایر سازمان ها از همکارانی که از بیماری های خاص رنج می برند حمایت ویژه ای می کنیم و حتی با اجرای برنامه پایش سلامت سعی کرده ایم سلامت کارکنان خود را تضمین کنیم و از ایجاد شرایط خاص برای این دسته از همکاران در صورت بیماری جلوگیری کنیم. به طور کلی، هدف ما ایجاد یک محیط کاری انسانی است. اما وقتی صحبت از مسائل بیرونی می شود، در واقع تاثیر بسیار کمی در این زمینه داریم.

در بخشی دیگر از این مراسم یکی از خبرنگاران در خصوص جابجایی مستمر نیروهای IT بین شرکت های مختلف سوالی را مطرح کرد که پیمان نادری، مدیر سرمایه انسانی بانک سامان در پاسخ به این سوال گفت: ما همیشه سعی می کنیم رسیدگی کنیم. نیروهای ما اما خارج از سازمان ما اقیانوس خونینی از رقابت برای چنین قدرت هایی وجود دارد. با این حال، سعی کرده ایم با ایجاد یک محیط کاری انعطاف پذیر برای همکاران، منحنی گردش مالی را کاهش دهیم.

فرشته ضرابیه در پاسخ به سوالی مبنی بر نرخ خروج کارکنان از بانک سامان گفت: نظارت بر نرخ خروج از بانک را از سال ۱۳۸۹ آغاز کردیم و امروز این نرخ زیر ۲.۵ درصد است که نرخ بسیار خوبی است.

پیمان نادری در بخشی دیگر از این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه ریزی برای جذب نسل Z، گفت: ما در سال های اخیر به این موضوع فکر کرده ایم و سازوکار خود را برای جذب این دسته از کارکنان تطبیق داده ایم و تلاش کرده ایم جبرانی ایجاد کنیم. ” بسته ای را طراحی کنید که مناسب این نسل باشد. با توجه به نظرسنجی های انجام شده در بین نیروهای استخدام شده از نسل Z، میزان رضایت آنها در حال حاضر خوب است.

فرشته ضرابی معاون توسعه زیرساخت بانک سامان در پایان این مراسم گفت: بسیار خرسندیم که امروز شاهد انتشار و رونمایی از این گزارش هستیم و جویندگان کار می توانند از آنها استفاده کنند گزارش ها تصمیم گیری در سازمانی را که می خواهند در کدام سازمان کار کنند را برای آنها آسان تر می کند. بر این اساس، معتقدم انتشار چنین گزارشی در تمامی سازمان ها باعث افزایش شفافیت و احترام به انتخاب همه جویندگان کار خواهد شد.

پیمان نادری در پایان گفت: ما در بانک سامان بر خلاف سایر بانک ها محافظه کار نیستیم و انتشار این گزارش به عنوان اولین گزارش سرمایه انسانی شبکه بانکی اتفاق مهمی است که موجب رشد سرمایه انسانی می شود. در کشور.»

لازم به ذکر است گزارش سرمایه انسانی بانک سامان با عنوان «سفر الماس: در جستجوی گنج پنهان» گزارشی بدیع و داستان محور بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی و تلفیق آن با دنیای مدرن و به صورت تعاملی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا