جنگ تعرفه ها فروش لوکس ترین محصولات تسلا در چین را متوقف کرد
براساس خبرگزاری CNN ، شرکت آمریکایی تسلا سفارش جدیدی را برای اتومبیل های S- و X در وب سایت چینی خود در وب سایت چینی خود تعیین کرده است.
مطالعات مربوط به خبرگزاری در رویترز نشان می دهد که این اقدام همزمان با ولتاژ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان انجام شده است.
هر دو مدل در ایالات متحده ساخته شده و به چین وارد می شوند. یک سفارش جدید برای این دو مدل در صفحه تسلا در برنامه چین WeChat غیرفعال شد.
تسلا هنوز به درخواست نظر پاسخ نداده است.
این قدم زمانی پیش آمد که چین و ایالات متحده در یک جنگ تجاری رو به رشد شرکت می کنند. روز جمعه ، چین تعرفه واردات کالاهای آمریکایی را به ۱۲۵ درصد افزایش داد. گامی در پاسخ به تصمیم دونالد ترامپ برای افزایش تعرفه کالاهای چینی تا ۱۴۵ ٪.
افزایش تعرفه های ایالات متحده به طرز چشمگیری هزینه این خودروها را برای مصرف کنندگان چینی افزایش داده است و آنها نسبت به اتومبیل های برقی گران تر هستند.
با این حال ، تسلا مانند بسیاری از محصولات خود برای فروش داخلی در ایالات متحده ، کمترین خسارت ناشی از تعرفه های ترامپ را در زیر کابین های ایالات متحده متحمل شد.
این شرکت آمریکایی Cars 3 و Model 3 را در کارخانه خود در شانگهای تولید می کند ، که بخش بزرگی از گردش مالی خود را هم در بازار داخلی چین و هم در بازار خارجی تشکیل می دهد.
به گفته لی یاناوی ، تحلیلگر انجمن فروشندگان خودروهای چینی ، این کشور در سال ۲۰۲۴ ۱،۵۲۴ دستگاه مدل ۱ و ۳۱۱ S وارد کرده است. سال گذشته ، این تعداد کمتر از ۵ ٪ از کل بیش از ۶۵۷،۰۰۰ واحد تحویل تسلا است.
افزایش رقابت از شرکت هایی مانند DDی و سایر تولید کنندگان خودروهای داخلی تأثیر منفی بر فروش محصولات تسلا در چین داشته است.
براساس این گزارش ، تحویل جهانی اتومبیل های لوکس تسلا مانند مدل های لیموزین و شاسی و سایبری در سه ماهه اول سال جاری ۲۵ درصد کاهش یافته است.
کارشناسان گفتند که دلیل این امر عدم وجود این مدل ها و واکنش های منفی به دیدگاه های سیاسی ایلان مسک است.
پایان پیام/