اخبار اقتصاد ایران

معرفی بهترین علف زن‌های موجود در فروشگاه داس کالا

رشد بیش از حد علف های هرز و آفات گیاهی همواره خسارت هایی را به کشاورزان و باغداران وارد کرده است. علف هرز عامل مزاحمی است که رشد گیاه را مختل کرده و باعث از بین رفتن محصول یا کاهش کیفیت آن می شود. این مقاله به معرفی بهترین چمن زن های موجود در فروشگاه داس داده ایم

انواع علف های هرز موجود در فروشگاه داس کالا

ماشین چمن زنی از نظر عملکرد و نوع موتور انواع مختلفی دارد. همچنین دستگاه های چمن زنی از نظر سوخت و نیروی محرکه و نحوه حمل با یکدیگر تفاوت هایی دارند. با آشنایی با انواع دستگاه وجین علف هرز و کاربرد آنها می توانید به راحتی مناسب ترین و بهترین نوع دستگاه وجین را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

انواع چمن زن بنزینی از نظر عملکرد

از نظر کارایی، انواع ماشین چمن زنی وجود دارد که هر کدام با توجه به کار خاصی طراحی و ساخته می شوند. از آن جمله می توان به چمن زنی ساده، چمن گیر سه منظوره، کاسه موتوری چهار منظوره و کاسه موتور چند منظوره اشاره کرد.

چمن زن ساده اولین مدل از ماشین های چمن زن تولید شده است. اگر می خواهید از این ابزار فقط برای چمن زنی استفاده کنید، این گزینه بیشتر از سایر داس های موتوری برای شما مناسب است.

چمن زن سه منظوره علاوه بر از بین بردن علف های هرز برای پیرایش و چمن زنی نیز استفاده می شود. تیغه چهار ضلعی نیز به گونه ای طراحی شده است که قابلیت نصب دو تیغه، سه تیغه، ۴۰ تیغه، ۶۰ تیغه، ۸۰ تیغه و ۱۰۰ تیغه را دارد.

با اتصال انواع سر به این ابزار می توانید اقداماتی مانند برداشت گندم یا برنج را نیز انجام دهید. ماشین های تراش چهار زمانه معمولا دارای موتور ۴ زمانه بنزینی هستند. این نوع ماشین های چمن زنی دارای موتورهای قدرتمند و قدرتمندی هستند که گاهی به جای اره یا اره استفاده می شود.

موتورهای چهار زمانه دارای مخازن جداگانه سوخت روغن و بنزین هستند. این مدل چمن زنی برای مدت طولانی قابل استفاده است. تیم داس کالا ماشین چمن زنی کوله پشتی ۴ زمانه Mac GX50B را به عنوان یکی از بهترین ماشین های چمن زن پیشنهاد می کند.

ماشین های چمن زنی چند منظوره نیز بسیار محبوب هستند. با اتصال انواع اضافی به این نوع چمن زنی، نوع کاربرد را تغییر داد. انواع اتصالات مانند اره، گاوآهن، مارپیچ و سوراخ کن در بازار موجود است. دامن های زنانه چند کاره از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند.

انواع داس موتوری از نظر حمل و نقل

کالسکه ها را از نظر روش و نحوه حمل به انواع کوله ای، شانه ای و چرخ دار تقسیم بندی می کنند. در انواع کوله پشتی ها نیروی موتور از طریق یک شلنگ کاملا منعطف به تیغه ها منتقل می شود. این کار فشار بسیار کمی به عضلات، شانه ها و پشت کاربر وارد می کند.

مدل دوش معمولاً وزن کمتری نسبت به مدل پشتی دارد. انتقال نیرو از موتور به تیغه در این نوع چمن زنی توسط میله ای لوله مانند فلزی انجام می شود. چمن دوشی نیز کمی به دست ها فشار می آورد.

سرعت این نوع داس موتوری بیشتر از مدل پشتی است. بنابراین بهتر است افراد حرفه ای تری از این نوع علف کش استفاده کنند.

نوع دیگری از دامن زنانه چرخ دار است. این ابزار بر روی شاسی که دارای دو چرخ است نصب می شود. این علف های هرز هیچ فشاری به کاربر وارد نمی کنند. اما آنها یک سری محدودیت هایی دارند، مانند عدم امکان نصب برخی از انواع افزونه ها.

انواع داس موتوری بر اساس روش منبع تغذیه

شاید نتوانسته باشید پاسخ سوال خود را در مورد اینکه کدام علف هرز بهتر است پیدا کنید. بنابراین بهتر است انواع علف های هرز را بیشتر بررسی کنیم. اولین نوع ماشین های چمن زنی به نیروی دست متکی بودند. پس از یک نسل از چمن زن دستی. ماشین های چمن زنی امروزی بر اساس سوخت مصرفی و نحوه تامین نیروی محرکه به انواع بنزینی – گازوئیلی و برقی – شارژی تقسیم می شوند.

چمن زن های بنزینی دارای دو نوع موتور دو زمانه و چهار زمانه می باشند. چمن زن دیزلی قوی تر و بزرگتر است و کاربردهایی مانند چمن زنی، حفر چاله و برداشت دارد.

در موتورهای دو زمانه و چهار زمانه نیز تفاوت هایی وجود دارد. در موتورهای دو زمانه مخازن روغن و بنزین جدا هستند. موتورهای دو زمانه معمولا قدرت بیشتری دارند، اما آلودگی صوتی و محیطی بیشتری نسبت به موتورهای چهار زمانه دارند.

اگر تراکم علوفه بیشتری در زمین خود دارید، ماشین چمن زنی چهار بار گزینه بهتری برای شما است. حاشیه زنانه موتوردار نیز نسبت به انواع چهار زمانه آن استهلاک بیشتری دارد. موتورهای ۴ زمانه راحت تر و تمیزتر هستند.

چمن کوله پشتی ۴ زمانه

چمن زن دستی، کوله پشتی، بنزینی، برقی و … در بازار موجود است. فقط شما می توانید تعیین کنید که کدام نوع برای کار شما بهترین است.

اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که بگیرید قیمت علف هرز کیف دستی، کوله پشتی، دوش، بنزینی، شارژی، برقی و … ارزان با کارشناسان سایت داس کالا تماس بگیرید و با کمک آنها یک انتخاب خوب را تجربه کنید.

وجین کن کوله پشتی ۴ زمانه مک یکی از بهترین وجین کننده های موجود در بازار است. این ابزار تکنولوژی بالایی دارد و ساخت کشور چین است. ماک یک برند موفق و قدیمی در این کشور است و این ماشین چمن زنی را تحت لیسانس هوندا در ژاپن تولید می کند.

این ابزار یک محصول بسیار شناخته شده و باکیفیت است که در حال حاضر با قیمتی بسیار مناسب در سایت و فروشگاه داس کالا موجود است. ماشین چمن زنی ماک دارای تسمه های طبی و ارگونومیک می باشد. تسمه های این ابزار از مواد بسیار مرغوب ساخته شده است.

پشت این ابزار نیز کاملاً ارگونومیک است. در پشت کپسول های اسفنجی قرار می گیرد. این باعث می شود کاربر حتی در ساعات کاری طولانی احساس خستگی نکند.

توپ نخ در این وجین، لبه زدن در مزارع سنگی را بسیار ساده و امکان پذیر می کند. با تهیه تیغه انشعاب می توانید این ابزار را به یک انشعاب شکن حرفه ای تبدیل کنید.

وجین کوله پشتی maak ابزاری قدرتمند با موتور ۵۰ سی سی و توان خروجی دو اسب بخار می باشد. لوازم جانبی این ابزار شامل یک کیف ابزار، یک تیغه سه نقطه، چهل نقطه الماس و یک توپ نخ وجین است. این ابزار امکان نصب اضافی تیغه، گاوآهن و اره را دارد.

مدل کوله پشتی ۲ بار گراسهاپر MG520B

از دیگر ماشین های چمن زنی موجود در داس کالا می توان به ماشین چمن زنی ۲ زمانه کوله پشتی مدل MG520B اشاره کرد. همانطور که قبلا ذکر شد MAAK یک برند معتبر است که ابزارآلات کشاورزی خود را تحت لیسانس هوندا ژاپن تولید می کند.

این داس موتوردار دارای موتور دو زمانه می باشد. در موتورهای دو زمانه باید بنزین و روغن را طبق دفترچه راهنما با نسبت های مشخص شده توسط گیج روغن مخلوط کرده و سپس به باک انتقال دهیم. حجم موتور این ابزار ۵۲ سی سی است و قدرتی معادل ۲.۸ اسب بخار دارد.

این ابزار قابلیت نصب اضافی انواع گاوآهن، وجینگر و چمن جمع کن و همچنین اره را دارد. ماشین چمن زنی کوله پشتی ماک بدنه محکمی دارد و برای بریدن چمن های با حجم بالا بسیار مناسب است. دسته در این چمن زنی بسیار راحت بوده و ساختاری ارگونومیک دارد. دسته سمت مادگی ماک دو طرفه به وسیله شفت محکمی قدرت را از موتور به گیربکس منتقل می کند.

ماشین چمن زنی پشت دنیز موتور ۵۲ سی سی

الاف زن با نام های موتور داس، یونجه ساز، حاشیه زن و الاف تراش نیز شناخته می شود. چمن گیر دنیز دارای موتور ۵۲ سی سی دو زمانه می باشد. این ابزار دارای تیغه ۴۰ الماسی می باشد. Aalaf Zan Deniz مجهز به پشتی جاذب عرق و ارگونومیک، تسمه های پشتیبان طبی و بالش های نرم و آناتومیک می باشد.

مخازن بنزین و روغن از پلاستیک بادوام و باکیفیت ساخته شده اند که در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. چمن تراش دنیز دارای تعادل مناسب و بالایی در بین چمن های برش دو فصل موجود در بازار می باشد.

اما به طور کلی دستگاه های چمن زنی دو پره سرعت بالایی دارند و بهتر است کاربران مبتدی و آماتور تا حرفه ای شدن از این ابزار استفاده نکنند.

چمن زن دو زمانه جنرال پاور ۵۲ سی سی

چمن زن جنرال پاور دارای موتور ۵۲ سی سی دو سیلندر با قدرت ۲.۸ اسب بخار می باشد. این علف هرز دارای شفت قوی است. تیغه این ابزار دارای سه تیغه می باشد.

در فروشگاه اینترنتی داس کالا انواع ماشین چمن زنی پشت و دوش ارائه می شود. در تیپ های عقب نیز می توان به طرح ۴ زمانه هوندا، زومکس، رونیکس و هوندای اورجینال اشاره کرد.

در نمونه دوشی نیز مدل های چهار زمانه مک معتبر MG520 و GX50، جنرال پاور و برند دنیز با موتور ۵۲ سی سی دو زمانه، زومکس، مک چند کاره و هوندا چهار زمانه اصلی را ذکر کرده است.

همچنین انواع چمن زن شارژی، شمشادر و چمن زنی در مدل های مختلف ایرانی، چینی و … در فروشگاه اینترنتی داسکالا موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا