فناوری

در روزهای آلوده چه خوراکی‌هایی مصرف نکنیم؟

مرجان منوچهری در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت اظهار کرد: شیر به دلیل داشتن فسفر، منیزیم و کلسیم سموم را خنثی می کند و دفع ادرار و مدفوع و آلاینده ها را تنظیم می کند، بنابراین برای رفع آلودگی سرب و هوا توصیه می شود. افراد می توانند حداقل دو عدد بنوشند. روزی یک لیوان شیر کم چرب بنوشید و از شیر پرچرب خودداری کنید، زیرا اسیدهای چرب اشباع در غذاها وجود دارد. چرب سیستم دفاعی بدن را ضعیف می کند و باعث شیوع بیماری های ریوی در هوای آلوده می شود.

وی گفت: مصرف شیر کم چرب پروبیوتیک با توجه به متعادل کردن سطح باکتری های مفید در روده و بهبود شرایط دفع آلاینده ها از طریق مدفوع، مصرف آن در مواقع گرد و غبار و آلودگی هوا توصیه می شود. خشکی دهان ناشی از گرد و غبار و آلودگی هوا را از بین می برد و بخشی از آلودگی وارد شده به بدن از طریق ادرار را از بین می برد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مواد غذایی مضر در هنگام آلودگی هوا تصریح کرد: پرهیز یا محدود کردن مصرف غذاهای پرچرب، دیر هضم، سرخ کردنی و فست فودها از اصول تغذیه خوب است اما در زمان از آلودگی هوا بخشی از ضروری تلقی می شود که باید در نظر گرفته شود.

منوچهری ادامه داد: غذاهای پرچرب می توانند آسیب های ناشی از آلودگی هوا را افزایش دهند، زیرا اسیدهای چرب اشباع موجود در آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و در هوای آلوده بیماری های ریوی را گسترش دهند. بدن می تواند آسیب آلودگی هوا را دو برابر کند.

وی با بیان اینکه در شرایط آلودگی هوا بهتر است میوه و سبزی خام مصرف شود، گفت: استفاده از مواد غذایی ویتامین C یکی از راهکارهایی است که در شرایط آلودگی هوا باید مورد توجه قرار گیرد و مرکبات (پرتقال، نارنگی، گریپ فروت)، فلفل سبز، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز، اسفناج، جعفری و کیوی از مهمترین منابع این ویتامین هستند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند تنگی نفس و اثرات مضر ترکیبات را کاهش دهد. التهاب قلب من وی افزود: استفاده از روغن سویا، روغن آفتابگردان و سایر روغن های گیاهی، جوانه گندم، روغن ماهی، روغن زیتون و انواع مغزها خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطان و التهاب) و افزایش مقاومت در برابر عفونت ها (تقویت سیستم ایمنی بدن) دارند. است. سیستم) و افزایش آهن جذب می شود و استفاده از آنها در شرایط آلودگی هوا توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا