ارزهای دیجیتال

کاهش 51 درصدی ضررهای هک در سال 2023

به گزارش افق میهن:






تعداد حوادث امنیتی در بازار ارزهای دیجیتال کاهش یافته است، در حالی که تعداد کل ضررها همچنان قابل توجه است.



به گزارش افق میهن، داده های جدید شرکت امنیت بلاک چین CertiK نشان داد که ضررهای هک ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ علیرغم بازار نزولی گسترده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این گزارش که با عنوان Hack3d: The Web3 Security Report 2023 منتشر شد، نشان داد که خسارات ناشی از حوادث امنیتی بیش از ۱.۸ میلیارد دلار است که ۵۱ درصد کاهش نسبت به ضرر ۳.۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ دارد.

این گزارش این کاهش تعداد هک ها را به عوامل متعددی نسبت داد. این شامل رشد پلتفرم های امنیتی و سایر اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط صنعت ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این، رکود بازار منجر به کاهش ارزش گذاری توکن و کاهش انگیزه هکرها برای هدف قرار دادن پروژه های ارزهای دیجیتال شده است.

علیرغم توسعه مثبت بازار، بنیانگذار CertiK Ronghui Gu هشدار داد که زیان هنوز قابل توجه است. وی همچنین بر اهمیت تلاش های امنیتی در بازار تاکید کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این کاهش در سال ۲۰۲۴ ادامه یابد و همچنین خاطرنشان کرد: کاهش مستمر زیان نشان می دهد که صنعت وب ۳ از اشتباهات امنیتی خود درس گرفته است.

حوزه هایی که نیاز به توسعه و بهبود دارند

این گزارش همچنین مناطقی را که در آن به بهبودهای ایمنی بیشتری نیاز است، شناسایی کرد. در این گزارش، قابلیت همکاری بین زنجیره‌ها به عنوان یک آسیب‌پذیری کلیدی ظاهر شد. ضرر و زیان ناشی از یک رخنه امنیتی که چندین بلاک چین را تحت تأثیر قرار داد به نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار رسید.

علیرغم این چالش ها، گزارش CertiK تصویری کلی مثبت از وضعیت امنیت Web3 ترسیم می کند. کاهش آسیب هک و اتخاذ تدابیر امنیتی پیشگیرانه نشان می دهد که صنعت در برابر حملات مقاوم تر شده است. با بهبود بازار، حفظ این تلاش ها برای حفاظت از ارزش رو به رشد اکوسیستم ارزهای دیجیتال بسیار مهم خواهد بود.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا