ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری ۶ میلیارد دلاری هیوندای استیل در آمریکا خشم سرمایه‌گذاران را برانگیخت

در پایان ماه مارس ، هنگامی که سهام هیوندای استیل تحت فشار قرار گرفت تا ۲ میلیارد دلار آمریکا در ایالات متحده اعلام کند ، این شرکت با حدود دوازده نفر از آنها جلسه تلفنی برگزار کرد. پروژه ای که هنوز برنامه تأمین مالی مفصلی نداشته است.

یک مقام رسمی از هیوندای استیل گفت: “ما از جزئیاتی که هنوز مورد بررسی قرار می گیرند عذرخواهی می کنیم ، اما ما مجبور شدیم به سرعت عمل کنیم زیرا آنها به سرعت در تعرفه های ایالات متحده و ظرفیت محدود دولت ما توسعه یافته اند.”

این اظهار نظر نشانه ای از خلاء سیاسی ناشی از برنامه دفتر رئیس جمهور پیشین یون سوک یول بود. چهار مقام از هیوندای استیل و دولت کره جنوبی گفتند که آنها امیدوارند که این سرمایه گذاری راه را برای امتیازات بهتر در چانه زنی جمعی با ایالات متحده هموار کند. گفته می شود که مقامات ارشد کره ای روز پنجشنبه با همکاران آمریکایی خود در واشنگتن در مورد رهایی یا کاهش تعرفه ها صحبت می کنند.

با این حال ، برخی از سرمایه گذاران ، کارشناسان و کارمندان مشاغل نگران این هستند که آیا این برنامه شتاب کره کره واقعاً به جمع آوری امتیازات تعرفه کمک خواهد کرد. دو روز پس از مراسم کاخ سفید ، رئیس جمهور ترامپ تعرفه ۵ درصدی برای واردات خودرو را تحمیل کرد و منجر به آزادسازی برای محصولات کره ای نشد.

یک سرمایه گذار از این پرسید: “زمان ما منتظر هستیم -زمان راه اندازی یک کارخانه جدید -اگر ترامپ دیگر قدرت نداشته باشد و سیاست تعرفه ایالات متحده می تواند دوباره تغییر کند؟”

سؤالات دیگر دلیل ایجاد کارخانه در لوئیزیانا بود – کشوری که با مراکز حرکتی هیوندای کار نمی کند – و انتظار دارند که کدام امتیازات از ایالات متحده برای مبادله کافی باشد و اینکه آیا آنها می توانند به اندازه کافی مشتری را برای پر کردن ظرفیت تولید فولاد سالانه سیستم ارائه دهند.

سهام هیوندای استیل از زمان اعلامیه ۴.۳ ٪ از ارزش خود را از دست داده است. در حالی که رقبای رقیب ، Posco Holdens ، ۴.۹ درصد کاهش یافته و شاخص سهام کره جنوبی ۴.۹ درصد ایجاد کرده است. سهام Hyundai Motor نیز در مدت مشابه ۴.۹ درصد کاهش یافته است. این کاهش پس از انتشار سه ماه بود که گردش مالی شرکت برقی خودرو – Hyundai Motor – بیش از تخمین ها نبود.

برنامه سرمایه گذاری اجرا شد ، در حالی که فولاد هیوندای در معرض تقاضای داخلی ضعیف ، تهاجم ارزان قیمت فولاد چینی و اعتصاب کار برای قرارداد دستمزد قرار دارد. این شرکت گزارش سه ماهه خود را در روز پنجشنبه منتشر می کند.

تحلیلگران هشدار می دهند که این سرمایه گذاری می تواند بار مالی بر روی فولاد بحران را افزایش دهد ، و ممکن است مجبور شود ظرفیت کارخانه جدید را کاهش دهد – به اندازه کافی فولاد برای ساخت ۱.۵ میلیون اتومبیل در سال برای کاهش تعداد هیوندای و کیا در ایالات متحده – ترکیبی از ۳.۵ میلیون.

چان اچ. “اگر این پروژه از نظر مالی توجیه نشده باشد ، احتمالاً شما ظرفیت را به تأخیر می اندازید یا پیاده سازی خواهید کرد.” “در حال حاضر ، این اعلامیه پیام سیاسی بیشتری دارد تا یک تعهد واقعی.”

هیوندای استیل در توضیحی گفت که او انتظار دارد “تقاضای پایدار” برای فولاد خودرو در بزرگترین بازار خودرو در جهان باشد و تسهیلات برنامه ریزی شده ایالات متحده برای هیوندای-کیا و سایر مشتریان آمریکایی با کیفیت بالا و فولاد کم کربن ارائه می دهد. این شرکت افزود که سرمایه گذاری و چانه زنی جمعی “دو مشکل جداگانه” است و رقابت در کارخانه های داخلی خود در کره جنوبی باید حفظ کند.

هیوندای استیل گفت که این وام ۵ میلیارد دلار آمریکا هزینه خواهد داشت ، اما هنوز بودجه باقی مانده توسط سرمایه گذاری های مشترک اعلام نشده است. این شرکت پیش از این گفته بود که رقیب داخلی خود Pusco پروژه سهام را خریداری می کند.

غیرمعمول این است که Hyundai Motor و شرکت متصل آن KIA ، که حدود یک سوم فروش جهانی آنها از بازار ایالات متحده از زمان انتخابات نوامبر به دست آورده است ، به طور جدی با ترامپ وصل شده است. به گزارش مکزیک ، کره جنوبی دومین صادرکننده بزرگ در ایالات متحده است.

مدیر عامل هیوندای موتورز ، هیوندای چونگ ، گفت هیوندای ۱ میلیون دلار آمریکا برای صندوق افتتاح ترامپ اهدا کرده و وی را به مراسم افتتاح کارخانه جدید خود در جورجیا دعوت کرده است. پس از آنکه ترامپ پروژه کارخانه فولاد را معرفی کرد ، ترامپ هم چونگ و هم سایر مدیران هیوندای را به کاخ سفید فراخواند.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: “اعلام برنامه سرمایه گذاری در کاخ سفید طبیعی نیست. ما معمولاً با دولت های کشور چنین رویدادهایی داریم.” به نظر می رسید کاخ سفید بر سرمایه گذاری ما به عنوان نمونه ای از موفقیت سیاست تعرفه خود تأکید می کند. “

تاکنون ، برنامه سرمایه گذاری هیوندای فراتر از اعلام کاخ سفید نرفته است ، زیرا کره جنوبی امیدوار است ۵ ٪ کالاهای کره ای (در حال حاضر در معرض ۷ روز) یا یک استثناء برای ماشین و فولاد از تعرفه جداگانه باشد.

در پاسخ به خبرنگار ، چونگ انتظار ندارد كه یك شركت تغییر اساسی در سیاست تعرفه ایالات متحده سرمایه گذاری كند ، و کارخانه جدید به گونه ای طراحی شده است كه آنها نیازهای احتمالی فولاد كربن را با كربن كم ، نه فقط به عنوان واكنش در تعرفه ها برآورده كنند.

چونگ افزود: “آداب و رسوم یک سوال از کشورها است. ما با دقت تحولات سیاسی را دنبال می کنیم و استراتژی های تجاری را برای اطمینان از سودآوری طولانی مدت بررسی می کنیم.”

گروه موتور هیوندای همچنین تأکید کرد که امسال مایل است ۱.۵ تریلیون برنده (۱.۲ میلیارد دلار آمریکا) در کره جنوبی سرمایه گذاری کند. برخی از کارشناسان نسبت به نقش واقعی این سرمایه گذاری در مذاکرات آینده در سئول و واشنگتن شک دارند.

وندی کاتلر ، مذاکره کننده سابق برای نمایندگی های آمریکایی گفت: “در مذاکرات تجاری ، طرفین معمولاً از اعطای امتیازات اولیه خودداری می کنند و ترجیح می دهند بسته ای از امتیازات را ارائه دهند.” با این حال ، این یک دوره معمولی نیست. “

یو هان-کووی ، که با رویترز صحبت می کرد ، گفت: “اگر هیوندای با دولت و این سرمایه گذاری بخشی از پیشنهاد جامع تر کره ها بوده است ، این امر کمی متفاوت خواهد بود.”

نگرانی های مربوط به مذاکرات تجاری مربوط به تعدادی از کارگران هیوندای در کره جنوبی است.

کانگ دوو ، کارگر که به مدت پنج سال در مرکز تولید هیوندای در اینچئون کار کرده است ، گفت: “این اولین بار است که ما چنین وضعیت بدی را تجربه کرده ایم … من واقعاً نگران هستم.” ما یک احساس عالی برای از دست دادن داریم. “

منبع: پیام های فولادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا