اقتصاد جهان

ترفند چین برای فرار از تعرفه های اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، سازندگان بزرگ خودروهای برقی در چین راهی برای دور زدن تعرفه های جدید اتحادیه اروپا بر واردات این خودروها و گسترش بیشتر سهم بازار خود در اروپا یافته اند.

شرکت هایی مانند B.VdiGeely و خودروساز دولتی Syk صادرات خودروهای هیبریدی به اروپا را افزایش داده اند زیرا این خودروها مشمول تعرفه های اتحادیه اروپا نیستند. خودروهای هیبریدی از ترکیب باتری های الکتریکی و موتورهای احتراقی استفاده می کنند.

سایر تولیدکنندگان چینی با انتقال تاسیسات مونتاژ و تولید خود به اروپا، هزینه های خود و تأثیر تعرفه ها را کاهش داده اند.

انتظار می رود خودروهای هیبریدی چینی رقابت سختی را برای مدل های ژاپنی و اروپایی ایجاد کنند. شرکت هایی مانند تویوتا، هوندا و نیسان قبلاً شاهد کاهش فروش بوده اند.

سازندگان اروپایی مانند فولکس واگن نیز تحت تأثیر این شرایط قرار دارند.

بر اساس گزارش انجمن خودرو چین، این کشور از ماه آگوست تا اکتبر امسال ۶۵ هزار و ۸۰۰ خودروی هیبریدی به اروپا صادر کرده است که بیش از سه برابر مدت مشابه سال گذشته است.

مدل های هیبریدی BV مانند Seal U’s Mi-i، اولین مدل هیبریدی این شرکت در اروپا، و Song Plus MI ارائه می دهد. در حالی که جیلی مدل های پلاگین هیبریدی مانند گلکسی استارشیپ ۷ و مدل های هیبریدی ملایم مانند جیلی آزکارا را عرضه کرده است.

خودروهای هیبریدی ملایم معمولاً فقط دارای یک موتور الکتریکی کوچک هستند که از موتور احتراق داخلی پشتیبانی می کند.

سایک همچنین مدل های هیبریدی مختلفی مانند MG6 Plug-in، Psyche Rovi E-Rix5 Super Hybrid Chassis Blend، MG3 Hybrid و MGAHS Plug-in Hybrid را تولید کرده است.

اتحادیه اروپا اخیرا تعرفه های بیشتری را بر تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی وضع کرده است. این تعرفه ها به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه دولت چین به این تولیدکنندگان یارانه می دهد، اعمال شد. یارانه هایی که به آنها اجازه می دهد محصولات خود را در بازار اروپا با تخفیف های بسیار زیاد بفروشند.

توسط Enterprisedi نرخ عوارض ۱۷% اعمال شد، در حالی که نرخ عوارض برای Saik 35.3% و Geely 18.8% است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا