فناوری

همراه اول و خدمات دیجیتال؛ تکامل از Telcoبه Techco

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

سایت بانک جهانی (WorldBank) اخیراً گزارشی از فن آوری های دیجیتال و اصلاحات سیاسی در شرق آسیا -Pacific منتشر کرده است ، گزارش بانک جهانی اخیراً سهم خدمات در اقتصاد دیجیتال در منطقه را اعلام کرده است.

“خدمات غالباً برای نوآوری ، دشواری در تجارت و اصلاحات سخت شناخته می شوند ، اما ترکیبی از فناوری و اصلاحات در سیاست باعث شده است که در بسیاری از اقتصادها پویاترین خدمات را داشته باشد. در این رابطه ، در منطقه آسیای شرقی -اقیانوس آرام (EAP) به عنوان رشد مبتنی بر تولید صنعتی ، خدمات اکنون نقش اساسی در توسعه دارند. در مقایسه با ۵ ٪ ، ۵ ٪.

• مفهوم و اثرات تحول دیجیتال

به طور کلی ، تحول دیجیتال نه تنها به بهبود عملکرد داخلی و ارائه خدمات به مشتری بهتر کمک می کند ، بلکه به عنوان یک استراتژی کلان برای تحول سازمانی نیز عمل می کند. سازمان ها باید از رفتار مشتری و نیازهای بازار پیروی کنند و مدلهای تجاری خود را بازآفرینی کنند. از جمله این استراتژی ها می توان به تعریف چشم اندازهای دیجیتالی طولانی مدت ، تفریح ​​مدل های تجاری ، تمرکز بر تجربه مشتری ، توسعه فناوری و زیرساخت های امنیتی ، تغییر فرهنگ سازمانی و ایجاد چارچوب های حاکمیت قوی اشاره کرد. همچنین ، همکاری با شرکای خارجی و اکوسیستم های فناوری برای تسریع در تحول دیجیتال ضروری است.

آمار جهانی ، مطابق با نمودارهای زیر ، دو رویداد مهم را در مورد تأثیر تحولات دیجیتال در جهان نشان می دهد.

۱- رشد به مراتب سریعتر از کل اقتصاد جهان

۲- حرکت از دیدگاه محصول محور به سمت سیستم عامل های دیجیتال

• نقش سیاست گذاری

به همین دلیل ، طبق توصیه بانک جهانی ، سه اقدامات سیاست برای آزادسازی چرخه مطلوب بین فرصت ها و توانایی ها و تضمین توسعه جامع و پایدار در بخش خدمات انجام شده است:

اول: آزادی و مقررات: کشورها باید همزمان آزاد و تنظیم شوند. داده های جدید نشان می دهد که آزادسازی تجارت خدمات باید تکمیل شود. با وجود اصلاحات گذشته ، بسیاری از کشورها هنوز رژیم های نسبتاً محدود کننده ای برای تجارت خدمات دارند.

دوم: همکاری دولت با بخش خصوصی: دولت ها باید با بخش خصوصی همکاری کنند تا زیرساخت ها و مهارت های مورد نیاز برای بهره برداری از فرصت های نوظهور را فراهم کنند.

سوم: اصلاحات داخلی و همکاری های بین المللی: اصلاحات داخلی یک جانبه باید با اقدامات همکاری بین المللی برای از بین بردن عدم موفقیت بازار خدمات مبتنی بر بازار انجام شود.

• تکامل غول های ارتباطی از Telco به Techco

اما بررسی مدل های جهانی نشان می دهد که یکی از اصلی ترین راه ها برای هموار کردن راه برای تحول دیجیتال در جهان ، تکامل و عبور غول های ارتباطی از شرکت های سابق Telco به شرکت های TechCo بوده است.

در حقیقت ، شرکت های ارتباطات و ارتباطات از طریق شرکت های فناوری تبدیل می شوند. یک الگوی جدید چند بعدی از اتصال ، راه حل های مبتنی بر ابر و سیستم ادغام و خدمات میزبانی ، مدل فروش دقیقه ای و مدیریت اشتراک را به خود جلب می کند.

در همین راستا ، مجله Forbes گزارش می دهد که این مراحل بسیاری است و به اپراتورهای ارتباطی نیاز دارد که مدرن ترین فناوری ها و مدل های تجاری را برای ماندن در رقابت و موفقیت در بین اقتصاد دیجیتال به سرعت در حال تغییر ایجاد می کند. ، بپذیرید.

اپراتورهای ارتباطات از راه دور می دانند که آنها باید بلافاصله نوآوری کنند تا آنها در پشت دنیای جدید دیجیتالی شدن تجارت نباشند. رشد سریع برنامه های داده تشنه ، ظهور انفجاری IoT (IoT) و بیشتر و بیشتر مشتریانی که می خواهند تعامل دیجیتالی با مشاغل داشته باشند ، برای مدلهای تجاری جدید و پایدار به شرکت های ارتباطات می پردازند.

به همین دلیل شرکت ها از فناوری های جدیدی مانند ابرها ، کلان و هوش مصنوعی استفاده می کنند تا به سرعت شرکت های فناوری شوند.

• مؤلفه های اصلی مدل Techco

فناوری ابر: برای موفقیت ، اپراتورهای ارتباطی به چابکی و مقیاس پذیری ابر نیاز دارند که به آنها امکان می دهد خدمات جدید را راه اندازی کنند و به سرعت در برابر افزایش تقاضا پاسخ دهند. آنها همچنین می توانند با استفاده از زیرساخت های ابری برای مدیریت داده ها و استقرار مؤثرتر برنامه ها ، هزینه های سرمایه و هزینه های عملیاتی را کاهش دهند.

– هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: AI/ML مدیریت شبکه را با حفظ و تشخیص خودکار خطای و همچنین تجربه شخصی تر مشتری با تجزیه و تحلیل پیشرفته و اتوماسیون هوشمند بهبود می بخشد.

– اکوسیستم های دیجیتال و مشارکتها: بسیاری از شرکت های ارتباطات از راه دور با ارائه دهندگان فناوری و سیستم عامل های خدمات دیجیتال همکاری می کنند تا خدمات خود را از لایه های ارتباطی خالص گرفته تا خدمات ابر ، سایبری و خدمات IoT گسترش دهند.

• در تحول از telco به Techco استفاده می شود

شرکت های ارتباطات در سراسر جهان در حال تبدیل شدن به شرکت های فناوری هستند ، زیرا تعداد فزاینده ای از اتحادها و ادغام های فناوری وجود دارد. همکاری های Vodafone با Google Cloud و Microsoft تصویری از ارتباطات از راه دور به فناوری را نشان می دهد که در آن ارائه دهندگان خدمات از فناوری امروزی برای استفاده مجدد از خود و توانایی های خود استفاده می کنند و برخی از نمونه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

– استراتژی ابر نارنجی با مایکروسافت لاجورد

همکاری نارنجی با مایکروسافت لاجورد ، گام مهمی در تبدیل آن از یک اپراتور ارتباطات از راه دور به یک شرکت مبتنی بر فناوری ، بر تصویب ابرهای پیشرفته و خدمات دیجیتال تأکید می کند.

براساس این قرارداد ، نارنجی سیستم عامل های مختلف و سیستم عامل های خدمات مشتری را به محیط ابری لاجورد با هدف تقویت راندمان عملیاتی و مقیاس پذیری منتقل کرده است. این امر استفاده از هوش مصنوعی و قابلیت های یادگیری ماشین لاجورد را برای تغییر تعامل مشتری و بهینه سازی مدیریت شبکه تسهیل می کند. با استفاده از هوش مصنوعی ، نارنجی می تواند مطالبات شبکه را پیش بینی کرده و تنظیمات زمان واقعی را اجرا کند ، بنابراین قابلیت اطمینان خدمات و تجربه کاربر را افزایش می دهد.

علاوه بر این ، این مشارکت شامل توسعه راه حل های IoT در مناطقی مانند مراقبت های بهداشتی و شهرهای هوشمند با استفاده از زیرساخت های ابری لاجورد است. این امر نارنجی را قادر می سازد تا مقدار زیادی از داده ها را به طور مؤثر پردازش کند ، که منجر به خدمات نوآورانه می شود که باعث بهبود اتصال کاربران و گسترش پیشنهادات دیجیتال می شود. از طریق این ابتکار عمل ، نارنجی نه تنها قصد دارد عملکرد خود را ساده کند ، بلکه موقعیت خود را به عنوان پیشگام در تحول دیجیتال نیز ترویج می کند.

– استراتژی جامع دیجیتال AT&T با مایکروسافت

قرارداد AT&T با مایکروسافت همچنین به اپراتور ارتباطات از راه دور برای انتقال به دنیای مهاجرت ابری و ادغام هوش مصنوعی اشاره کرد. با توجه به شرایط قرارداد ، AT&T چندین برنامه زیرساختی غیر کار را به عنوان بخشی از پروژه مشترک ابر ترکیبی به لاجورد منتقل کرده است.

هدف از ساده سازی زیرساخت های AT&T کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش چابکی عملیاتی از طریق برنامه و ابزارهای هوش مصنوعی آزور بود. این اتحاد استراتژیک به AT&T این امکان را می دهد تا پیکربندی و بهینه سازی شبکه ها را برای استفاده از فناوری 5G با استفاده از لاجورد ، به عنوان مثال و اجرای سریعتر خدمات ، آسانتر کند. هوش مصنوعی که AT&T از آن استفاده می کند ، بارهای شبکه و مدیریت داده ها را در زمان واقعی پیش بینی می کند و با جلوگیری از احتقان شبکه ، قابلیت اطمینان سرویس ارتباطات را بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، AT&T از راه حل های “Edge Computing” مایکروسافت استفاده می کند که نیاز به ایجاد منابع محاسباتی نزدیک به منبع داده یا کاربر نهایی دارد. این رویکرد برای برنامه های تأخیر مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بسیار مفید است.

برای AT&T ، این بدان معنی است که پردازش داده های نزدیکتر می تواند به خدمات سریعتر و “پاک کننده” منجر شود ، که می تواند به بهبود تعامل مشتری برای برنامه های قابل استفاده مورد استفاده در خدمات زمان واقعی کمک کند.

علاوه بر این تحولات درون سازمانی ، حرکت به سمت توسعه تحول دیجیتال از طریق سرمایه گذاری ، خرید و مشارکت در توسعه خدمات دیجیتال نیز تسریع می شود.

• تحول دیجیتال و اولین تلفن همراه

در ایران نیز به عنوان بزرگترین اپراتور کشور و منطقه ، در راستای ۵ سال با اپراتورهای بزرگ و رویه های جهانی ، که در چشم انداز تحول دیجیتالی بوده و از یک شرکت ارتباطات از راه دور (TELCO) به یک فناوری در حال تحول است. شرکت (TechCo). ).

به عبارت دیگر ، اولین جنبش تحول دیجیتال موبایل در سه سطح “در -house” ، “خارجی” و “زیرساخت های شبکه” آغاز شد ، که در برنامه استراتژیک Beyond Core Layer نیز در نظر گرفته شد.

بنابراین ، اپراتور ارتباطات اولین حرکتی را برای تحقق و تقویت مشاغل دیجیتال به طور مستقل انجام داد تا با بهینه سازی ساختار سازمانی ، ساختار سازمانی را سریعتر بهبود بخشد. به عبارت دیگر ، اولین همراه یک استراتژی تحول دیجیتالی را در سه لایه اصلی تجارت ، نزدیک به تجارت اصلی و فراتر از تجارت اصلی ، که از طریق آن مهمترین و بزرگترین پیشنهاد تحول دیجیتال برای مشتریان ، سازمان های ایران ، صنایع و دولت ایجاد کرده است ، توسعه داد. به یکی از حامیان اصلی رشد و توسعه اکوسیستم دیجیتال ایران تبدیل شوید.

اکنون این چشم انداز که لیست طولانی از ایجاد و خرید چندین سیستم عامل و استارتاپ ها را دارد و بزرگترین آن بزرگترین خرید سهام Digikala بوده است ، تغییر مهمی در رشد سریع بخش خدمات دیجیتال به عنوان موتور اقتصادی است تحول بشر

بنابراین امروز چشم انداز و استراتژی اولین استراتژی تحول دیجیتال موبایل ، با استفاده از گسترده ترین شبکه ارتباطی و بالاترین اینترنت در کشور و یک سرویس دیجیتالی بزرگ و مشاغل ، موفقیت این رویکرد را برای ادامه تسهیل سیاستگذاران برای هموار کردن راه و نشان می دهد بازار را در خارج توسعه دهید. به مرزهای کشور نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا