اقتصاد جهان

سیل تقاضای کمک برای پرداخت قبوض سرسام آور در انگلیس

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از روزنامه گاردین، موسسه خیریه Citizens Advice در گزارشی اعلام کرد که تعداد افرادی که در انگلیس و ولز برای پرداخت قبوض انرژی خود درخواست کمک کرده اند در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

این سازمان به ۶۰۰۰۰ خانواری که با افزایش ناگهانی هزینه های گاز و برق دست و پنجه نرم می کنند کمک کرده است.

به گفته Citizens Advice، این رقم در سال ۲۰۲۰ دو برابر است، و مشکلات مربوط به صورت‌حساب رایج‌ترین مشکلی است که در این موسسه خیریه مطرح می‌شود.

اگرچه چنین مشکلاتی جدید نیست، اما تاثیر آنها با افزایش قیمت انرژی در سال های اخیر جدی تر شده است. یک چهارم مشکلات صورت‌حساب در سال گذشته مربوط به صورت‌حساب‌های معوق بود که به طور متوسط ​​۲۵۰۰ پوند بود.

تنظیم کننده انرژی بریتانیا (Ofgem) هر سه ماه یک سقف برای قیمت گاز و برق تعیین می کند. در روز سال نو سقف قیمت ۱.۲ درصد افزایش یافت و میانگین قبض انرژی سالانه برای میلیون‌ها خانوار را به ۱۷۳۸ پوند رساند. افزایش ۳ درصدی بیشتر در ماه آوریل پیش بینی می شود.

سقف فعلی تقریباً ۶۰۰ پوند در سال بیشتر از ابتدای سال ۲۰۲۲ است، قبل از جنگ بین روسیه و اوکراین که قیمت انرژی را در اوایل سال ۲۰۲۲ افزایش داد.

این در حالی است که هشدارهای هوای سرد در سراسر بریتانیا صادر شده و کمترین دمای ژانویه در ۱۵ سال گذشته ثبت شده است.

این امر باعث افزایش تقاضای انرژی و افزایش فشار بر دولت شده است، به ویژه پس از تصمیم بحث برانگیز دولت بریتانیا برای کاهش کمک هزینه سوخت زمستانی برای تقریباً همه خانوارها.

گزارش Citizens Advice گفت که با توجه به فشاری که بر پرداخت کنندگان قبوض وارد می شود، «ضروری» است که شرکت های انرژی به طور مرتب قبض های دقیق و قابل فهم را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

این موسسه خیریه از Ofgem خواسته است تا دوره صورت‌حساب عقب افتاده را برای مشتریان کنتور هوشمند به جای ۱۲ ماه فعلی به ۶ ماه محدود کند تا از قبوض با ارقام پرداختی تکان دهنده جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا