استراتژی جدید پکن؛ آمریکا دیگر اولویت اول صادرات چین نیست
به گزارش خبرگزاری TASNIM ، با تقویت جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن ، صادرکنندگان چینی به دنبال فرصت های جدید برای دستیابی به بازارهای جهانی جایگزین و جلوگیری از تعرفه های ایالات متحده هستند.
در این میان ، نمایشگاه های شرکت نقش اساسی را ایفا می کنند ، زیرا شرکت ها شرکت ها را قادر می سازند محصولات خود را معرفی کنند و مسیرهای فروش جدیدی را برای جبران اثرات تعرفه ایجاد کنند. هدف نهایی این تلاش ها یافتن فرصت هایی فراتر از بازارهای سنتی مانند آمریکا است.
در میان نمایشگاه های مختلف ، نمایشگاه و واردات توسط کانتون و محصولات بین المللی مصرفی چین (CICPE) به عنوان دو سیستم عامل مهم برای معرفی شرکت ها شناخته می شوند.
غرفه های نمایشگاه کانتونی امسال در گوانگژو ، استان گوانگدونگ ، مورد استقبال گسترده صادرکنندگان چینی قرار گرفت.
شرکت های چینی می خواهند روابط تجاری جدیدی را در بازارهای جایگزین برقرار کنند. یکی از غرفه داران گفت: “ما قطعاً بازارهای خارجی خود را در خارج از ایالات متحده گسترش خواهیم داد.”
وی با توجه به یکی از محصولات شرکت خود ، افزود: “این محصول اکنون مورد توجه شرکت ما قرار دارد. این مهارت های بیش از حد دارد. مشتریان از لهستان و هلند خواستار امضای قرارداد فروش اختصاصی با ما بودند.
علاوه بر گسترش فروش ، صادرکنندگان چینی نیز برای تقویت حضور خود در بازارهای جهانی در امکانات تولیدی در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده اند.
یکی دیگر از غرفه داران گفت: “ما قصد داریم ۱۰ میلیون یوان (تقریباً ۱.۳۷ میلیون دلار آمریکا) را در ساخت کارخانه در خارج از کشور سرمایه گذاری کنیم.”
برگزارکنندگان نمایشگاه کانتون اعلام کرده اند که حدود ۳۱۰۰۰ شرکت در این دوره شرکت کرده اند که بیش از ۹۰۰ نفر از دوره قبلی است. این نمایشگاه تا ۵ اجرا می شود.
در آخرین نمایشگاه CICPE ، بسیاری از صادرکنندگان چینی نیز سعی کردند تا مارک های خود را متنوع کنند و زنجیرهای تأمین کنند تا انعطاف پذیری خود را در شرایط غیرقابل پیش بینی در تجارت جهانی حفظ کنند.
براساس این گزارش ، برخی از شرکت ها همچنین مارک های اختصاصی را معرفی کرده اند که برای برخی از بازارهای بین المللی توسعه یافته اند و سعی در افزایش سهم خود در بازارهای ملی و خارجی دارند.
ران یان ، غرفه دار گفت: “ما سال گذشته مارک های خودمان را شروع کردیم و این محصولات در بازار روسیه به خوبی انجام دادند.”
پایان پیام/