محدودیت های جدید چین صنعت خودرو را فلج میکند – افق میهن
در امور مالی مالی امروز (یکشنبه) ، مقامات دولتی و مدیران جهانی در صنعت خودرو استناد کردند که می تواند محدودیت های جدید چین در صادرات عناصر زمین نادر را فلج کند.
براساس گزارشی که روز یکشنبه فایننشال تایمز ، محدودیت های جدید صادرات چین در مورد مواد معدنی نادر کشور می تواند جلوی تولید خودرو (در سراسر جهان) را بگیرد ، به ویژه به این دلیل که ذخایر آهن مورد نیاز در صورت بازداشت کامل از پکن تکمیل می شود.
چین پیش از این محدودیت های صادرات خود را در هفت زمین نادر و آهنربای مهم برای وسایل نقلیه برقی ، توربین های بادی و هواپیماهای جنگی در این ماه گسترش داده بود که در پاسخ به تعرفه ۱۴۵ ٪ رئیس جمهور دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده.
افسران دولتی ، افراد تجاری و مدیران صنعت خودرو گفتند که شرکت ها از آنجا که انتظار می رود این موجودی باشد ، به مدت سه تا شش ماه کافی بود ، مواد بیشتری را ذخیره کرده و منابع جایگزین را برای جلوگیری از اختلالات اساسی پیدا می کنند.
جان گیس ، تاجر فلزی در Trendium ، که دفتر مرکزی آن در فرانکفورت است ، هشدار داد که مشتریان تعجب می کنند و بیشتر گروه های خودرو و تأمین کنندگان آنها فقط دو تا سه ماه ذخیره مغناطیسی دارند.
وی گفت: “اگر شاهد صادرات این آهن ربا به اتحادیه اروپا یا ژاپن در همان زمان یا حداقل در همان زمان باشیم ، در زنجیره تأمین خودروها مشکلات جدی خواهیم داشت.”
محدودیت های جدید چین بر عناصر کمیاب “سنگین” و “متوسط” طبقه متمرکز است که برای تولید آهنرباهای با عملکرد بالا با کارایی بالا ، مانند دی پروریوم ، توربیوم و ساماریم ضروری است.
این مواد برای کاربردهای نظامی مانند تولید جت ، موشک و هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین روتورها ، موتورها و سیستم های انتقال برق اتومبیل های برقی و هیبریدی از اهمیت اساسی برخوردار هستند.
یک مقام عالی از صنعت خودرو گفت که محدودیت های معدنی “عواقب بسیاری” برای تسلا و سایر تولید کنندگان خودرو خواهد داشت. وی این محدودیت ها را در مورد شدت ۱ تا ۱۰ از ۷ یا ۸ توصیف کرد.
“این نوعی انتقام است که دولت چین می تواند بگوید.
فلزات نادر از کف به طور معمول در لایه های زمین رخ می دهد ، اما استخراج آنها کم و سازگار با محیط زیست است و چین تقریباً انحصار پردازش عناصر نادر خاک را دارد.
عناصر کف نادر “سبک” مانند Neodim و Dreadaimim ، که در آهنربا استفاده می شوند ، هدف قرار نمی گیرند و پکن را قادر می سازد تا هنگام تشدید جنگ تجارت ، کنترل های خود را گسترش دهد.
محدودیت های تحمیل شده توسط چین نیاز به اجازه صادرات مواد معدنی از کشور دارد.
با این حال ، اجرای این محدودیت ها ، که در سال ۲۰۲۳ در پاسخ به حرکت ایالات متحده برای جلوگیری از دسترسی چین به فناوری تراشه آغاز شد ، هنوز به طور کامل اجرا نشده است.
صادرکنندگان چینی قبلاً با اعلام میزان خشونت در قراردادهای صادراتی از زمین های نادر و آهن ربا ، این مواد را از بازار خارج کرده اند ، که قیمت این مواد اولیه را مبهم دارد.
ژاپن و سایر کشورها امیدوارند که بتوانند از طریق Linnas استرالیا ، که می خواهند کارخانه فرآوری خود را در مالزی تا اواسط سال ۲۰۱۲۵ برای تولید دیسپروستیک و تاربیوم گسترش دهند ، بر حکومت چین در صنعت نادر خاک غلبه کنند.
یک مقام دولتی ژاپن گفت: ذخایر زمین نادر شدید برای جلوگیری از سردرگمی احتمالی در زنجیره تأمین خودرو کافی نیست.
وی افزود: ذخایر ملی باید بتواند بیش از دو تا سه ماه از موجودی تولید کنندگان خودرو را کمک کرده و فشار نقص را کاهش دهد.
این مقام گفت: “سؤال این است که آیا ما می توانیم یک زنجیره تأمین جدید و جایگزین را در زمان مناسب ایجاد کنیم تا بتوانیم بر این وضعیت غلبه کنیم.”
منبع: tasnim