آیا هواپیماها بیشتر از قبل سقوط میکنند؟
بی بی سی: پس از چندین تصادف بزرگ هوایی ، برخی از کاربران رسانه های اجتماعی ادعا کرده اند که تعداد تصادفات هوایی افزایش یافته است.
فیلم های لحظات دلهره آور و درگیری های نزدیک با اینترنت گسترده بود ، و وزیر حمل و نقل ایالات متحده ، شان دافی سعی در کاهش نگرانی ها در مصاحبه با شریک رسانه ای بی بی سی ایالات متحده داشت. وی به بینندگان گفت که موج اخیر حوادث هوایی در ایالات متحده “بسیار بی نظیر” بوده است.
اظهارات دافی پس از چندین حادثه جدی از جمله برخورد هوایی بین یک هواپیمای تجاری و یک هلیکوپتر نظامی در واشنگتن ، جایی که چهار نفر درگذشت ، رخ داد.
ویدئویی از هواپیما که پس از فرود در فضای نامطلوب در تورنتو ، کانادا واژگون شد ، به طور گسترده در اینترنت به اشتراک گذاشته شد و نگرانی هایی را ایجاد کرد.
اگرچه نظرسنجی های کمی انجام شده است ، نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس نشان می دهد که این تصاویر تکان دهنده تا حدی بر اعتماد برخی مسافران آمریکایی به امنیت هوا و پرواز تأثیر گذاشته است.
بخش معاینه درست بی بی سی ، داده ها و آمارهای ایالات متحده و جهانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است و دریافت که روند کلی حوادث هوایی در دو دهه گذشته کاهش یافته است.
در ایالات متحده ، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل تا پایان ژانویه سال جاری آمار تصادفات هوایی را گردآوری کرده است.
این آمار نشان می دهد که تعداد تصادفات هوایی در ایالات متحده با وجود افزایش قابل توجه در تعداد پروازها در این دوره ، از سال ۱ به ۵ کاهش یافته است.
این آمار همچنین نشان می دهد که تعداد تصادفات در ژانویه (۱) کمتر از ژانویه سال گذشته (۱) و ۱ ژانویه (۲ مورد) بوده است.
داده های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ، یک سازمان ملل وابسته به حوادث هوایی جهانی ، نشان می دهد که تعداد تصادفات هوایی جهانی برای هر میلیون پرواز از ۱ به ۲ سال کاهش یافته است.
طبق اعلام سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ، یک تصادف هوایی طیف گسترده ای از وقایع را در بر می گیرد. نه تنها مواردی که منجر به جراحات جدی یا مرگ سرنشینان می شود ، بلکه تصادفاتی که در آن هواپیما آسیب دیده و برای ترمیم یا حتی ناپدید شدن نیاز دارد.
داده های مربوط به تعداد افراد کشته شده در حوادث هوایی همچنین نشان می دهد که با وجود برخی از افزایش مقاطع متقاطع در بعضی از سالها ، کل تلفات در مدت مشابه از ۱ به ۲ کاهش یافته است.
در سال ۲ ، دو تصادف بزرگ منجر به افزایش قابل توجهی در تلفات شد.
در ماه مارس ، پرواز MH370 مالزی از کوالالامپور به پکن با چهار مسافر ناپدید شد. در ماه ژوئیه ، هواپیمای دیگری از شرکت هواپیمایی مالزی (پرواز MH17) یک موشک روسی را بر فراز شرق اوکراین شلیک کرد و حدود ۵ نفر کشته شدند.
دیوید اشپیگل هالتر ، استاد آمار دانشگاه کمبریج ، به بخش تأیید بی بی سی گفت که به دلیل تصادفات اساسی ، آمار تصادفات هوایی می تواند ناگهانی و گسترده باشد.
وی توضیح داد: “اگر به جای تعداد تصادفات به تعداد تلفات نگاه کنید ، داده ها بسیار متغیر و وابسته به یک حادثه بزرگ خواهند بود.”
وی گفت: “وقایع تصادفی به طور یکنواخت اتفاق نمی افتد ، اما آنها تمایل به جمع شدن دارند.” بنابراین متأسفانه ، تصادفات هوایی ممکن است به هم پیوسته به نظر برسد ، حتی اگر واقعاً نباشد. “
وی همچنین گفت: “این فقط بدبختی است که در یک دوره کوتاه چندین تصادف مختلف.” اما این وقایع نباید نتیجه بگیرند ، زیرا این تصادفات کاملاً متفاوت است. “
آلتونان به برخی از حوادث غیرقابل پیش بینی اخیر ، از جمله تصادف هواپیماهای هواپیمایی آذربایجان در قزاقستان در ماه دسامبر اشاره کرد که پس از هدف قرار گرفتن یک موشک دفاعی روسیه اتفاق افتاد.
مارکو چان ، خلبان سابق و مدرس ارشد دانشگاه باکینگهامشایر ، به جلسه درست بی بی سی گفت که افزایش آگاهی از حوادث هوایی تا حدودی به این دلیل است که این وقایع به طور گسترده ای در رسانه های اجتماعی منعکس می شود.
یک فیلم در Tiktak به دست می آید که صحنه ای از یک فیلم سوپرمن است. این ویدئو نشان می دهد که قهرمان داستان مانع از برخورد جت با استادیوم می شود. در کنار کلیپ ، نوشته شده است: “طبق وقایع اخیر ، هر روز در چهار سال گذشته هر روز در چهار سال گذشته.” این ویدئو به شوخی اشاره دارد که حوادث هوایی پس از خروج پیت بوتیوج از وزیر حمل و نقل ایالات متحده در ژانویه افزایش یافته است.
زمینه ای از تصادفات مربوط به هواپیماهای بوئینگ در سالهای اخیر توجه بسیاری را در رسانه ها و رسانه های اجتماعی به خود جلب کرده است ، به خصوص پس از یکی از درهای وسط هواپیما در ژانویه.
این نگرانی ها باعث شده است که برخی از مسافران به تحریم بوئینگ و قیمت سهام شرکت کاهش یابد.
کارشناسان به بخش صالح بی بی سی گفتند که حوادث هوایی مانند سقوط عمده توسط مؤسسات مسئول مورد بررسی قرار گرفته است. یافته های این تحقیق در شبیه سازهای آموزش خلبانان برای آماده سازی آنها برای شرایط مشابه گنجانده شده است.
ایشما آلتونان ، تحقیقات سابق تصادفات هوایی فنلاند ، گفت: “اگر امروز به شبیه سازهای پرواز نگاه کنید ، می بینید که آنها چقدر پیشرفته هستند.” آنها دقیقاً مانند یک هواپیمای واقعی هستند. “فناوری آنها با ۵ سال پیش وقتی پرواز را شروع کردم کاملاً متفاوت است.”
آژانس های نظارتی همچنین می توانند مجازات هایی را برای نقض ایمنی ، تعلیق مجوز یا محدودیت های عملیاتی اعمال کنند. در صورت عدم رعایت استانداردهای ایمنی ، برخی از خطوط هوایی حتی ممکن است از پرواز به کشورهای خاص یا بلوک های تجاری ممنوع شوند.
با وجود تصادف هوایی اخیر ، سفر هوایی هنوز امن ترین راه برای حمل و نقل آن است.
براساس آخرین آمار موجود در وزارت حمل و نقل ایالات متحده ، بیش از ۲ درصد از مرگ و میر ناشی از حمل و نقل در جاده رخ داده است ، در حالی که کمتر از ۱ درصد از سفرهای هوایی.
و اگر از مسافت طی شده به تعداد کشته شدگان نگاه کنیم ، ایمنی نسبی سفر هوایی حتی واضح تر می شود.
در سال ۲ ، تعداد مسافر و مسافران در شرکت هواپیمایی تنها یک هزار مسافر در هر ۲ میلیون مایل بود. در حالی که این رقم برای سایر وسایل نقلیه ۲ صد بود. این آمار براساس آخرین داده های شورای ایمنی ملی ، یک سازمان غیر انتفاعی مستقر در ایالات متحده است.
آقای آلتونان می گوید: “مراقب باشید که چگونه به فرودگاه می روید.” “آن بخشی از سفر خطرناک تر از خود پرواز است.”