مدیرعامل «نوین زعفران» بر اهمیت برندسازی زعفران ایرانی تاکید کرد :: افق میهن
مدیرعامل شرکت Novin Saffron گفت: “افزایش تولید زعفران در سایر کشورها نه تنها یک تهدید است ، بلکه می تواند به شناخت جهان زعفران و گسترش بازار جهانی طلای سرخ نیز کمک کند.”
طبق گفته های Najwa News به نقل از روابط عمومی شرکت Novin Saffron ؛ محمد رضا اردیخانی ، مدیرعامل این شرکت زعفران جدید در جلسه تخصصی زعفران ، مسئله تولید زعفران در سایر کشورها که از زاویه جدید مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است ، با بیان اینکه افزایش تولید زعفران در سایر کشورها نه تنها یک جنبه محدود است بلکه می تواند به تشخیص محصول زعفران در جهان کمک کند و اندازه بازار جهانی را گسترش دهد.
وی در گذشته آن را به عنوان یک محصول پسته توصیف کرد و گفت: اگرچه ایالات متحده و ترکیه رتبه اول و دوم تولید پسته و تولید ایران است ، اما حجم صادرات پسته ایرانی پسته کاهش نیافته است زیرا این امر باعث شده است که بازار جهانی پسته گسترش یابد ، بنابراین افزایش تولید زعفران در سایر کشورها می تواند فرصتی برای گسترش بازار داخلی ما باشد. استفاده
Ardikhani با تأکید بر اهمیت برندسازی زعفران ایران در جهان و تأکید بر ایجاد و تقویت برند ملی زعفران ایران در راستای تولید پایدار و صادرات زعفران در سراسر جهان.
در همین راستا ، وی از نام تجاری ملی “شکلات” امارات متحده عربی به عنوان یک نمونه موفق جدید که موفق به ایجاد ۵ میلیون دلار بازار شد ، ذکر کرد و پیش بینی های سال ۱.۵ تریلیون دلار برای “شکلات دبی” است و با الگوی مناسب زعفران ، همچنین می تواند برند ملی ایران را افزایش دهد.