ترندهای روز

یک پژوهش نتیجه گرفته است ممنوعیت موبایل در مدارس باعث بهبود انضباط و موفقیت درسی نمی‌شود

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

اولین مطالعه از این نوع نشان می دهد که ممنوعیت تلفن های همراه در مدارس مربوط به نمرات بالاتر یا سلامت روان نیست.

به گفته محققان ، هیچ تفاوتی بین مدارس وجود ندارد که تلفن های همراه و مدارس را که در خواب دانش آموزان ، رفتار کلاس ، ورزش یا مدت زمانی که در تلفن خود می گذرانند ، ممنوع نکرده اند.

اما آنها دریافتند که گذراندن مدت زمان طولانی تر با استفاده از تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی به طور کلی نتایج بدتری در همه این مناطق دارد.

این اولین مطالعه در جهان در مورد تلفن های همراه در مدرسه با قوانین بهداشت و آموزش مدرسه است که در سالهای اخیر در خانه ها و مدارس بحث برانگیز بوده است.

دکتر ویکتوریا غدیر ، ویراستار -در گزارش گزارش ، به بی بی سی گفت که نتایج تحقیقات برای ممنوعیت تلفن های هوشمند در مدارس “ضد” نیست ، اما “آنچه را که ما مطرح کردیم این است که این ممنوعیت ها به تنهایی نیستند برای مقابله با تأثیرات منفی استفاده از تلفن های هوشمند.

وی گفت: “تمرکز” والدین و مدارس اکنون باید در زمانی باشد که دانش آموزان در حال ارسال تلفن های خود هستند و افزود: “ما باید بیشتر از ممنوعیت تلفن ها در مدارس اقدام کنیم.”

یافته های دانشگاه بیرمنگام در انگلستان ، که در مجله Lantest برای سیاست های بهداشتی اروپا منتشر شده است ، حاوی بررسی و مقایسه ۴ دانش آموز و مقررات مدارس متوسطه در مورد استفاده از تلفن های هوشمند در استراحت و ناهار است.

این مدارس از پنج مدرسه دولتی در انگلستان افق میهن شدند.

در این مقاله آمده است که در مدارس که استفاده از تلفن های هوشمند را محدود می کند ، پیشرفت در زمینه سلامتی ، خوب و متمرکز بر درس است.

اما این مطالعه بین استفاده طولانی تر از تلفن های همراه و رسانه های اجتماعی از یک سو و آسیب به سلامت روان ، فعالیت بدنی کمتر ، بی خوابی ، نمرات پایین تر و رفتار نامناسب در کلاس رابطه دارد.

این مطالعه به بررسی مقیاس بهزیستی ذهنی واروک-آدینبورگ ، که در سطح بین المللی برای تعیین سلامت شرکت کنندگان و همچنین میزان اضطراب و افسردگی دانش آموزان شناخته شده است.

از معلمان سؤال شد كه آیا دانش آموزان آنها به زبان انگلیسی و ریاضیات بهتر یا بدتر از هدف هستند.

جو رییری ، مدیر کمپین “کودک بدون تلفن هوشمند” ، به رادیو بی بی سی گفت که نتایج “تعجب آور” است زیرا معلمان مرتبط با این شبکه همیشه مزایای ممنوعیت استفاده از تلفن در مدارس خود را گزارش کرده بودند.

وی افزود: میانگین زمانی که دانش آموزان تلفن خود را ، چهار تا شش ساعت ، “مدت طولانی وحشت زده ، برای بالا و پایین روی صفحه یا انگشت روی تلفن می گذرانند.”

وی گفت: برای ایمن تر و غیرقابل اطمینان شبکه های اجتماعی برای کودکان ، مقررات سختگیرانه تری لازم است.

“همیشه از طریق تلفن”

چارلی اولین گوشی هوشمند خود را در سال هشتم دریافت کرد ، اما اجرای شدید استفاده از مدرسه به این معنی بود که وی اجازه نداد که آن را برای دو سال گذشته دبیرستان به مدرسه بیاورد.

مجازات هر کسی در مدرسه Tipde در غرب لندن ، تلفن را در مدرسه مشاهده کرد که تلفن وی تا پایان ترم مصادره شده است. به گفته کارمندان مدرسه ، مجازات آنقدر “نفرت” است که به عنوان یک عامل بازدارنده قوی عمل می کند.

چارلی می گوید ممنوعیت استفاده از تلفن های هوشمند در مدرسه “شما را وادار می کند تا با دوستان خود معاشرت کنید و با دوستان خود صحبت کنید.

اکنون در سیزدهمین سال ، او فکر می کند که ممنوعیت تلفن های همراه در “احتمالاً” به او کمک کرده است تا زمان کمتری را در رسانه های اجتماعی بگذراند – اما می گوید بسیاری از دوستانش هنوز “تمام وقت با تلفن های خود” هستند.

کالین کره ای ، رئیس مدرسه مقدس کاتولیک در Smal -hasht ، بیرمنگام ، “وظیفه اخلاقی” خود را برای کمک به دانش آموزان می داند که یاد بگیرند که چگونه از تلفن های خود در “فضای امن و کنترل شده” استفاده کنند.

او می گوید مسائل مربوط به استفاده از تلفن ، مانند دستگاهی که باعث عدم تمرکز دستگاه می شود ، “ناچیز” است زیرا دانش آموزان آنها هنگام زنگ زدن و ناهار ، “آزادی” را ارزیابی می کنند.

“این بخش مهمی از زندگی آنها در خارج از مدرسه است ، و اگر [معلمان] “آنها می خواهند آن را به مدرسه محدود کنند ، ما در نهایت خودمان را در نبردی درگیر خواهیم کرد که برنده نشود.”

اما سایر دانش آموزان مدرسه ای که تلفن ها در آن ممنوع است به BBC News گفته اند که در نتیجه این ممنوعیت ، آنها نکات مثبتی مانند زورگویی کمتر و مهارت های اجتماعی بهتر را مشاهده کرده اند. این عوامل در تحقیقات دانشگاه بیرمنگام گنجانده نشده است. گزارش های این گزارش گفته است که برای شناسایی تأثیر احتمالی این عوامل ، تحقیقات بیشتری لازم است.

دبیرستان یزگول Abarkonavi در کونوی ، انگلیس ، اخیراً مقررات خود را تغییر داده است به طوری که تلفن های دانش آموزان در داخل کیسه های آهنربا قفل شده اند مگر اینکه معلم آنها را برای استفاده در کلاس باز کند.

این مدرسه به تحقیقاتی اشاره دارد که حاکی از افزایش احساس تنهایی در مدرسه است و برخی از کودکان با زندگی کمتری در رسانه های اجتماعی در ارتباط بوده اند.

جورج ، ۶ ساله ، می گوید محیط مدرسه “بسیار پرخاشگر” بود.

او می گوید: “دعواهای زیادی صورت گرفت و دیگران فقط تلفن خود را بیرون می آوردند و شروع به فیلم می کردند.” برخی کاملاً ناراحت بودند. “

جورج احساس می کند که اختلاف اکنون کمتر و کمتر درگیر است.

وی گفت: “بچه ها به دلیل صحبت از جلو به هم نزدیک هستند.”

این تغییری است که خواهر جورج ، شارلوت ، که کلاس هفتم را شروع کرده است ، “احساس آرامش می کند”.

ایان جرارد ، مدیر مدرسه ، می گوید اگرچه زورگویی “کاملاً از بین نرود” ، “فضاهای امن در مدرسه” که در آن دانش آموزان “نیازی به نگرانی در مورد آن ندارند”.

با وجود عدم وجود شواهد صریح ، سارا ، مادر جورجیا ، می گوید که او “کاملاً” از سیاست دبیرستان Abrakonavi پشتیبانی می کند.

او می گوید ارسال پیام برای فرزندان خود در طول امتحانات برای او دشوار بود.

“خوب است که بتوانیم بعضی اوقات با آنها ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم از آنها بپرسیم که اوضاع خوب است؟”

مدارس دیگر دریافتند که حضور والدینی که می خواهند با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند ممکن است برای تلفن های جدید مشکل ساز باشد.

دیوید اسمیت ، مدیر مدرسه می گوید طی چند هفته که مدرسه پسران فولام در غرب لندن ، سیاست “تلفن آجری” یا استفاده از دانش آموزان در تلفن های همراه قدیمی در ماه سپتامبر ، دانش آموزان به زودی از آن بیرون آمدند ، اما “مشکل” این نگرانی والدین بود که فرزندانشان از مسافت های طولانی در لندن به مدرسه می آمدند و تلفن ها برنامه ارتباطی جدیدی ندارند.

یکی از دانش آموزان اخیراً سوار اتوبوس شد که در راه اشتباه قرار داشت و در انتهای خط به محله خود بازگشت زیرا این تلفن هوشمند برنامه نقشه راه ندارد.

طبق آخرین تحقیقات AFKAM ، موسسه نظارت بر ایمنی آنلاین انگلیس ۵ ٪ از نوجوانان در انگلستان در انگلستان را در بر می گیرد.

سال گذشته ، وزارت آموزش و پرورش انگلیس اعلام کرد که بیشتر مدارس در انگلستان محدودیت هایی را برای استفاده از تلفن های هوشمند اعمال می کنند ، زیرا این وزارتخانه دستورالعمل های غیر اتصال را منتشر کرد که معلمان را به اجرای این محدودیت تشویق می کند.

اسکاتلند و ایرلند شمالی نیز از این روش پیروی کردند ، اما در ولز ، گنجاندن “مهارت های دیجیتال” در برنامه درسی به این معنی است که مدارس در آنجا رویکرد بازتری دارند.

این مطالعه ممکن است این سؤال را ایجاد کند که آیا افراد زیر ۵ سال به طور کلی باید از داشتن تلفن هوشمند محروم شوند.

برخی از مدارس می گویند این وظیفه والدین است که اقدام کنند.

حزب محافظه کار بریتانیا یکی از مؤسساتی است که برای تشدید محدودیت های مدرسه به کشور فشار آورده است.

حزب کارگران حاکم گفته است که این راه حل می تواند ممنوعیت رسانه های اجتماعی برای افراد زیر ۵ سال در استرالیا باشد.

یک مقام دولتی در پاسخ به مطالعه دانشگاه بیرمنگام گفت: معلمان قبلاً دستورالعملهایی را دریافت کرده اند که حاوی “راهنمایی روشن” است ، که “شامل نحوه مدیریت تلفن به روشی است که برای مدارس آنها مؤثر باشد.”

قانون ایمنی آنلاین ، که به زودی اجرا خواهد شد ، جوانان را از محتوای مضر محافظت می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها یک تجربه آنلاین متناسب با سن خود دارند.

این مقام افزود: “برای دستیابی به نتایج واضح در مورد تأثیر تلفن های هوشمند بر کودکان ، شواهد قوی تری لازم است ، به همین دلیل ما تحقیقات تحت نظارت دانشگاه کمبریج را در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر سلامت کلی کودکان آغاز کرده ایم.” بشر

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا