قیمت بنزین در آمریکا با تعرفه های ترامپ گران می شود
گاردین روز یکشنبه هشدار داد که مصرف کنندگان آمریکایی ، براساس تصمیم دونالد ترامپ ، روغن وارداتی را از کانادا و مکزیک برای افزایش قیمت گاز وارد کردند.
افزایش احتمالی قیمت سوخت منعکس کننده نوع شمشیر تجاری ترامپ است که در شرکت های داخلی و همسایگان همسایگان ایالات متحده تقویت شده است تا مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر را کاهش دهد ، اما وعده های آن برای عمل با تورم در تضاد است.
ایالات متحده هر روز حدود ۴ میلیون بشکه از کانادا وارد می کند که ۷۰ ٪ از آنها توسط پالایشگاه ها در قرون وسطی تصفیه می شود.
علاوه بر این ، هر روز بیش از ۴۵۰،۰۰۰ بشکه از مکزیک وارد می کند ، که عمدتا برای پالایشگاه ها بر اساس خلیج مکزیک استفاده می شود.
تعرفه های مورد استفاده برای این واردات به این معنی است که هزینه های تولید توسط حامل های سوخت نهایی مانند بنزین افزایش می یابد ، که به احتمال زیاد به مصرف کنندگان آمریکایی منتقل می شوند.
Gasbuddy ، تحلیلگر Gasbuddy گفت: “اگر نفت و محصولات پیشرفته از تعرفه ها آزاد نشوند ، انتظار می رود قیمت سوخت به میزان قابل توجهی افزایش یابد.”
وی در مصاحبه تلفنی با رویترز گفت که تأثیرات مصرف کنندگان تعرفه ها را ادامه خواهد داد.
انجمن تولید کنندگان پتروشیمی و پتروشیمی آمریکا (AFPM) ، که نماینده شرکت های پالایشگاه نفتی آن است ، روز شنبه گفت که قبل از اینکه مصرف کنندگان تأثیر خود را احساس کنند ، تعرفه ها لغو می شوند.
روز شنبه ، مقامات کاخ سفید اعلام کردند که ترامپ ۲۵ ٪ تعرفه برای واردات از کانادا و مکزیک و تعرفه ۱۰ ٪ برای کالاهای چینی از روز سه شنبه برای اعلام شرایط اضطراری ملی برای فنتانیل و “مهاجران غیرقانونی” در ایالات متحده آمریکا دستور داده است.
مقامات گفتند كه خبرنگاران مبنی بر اینكه منابع انرژی كانادا فقط ۱۰ ٪ تعرفه دارند ، اما واردات انرژی از مکزیک مشمول ۲۵ ٪ تعرفه کامل خواهد بود.
مقامات گفتند كه ترامپ در ابتدا قصد داشت ۲۵ درصد از كل كانادا و مکزیکی را تعرفه تحمیل كند ، اما تعرفه نفت كانادایی اثرات آن را بر قیمت انرژی كاهش می دهد.
براساس این گزارش ، تعرفه ها می توانند در تجارت نفتی بین ایالات متحده و همسایگان خود دخالت کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از پالایشگاه های ایالات متحده برای پالایش نفتی سنگین و متوسط کانادا طراحی شده اند و تولید نفت کانادا فراتر از تقاضای فعلی است.
جان لافورج از موسسه سرمایه گذاری ولز فارگو به رویترز گفت: “کسی در اینجا مجروح شده است.” آلبرتا روغن گزینه های زیادی برای هدف خود ندارد و پالایشگاه های غربی میانه (ایالات متحده) روش های زیادی برای تحویل مواد اولیه خود ندارند.
برخلاف پالایشگاه های غربی میانه ، پالایشگاه های خلیج مکزیک به کالاهای دریایی دسترسی دارند و احتمالاً گزینه های دیگری برای روغن خام مکزیک پیدا می کنند.
شرکت هایی که برای عمده فروشان در بازار فعال هستند اظهار داشتند که انتخاب دیگری جز انتقال هزینه های اضافی به مصرف کنندگان ندارند ، به ویژه که افزایش افزایش سوخت طبق دوره تاج بین انتقال و کاهش و کاهش ضرر رشد ناپدید شده است.
پایان پیام/