فناوری

دیزی، چت‌بات «مادربزرگ»هوش مصنوعی که کلاهبرداران تلفنی را سر کار می‌گذارد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: یک شرکت مخابراتی بریتانیایی یک ربات چت «مادربزرگ» با هوش مصنوعی به نام دیزی راه اندازی کرده است که به طور هیستریک زمان کلاهبرداران تلفنی را تلف می کند.

این یک ربات هوش مصنوعی است که برای چت صوتی با کلاهبرداران تلفنی طراحی شده است تا مشتریان مخابراتی مجبور نباشند با آنها صحبت کنند.

به گفته مقامات Virgin Media O2، شرکت مخابراتی بریتانیایی که ابزار هوش مصنوعی را طراحی کرده است، چت بات دیزی با استفاده از محتوای واقعی مورد استفاده برای طعمه های کلاهبرداران آموزش داده شده است، به طوری که هنگام برقراری ارتباط با کلاهبرداران، «از یک انسان واقعی قابل تشخیص نیست. ” و بتوانید کلاهبرداران را فریب دهید تا فکر کنند به اهداف کامل خود دست یافته اند.”

دیزی ترکیبی از مدل‌های مختلف هوش مصنوعی است که برای گوش دادن و پاسخ به تماس‌های کلاهبرداری با هم کار می‌کنند.

تشخیص آن “از یک انسان واقعی غیرقابل تشخیص است” و می تواند “کلاهبرداران را فریب دهد که فکر کنند هدف عالی را پیدا کرده اند”.

دیزی ترکیبی از مدل های مختلف هوش مصنوعی است که با هم کار می کنند تا به تماس های کلاهبرداری گوش دهند و به آنها پاسخ دهند.

این ربات هوش مصنوعی هنگام صحبت با کلاهبرداران، داستان‌های خانوادگی پیچیده و نامرتبط را به مخاطبان خود می‌گوید و اطلاعات نادرستی درباره جزئیات بانکی آنها ارائه می‌دهد.

بر اساس ادعای شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار را طراحی کرده است، دیزی توانسته کلاهبرداران را تا ۴۰ دقیقه در خط نگه دارد.

موری مک‌کنزی، رئیس بخش مبارزه با تقلب در Virgin Media O2، گفت: «جدیدترین عضو تیم پیشگیری از تقلب ما، دیزی، جدول را به نفع ما تغییر داده است. او با ساده ترین روش، یعنی نگه داشتن کلاهبرداران، در بازی بی رحمانه خود، کلاهبرداران را فریب می دهد و شکست می دهد.

مطالعه‌ای که در فوریه توسط BDO، یک شرکت خدمات مالی منتشر شد، نشان داد که کل کلاهبرداری در بریتانیا در سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۶۹ میلیارد یورو) خواهد رسید که ۱۰۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

مطالعه دیگری از دانشگاه پورتسموث نشان داد که دو سوم از پاسخ دهندگان بالای ۷۵ سال حداقل یک بار تلاش برای کلاهبرداری در شش ماه گذشته گزارش کردند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط Virgin Media O2 منتشر شده است، ۷۱ درصد از مردم بریتانیا می‌خواهند کلاهبرداران را سر کار بگذارند، اما بیشتر این تماس‌گیرندگان نمی‌خواهند وقت خود را برای انجام این کار تلف کنند.

در همین حال، ربات هوش مصنوعی دیزی می گوید که او «به اندازه دنیا زمان» برای کلاهبرداران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا