اخبار اقتصاد ایران

اینکه بگوییم گرانی‌ها فقط محصول عملیات روانی است، فریب‌دادن مردم است

تجربه مردم نشان می دهد که افزایش قیمت حباب نیست

با تغییر سیاست های دولت ، ذهنیت مردم ممکن است تغییر کند ، اما نمی توان آن را برای همیشه فریب داد ، به عنوان مثال ، دائماً می گوید افزایش قیمت در بازار سرمایه یا طلا یک فضای روانی و حباب است.

حمزه نوزاری ، جامعه شناس و استاد دانشگاه در شرق ، نوشت:

دائماً از زبان مدیران دولت شنیده می شود که افزایش قیمت کالاها ، به ویژه در بازار سرمایه ، یک مسئله روانی و روانی است. چنین وضعیت روانی گاهی توسط شبکه های اجتماعی مجازی ایجاد می شود. با این دیدگاه ، افزایش قیمت طلا و دلار یک مسئله روانشناختی است که هیچ ارتباطی با واقعیت های اقتصاد ندارد. با این دیدگاه ، قیمت ها و معاملات موجود در بازار معادل واقع گرایانه ، علمی و صحیح است و ذهن و ذهن انسان را می توان به راحتی تغییر و فریب داد. این نوعی کراهت یا ذهنیت است. از طرف دیگر ، عینیت به عنوان معادل واقع گرایی ، علمی و روشنگری تعبیر می شود. به عنوان مثال ، دائماً گفته می شود زیرا بانک مرکزی از نظر حجم ذخایر طلا و دلار از لحاظ خوبی دارد ، قیمت و ارزش دلار و طلا نباید آنقدر بالا برود. بنابراین این یک مسئله روانشناختی به دور از واقعیت است.

اقتصاد نئوکلاسیک (جریان اصلی اقتصاد) مسائل مربوط به بازار را با توجه به ذهنیت و انتظارات مردم بر اساس اطلاعات تفسیر می کند. بنابراین ، با فرض اینکه قیمت ها از نظر روانشناختی از نظر روانشناختی هستند ، دولت نمی تواند مردم را فریب دهد ، زیرا مردم به اطلاعاتی که دولت در اختیار دارد دسترسی دارند ، اما دولت پنهان است. اینها انتظارات مردم از آینده است که بر سرمایه گذاری سرمایه گذاران در آینده و میزان و نوع مصرف در آینده تأثیر می گذارد. مردم تا حدی از اطلاعات استفاده می کنند و از عملکرد دولت و بازار آگاه هستند. در رویکرد اقتصاد نئوکلاسیک ، سیاست گذاران نمی توانند شرایط اقتصادی را با دقت بیشتری از مردم و بخش خصوصی پیش بینی کنند. بنابراین ، بازار مملو از خریداران آگاه و خرده فروشان است که بر اساس تجربه و ذهنیت گذشته در مورد آینده تصمیم می گیرند.

با تغییر سیاست های دولت ، ذهنیت مردم ممکن است تغییر کند ، اما نمی توان آن را برای همیشه فریب داد ، به عنوان مثال ، دائماً می گوید افزایش قیمت در بازار سرمایه یا طلا یک فضای روانی و حباب است. هنگامی که مدیران دولت دائماً در مورد روانشناختی و حباب در بازار صحبت می کنند ، تجربه مردم نشان می دهد که افزایش قیمت حباب نبوده و ذهن مردم از آینده بازار واقعی بوده است. به نظر می رسد که قیمت یک قیمت روانی به این معنی است که ذهن مردم از واقعیت های عینی اقتصاد و حباب روز غافل است.

ارزیابی آینده هنگامی که وقایع خارجی رخ می دهد ، مانند حزب با تفکر خاص در جایی یا تغییر سیاست های دولت در داخل کشور ، ممکن است مردم احساس کنند و انتظار دارند که به زودی تورم شدید داشته باشند. این ذهنیت باعث افزایش شدید قیمت ها ، به ویژه در بازارهای خاص ، جایی که افراد انتظار دارند کمبود داشته باشند یا بتوانند آنها را در بحران های شدید حفظ کنند. پیش بینی ذهن مردم و افراد از آینده اهمیت اساسی است که با برچسب زدن قیمت ها نمی توان فریب داد. اما ذهنیت و ذهنیت کاهنان تحت تأثیر حقایق است. ذهنیت و ذهنیت مردم در بازار تجربه تجربه گذشته ، انتظار مردم از آینده ، احساس ارزشمند و کمیاب برخی از کالاها و قرار گرفتن در معرض دولت است. مدیران دولت در مورد افزایش قیمت ، به ویژه در بازار طلا و دلار صحبت نمی کنند ، اما آنها باید سعی کنند ذهنیت اقتصادی مردم را درک کنند و سعی در فریب آنها نکنند ، و گفتند که مؤمن از یک سوراخ انتخاب نمی شود دو بار همیشه صحبت در مورد روانشناختی و حباب نیست. اقتصاد مبتنی بر ذهنیت ، مطلوبیت و انتظار آینده بازار و کالاها است ، اما این ذهنیت با واقعیت های اقتصادی ارتباط ندارد. ذهنیت مردم مبتنی بر انتظارات از وقایع و وقایع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا