بانک و بیمه

ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان مستمری در اردبیل پرداخت می شود

افشین شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۵۸ هزار و ۵۶۰ نفر ماهانه از تامین اجتماعی استان اردبیل مستمری دریافت می کنند، تصریح کرد: تعداد مستمری بگیران تحت تکفل تامین اجتماعی استان اردبیل نیز ۴۳ هزار و ۷۲۵ نفر است.

مدیرکل بیمه اجتماعی استان اردبیل با اعلام خبر ارائه مستمری های سالمندی، بازماندگان و از کارافتادگی در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای سه هزار و ۷۹۰ نفر شاهد برقراری مستمری سالمندی، بازماندگان و از کارافتادگی بوده ایم. ”

شیرزاد افزود: تمام تلاش سازمان تامین اجتماعی بر این است که رضایت مستمری بگیران و بازنشستگان از پرداخت به موقع و ارائه خدمات با قیمت مناسب تری به این افراد ارائه شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: میانگین پرداختی ماهانه بیمه بیکاری در این استان ۱۰ میلیارد تومان است و اقدامات قانونی برای پرداخت این مبالغ در حال انجام است.

شیرزاد میانگین پرداختی ماهانه تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این پرداخت ها شامل کمک هزینه ازدواج، پروتز، غرامت دستمزد و … است.

وی همچنین به بیمه شدگان ویژه بیمه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در مجموع بیش از هشت گروه و حرفه مشمول بیمه ویژه هستند که با پرداخت مبالغ تعیین شده ماهانه از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار می شوند.

شیرزاد تعداد کل بیمه شدگان خاص تامین اجتماعی را ۸۰ هزار و ۷۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کل این بیمه شدگان با تابعیت خاص ۱۳۸ هزار و ۹۵ نفر است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از این تعداد بیشترین تعداد بیمه شدگان مربوط به قالیبافان و قالیبافان و کمترین بیمه شده مربوط به زنبورداران است.

مدیرکل بیمه اجتماعی استان اردبیل از پوشش بیمه ای دو هزار کارفرمای صنفی، ۸۳۸ کارگر مسجدی، ۱۸ هزار و ۴۸۲ راننده و هشت هزار و ۹۲۰ بیمه شده اختیاری خبر داد و ادامه داد: ۱۶ هزار و ۳۸۲ نفر در استان اردبیل کارگران ساختمانی با مزایای تعریف شده از بیمه بهره مند می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا