اختلال گسترده در شبکه مسترکارت؛ خریدهای آنلاین جهان متوقف شد
به گفته خبرگزاری TASNIM ، کاربران و صاحبان MasterCard در سراسر جهان با خرید و پرداخت آنلاین در روز یکشنبه ، ۹ مارس ۲۰۲۵ مشکل داشتند.
براساس گزارش های وب سایت DownDetector که بر اختلالات خدمات آنلاین نظارت می کند ، بیش از ۵۰۰ گزارش در مورد مشکلات MasterCard از صبح ثبت شده است.
کاربران سرویس پرداخت الکترونیکی در سراسر جهان از اوکراین به ژاپن از مشکلات کارت MasterCard در پلت فرم اجتماعی X (توییتر سابق) شکایت کردند.
یک کاربر نوشت: Mastercart قطع شد و من می خواستم شب را در تایپه در تایپه بگذرانم. پولی که من داشتم فقط به اندازه کافی برای پرداخت هزینه ها امشب بود … اما ما فقط ۵ دلار داشتیم و نتوانستیم از دستگاههای خودپرداز استفاده کنیم. چه کابوس!
کاربر دیگری گفت: من نمی توانم از هیچ یک از کارتهای اصلی ذخیره شده در تلفن خود استفاده کنم. جایی که شما پول نمی پذیرید ، من گرفتار شده ام.
کاربر دیگری همچنین گفت: “من در مغازه گیر کردم و نتوانستم هدیه تولد دخترم را بخرم.”
براساس این گزارش ، علت این اختلال هنوز مشخص نشده است.
Mastercard در توضیحی گفت: برخی از معاملات MasterCard امروز رد شد. این مشکل برطرف شده است و همه سیستم ها دوباره عادی شده اند.
شرکت بین المللی پرداخت در سه ماهه چهارم سال گذشته به عملکرد قوی رسیده است زیرا اقتصاد مقاومت جهانی مصرف کنندگان را ترغیب به افزایش هزینه ها در فصل تعطیلات می کند.
درآمد خالص MasterCard نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافت و به ۷.۴۹ میلیارد دلار آمریکا رسید. سود خالص نیز ۲۲ درصد به ۳.۳ میلیارد دلار آمریکا افزایش یافته است.
در حال حاضر ، Mastercart علت و مدت این اختلال و مناطقی را که در آن بیشترین اختلال را تجربه کرده اند ، توضیح نداده است. کاربران در سراسر جهان منتظر اطلاعات بیشتر از شرکت هستند.
پایان پیام/