اخبار بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات امروز شنبه، شاخص کل با رشد ۰.۴۴ درصدی معادل ۹۵۱۵ واحد نسبت به قله این شاخص، به قله دو میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۱۸ واحدی رسید و شاخص هم وزن ۰.۱۲ درصد (معادل) رشد کرد. به ۹۲۱ واحد) در سطح ۷۶۴۰۰۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل فرابورس با ۶۲ واحد افزایش در سطح ۲۶ هزار و ۳۳۷ واحد باقی ماند.

پیش بینی سهام در روز یکشنبه

ثبات شاخص های بورس در سمت مثبت دامنه نوسان، در حالی که افزایش تنش های نظامی در منطقه تهدیدی جدی برای توسعه بازار تلقی می شد، نشان دهنده تمایل بازار به دور شدن از محدودیت های فعلی است. اظهارات بایدن مبنی بر اینکه آمریکا نمی‌خواهد با ایران وارد جنگ شود، بازارهای سهام را با گسترش جنگ آرام کرد.

این در حالی است که افزایش ارزش دلار در معاملات میدان فردوسی به خریداران بورس کمک کرده تا در تصمیمات خود مصمم باشند. در سه روز اول هفته گذشته جو رکودی در بورس حاکم بود که با افت نماگرهای تالار شیشه ای همراه بود. روز سه شنبه نشانه هایی از تغییر نگرش سرمایه گذاران و معامله گران مشاهده شد و در روز چهارشنبه شاخص های بورس در نهایت رشد دلگرم کننده ای را ثبت کردند.

افزایش تنش ها در خاورمیانه در آخر هفته گذشته نتوانست بازار را از رویکرد جدید خود منصرف کند. برداشت نزدیک به هزار و پنجاه میلیارد تومان سرمایه واقعی از صندوق های بازنشستگی مهر تاییدی بر این ادعا بود. رشد ETF بازار اهرمی در پایان معاملات شنبه نیز نشان می دهد که مردم بازار سرمایه به ادامه رشد بازار در روز یکشنبه رای دادند.

در جریان معاملات روز شنبه سهام، ۱۶۸ هزار فروشنده سهام خود را به ارزش ۳ میلیارد و ۸۱۲ میلیون تومان فروختند و ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ خریدار حقیقی نیز به ارزش ۳ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان سهام خریدند. این اعداد نشان دهنده قدرت بیشتر خریداران واقعی است.

با توجه به نکات بازار از اولین روز هفته، به نظر می رسد سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار تهران در روز یکشنبه بازاری به طور کلی مثبت داشته باشند. / اخبار تجارت

آیا بازار فردا رشد خواهد کرد؟

دلار در محدوده ۵۲ هزار تومان قرار دارد و این موضوع توانست تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه بگذارد، هرچند ریسک های سیاسی مانند حمله آمریکا به یمن، توقف ناو آمریکایی و سایر مشکلات در عرصه بین المللی را به همراه داشته است. منجر به این شد که سطح قیمت در بازار سرمایه باید تا حدودی کاهش یابد.

بازار امروز ۹ هزار و ۵۵۲ واحد افزایش یافت و ارزش معاملات در بازار امروز ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود. ارزش معاملات در بازار امروز نسبت به روز چهارشنبه رشد خوبی را نشان داد.

اگرچه قیمت سهام در بازار امروز افزایش چندانی نداشته است، اما در بازار امروز نقدینگی خوبی را شاهد بوده ایم، پیش بینی می شود سطح قیمت ها در بازار فردا روند صعودی داشته باشد، احتمال رشد ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ واحدی وجود دارد. ایمنا

کدام نمادها فردا مورد تقاضا هستند؟

با وجود نوسانات روزانه، بازار سهام همچنان خوب است و شرایط به گونه ای است که معامله گران می توانند بازدهی کسب کنند. در عین حال معاملات طلا و ارز به شدت داغ شده و بازارها پس از مدت ها حال و هوای رشدی به خود گرفته اند. به همین دلیل در حالی که ذهن سهامداران و معامله گران به دنبال اخبار مثبت است، شاهد رنج و رشد مثبت در نمادهای مختلف هستیم. بیشتر نمادهای اهرمی و خودرویی امروز مورد توجه بازار بوده اند، اما به نظر می رسد بهانه های خرید در این هفته متفاوت بوده و نمادهای پیشرو مدام در حال تغییر هستند.

با توجه به شرایط موجود می توان انتظار داشت که بازار متوازن فردا نیز مثبت شود. فردا انتظار می رود ماشین و نمادهای اهرمی دوباره بیشتر باید در نظر گرفت، اما نماد و بپرس به این گروه اضافه خواهد شد. به نظر می رسد از فردا تعداد نمادهای جذاب و سایر نمادهای مشابه افزایش یابد من گفتم نیز در نظر گرفته شود. به نظر می رسد بازار سهام فردا مثبت تر از امروز باشد. / صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا