اخبار اقتصاد ایران

حداقل حقوق سال آینده ۱۱/۵ میلیون شد؟! / زور مجلس تنها افزایش 2 درصدی بود

رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون ادغام بودجه ۱۴۰۳:

رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: میانگین افزایش حقوق کارکنان به ۲۰ درصد افزایش یافت و حداقل کف حقوق کارکنان در سال آینده ۱۰ میلیون مصوب شد.

به گزارش دیارمیرزا علی اصغر عابستانی، رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص آخرین مصوبه در خصوص حقوق شاغلان و بازنشستگان سال آینده، گفت: کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق چندین جلسه برگزار کرد. جلسات و در نهایت دولت پیشنهاد داده بود که میانگین حقوق کارمندان و بازنشستگان ۱۸ درصد افزایش یابد، بحث ما در مجلس و در کمیسیون حقوق و دستمزد این بود که هجدهمین دوره نظارت مشخص شود و ساختار اجرایی آن چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: خب با جلساتی که داشتیم این را در کمیته مشخص کردیم و با هماهنگی عزیزان دولت سقف ۱۸ درصد را به ۲۰ درصد رساندیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن این است که در شرایط تورمی کنونی وضعیت اقتصادی حداقل حقوق بگیران شرایط اقتصادی مناسبی ندارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم وضعیت خوبی داشته باشیم. در نتیجه ، ما ۳ تصمیم گرفتیم.

وی ادامه داد: البته باید تاکید کنم که این موارد در حال حاضر مصوبه کمیسیون حقوق و دستمزد است و رفتن به مرحله تجمیع و سپس ارائه در مرحله مجلس و تصویب زمان بر است و دور از ذهن است. در آن مرحله ، اما در حال حاضر تصمیم این امر به طور متوسط ​​۲۰ ٪ افزایش می یابد.

عنابستانی در خصوص تمهیدات اجرا و اعمال این افزایش حقوق گفت: ابتدا حداقل دستمزد و حقوق کارمندان ۱۰ میلیون تومان باشد که امسال ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.

نکته دوم این است که حقوق همه کارمندان به طور یکسان به ازای هر نفر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد، این امر به بهتر شدن کارمندانی که حقوق پایینی دارند کمک می کند.

وی افزود: تصمیم سوم اعمال افزایش ۱۰ درصدی در حقوق همه کارمندان است.

رئیس کمیسیون حقوق و دستمزد مجلس در ادامه بیان کرد: یعنی این افزایش ۲۰ درصدی حقوق به گونه ای تقسیم می شود که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثابت و به همه ۱۰ درصد اضافه می شود، آن وقت چه می شود فردی که حداقل حقوق دریافتی را دریافت می کند. حقوق او ۱۰ میلیون می شود، ۱.۵ میلیون به آن اضافه می شود، یعنی ۱۱.۵ میلیون و حدود ۱ میلیون تومان به خانواده و فرزندانش اضافه می شود که خارج از این قاعده است و در نهایت افزایش می یابد. حدود ۴۰-۴۱٪. خواهد داشت.

وی افزود: یعنی برای فردی که حداقل حقوق دریافت می کند تقریباً متناسب با تورم افزایش داشتیم و برای فردی که بیشترین حقوق را دریافت می کند همان ۱.۵ میلیون تومان به همراه ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهد بود. که در حدود ۱۳-۱۴ درصد افزایش حقوق و دستمزد است که میانگین حقوق ۲۰ ٪ را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا