بانک و بیمه

چرایی حضور نام چند شرکت بیمه زندگی در فهرست شکایت از بیمه شخص ثالث مشخص شد

به گزارش افق میهن، علی رشیدی معاون اداره کل نظارت بر شکایات اموال، خودرو و بیمه مرکزی با توجه به حضور نام صندوق بیمه خسارت بدنی و چند شرکت صادرکننده بیمه عمر در لیست شکایات بیمه مسئولیت گفت: بر اساس ماده ۲۱ قانون بیمه اشخاص ثالث، به منظور کمک به زیان دیدگان حوادث ناشی از وسایل نقلیه، خسارت جسمی اشخاص ثالث به دلیل مفقود شدن یا انقضای بیمه نامه، خاتمه قرارداد بیمه، عدم شناسایی وسیله نقلیه مسبب حادثه، حذف پرونده فعالیت و … در بخش جبران خسارت بیمه مسئولیت کار می کند.

وی افزود: بنابراین با توجه به ارتباط فعالیت صندوق خسارت بدنی با بحث بیمه مسئولیت، این احتمال وجود دارد که برخی افراد در روند اقدامات اداری بیمه مسئولیت با مشکل مواجه شوند و بتوانند شکایت خود را مطرح کنند. در سایت سامانه بیمه مرکزی ایران و پاسخگویی به شکایات بیمه ای. لازم به تاکید است که صندوق بیمه خسارات بدنی در صدور بیمه نامه مسئولیت ندارد، اما در خصوص پرداخت خسارت تعهداتی دارد. و در برخی موارد فرصتی برای طرح شکایت وجود دارد. این مبنای نامگذاری صندوق خسارت بدنی در لیست خسارت بیمه مسئولیت است.

رشیدی در ادامه درباره سایر شرکت های بیمه که بیمه مسئولیت صادر نمی کنند اما در این لیست قرار دارند، گفت: به عنوان مثال در خصوص شرکت بیمه توسعه قابل ذکر است که مجوز صدور بیمه مسئولیت ۱۰ مورد اخیر را ندارد. سال‌ها، اما پرداخت غرامت باید انجام شود، احتمالاً برخی از شرکت‌های بیمه از این شرکت شکایت کرده‌اند و به همین دلیل نام این شرکت در این لیست آمده است.

این مقام مسئول می گوید: در خصوص حضور بیمه عمر هامرز و خاورمیانه در لیست شکایات بیمه اشخاص نیز باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به مراجعه بیمه شدگان به شرکت ها و نمایندگی های بیمه، این احتمال وجود دارد که نمایندگان این شرکت ها شرکت ها خارج از صلاحیت بوده و مجوزهای قانونی بیمه مسئولیت را ارائه کرده اند و یا افراد در زمان طرح شکایت، عنوان بیمه مسئولیت را به اشتباه ثبت کرده اند. در سامانه ثبت شکایات بیمه مرکزی، فیلد شخص ثالث را برای شرکت های بیمه عمر باز گذاشته ایم تا در صورت تخلف شبکه توزیع در این زمینه، بیمه شده شکایت کند.

وی افزود: باید تاکید کرد که آمار منتشر شده از شکایات بدهی، داده های خام است و کاربران می توانند با استفاده از شاخص های دیگر آن را تحلیل کنند. مردم با سامانه شکایات آشنا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا