افزایش قیمت موتورسیکلت بهرغم افت نرخ دلار / تولیدکنندگان از کاهش قیمتها سرباز میزنند + جدول
در حالی که کاهش نرخ ارز در هفته های اخیر بسیاری از بازارها را با قیمت های پایین تر سوق داده است ، قیمت موتور سیکلت به کوچکترین واکنش پاسخ نداده است. تولید کننده هایی که قبل از سوگند به بهانه دلار محصولات خود را افزایش داده بودند یا دوباره تعرفه ها را بالا می برند یا با تثبیت قیمت ها بازار را رکود می کنند.
سال چهارم با چند بازار از جمله بازار خودرو با ماجراهای و ارتفاع و عمق زیادی آغاز شد. انتشار اخبار در مورد دور اول و دوم مذاکرات بین ایران و ایالات متحده و همچنین نرخ ارز این بازارها را با چالش ها و نوسانات جدید کاهش داد.
برخلاف بازار خودرو ، که از ابتدای سال جاری افت نسبی قیمت بوده است ، بازار موتور سیکلت تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. نظرسنجی های میدانی نشان می دهد که کویر موتور و موتور موتور به عنوان دو بازیگر اصلی صنعت همچنان رو به افزایش است ، در حالی که شرکت موتور نیکران پاسارگاد محصولات خود را ثابت نگه داشته و قیمت ها را در نظر نگرفت.
در شرایط فعلی ، عدم اطمینان از محیط اقتصادی کشور منجر به کاهش چشمگیر تمایل مصرف کنندگان به خرید موتور سیکلت شده است. اوضاع ادامه دارد زیرا انتظار می رود تقاضا برای وسیله نقلیه با ماههای گرم سال باشد. با این حال ، هیچ نشانه ای از رونق در بازار فعلی وجود ندارد و رکود اقتصادی به یک روند غالب در معاملات تبدیل شده است.
کارشناسان بازار بر این باورند که خرید موتور سیکلت با دوام کم و زیاد منطقی تر از مدل های گران قیمت است ، زیرا انتظارات تورمی وجود دارد و به نظر می رسد سیاست های اقتصادی آینده مبهم است. در میان سیگنال های متناقض بازار ، انتخاب برخی از مدل های هوندا مانند هوندا CD200 می تواند یک واکنش مقرون به صرفه برای نیازهای مصرف کنندگان ایرانی امروز باشد.
در اینجا نگاهی به قیمت موتور سیکلت های صفر در جدول زیر آورده شده است.
مدل | سال | قیمت (USD) |
اوپلیا ، SXR ۱۶۰ | ۱۴۰۲ | ۱۹۱،۰۰۰،۰۰۰ |
در واو هام ، ۲۵۰ | ۱۴۰۳ | ۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
در واو هام ، خوشحال BX185 | ۱۴۰۲ | ۲۲۰،۰۰۰،۰۰۰ |
در واو هام ، کهکشان n/a ۱۸۰ | ۱۴۰۳ | ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ |
ایران چرخ ، چرخ ، XY150 | ۱۴۰۱ | ۶۵،۰۰۰،۰۰۰ |
ایران چرخ ، چرخ ، ارباب ۱۵۰ | ۱۴۰۳ | ۱۰۲،۰۰۰،۰۰۰ |
بنلی ، ستارگان ۱۵۰ | ۱۴۰۳ | ۲۱۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بنلی ، TNT 249s | ۱۴۰۳ | ۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
t. او ، کارآفرین ۱۲۵ | ۱۴۰۳ | ۲۱۵،۰۰۰،۰۰۰ |
بی پروا JP ۱۵۰ | ۱۴۰۲ | ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
شاهین موتور ، دلتا SX2 | ۱۴۰۳ | ۲۱۰،۰۰۰،۰۰۰ |
عالی موتور ، HJC ۲۰۰ | ۱۴۰۲ | ۱۱۰،۰۰۰،۰۰۰ |
در در K249r | ۱۴۰۳ | ۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
عمل موتور شیراز ، حسن نیت ۲۰۰ | ۱۴۰۲ | ۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
عمل موتور شیراز ، پرواز ۱۵۰ | ۱۴۰۳ | ۹۸،۰۰۰،۰۰۰ |
وینری جف t. در ۲۵۰ فوق العاده ورزش HPE | ۱۴۰۲ | ۸۶۵،۰۰۰،۰۰۰ |
خواهد بود کلیک کردن ۱۵۰ | ۱۴۰۱ | ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
خواهد بود سی دی ۲۰۰ | ۱۴۰۲ | ۸۹،۰۰۰،۰۰۰ |
یاماها ، هوا ۱۵۵ | ۱۴۰۳ | ۴۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
یاماها ، WR ۱۵۵ | ۱۴۰۲ | ۳۸۵،۰۰۰،۰۰۰ |
بازاری که باید با درج گرما از بین برود ، اکنون در رکود عمیق است و نفس نمی کشد. از بازارهای موتور سیکلت در جنوب -Teheran گرفته تا فروشندگان معروف برند ، مردم فقط به قیمت ها اعتقاد دارند ، اما هیچ کس خریداری نمی کند!
در بازاری که قیمت یک موتور اقتصادی به ۲ تا ۵ میلیون تومن رسیده است و مدل های متوسط و سنگین از ۲ میلیون تومن فراتر رفته است ، قدرت خرید مصرف کنندگان به خاک رسیده است ، بلکه تولید کنندگان نه تنها قیمت را کاهش می دهند بلکه با تخفیف کم نیز کاهش می یابد.
در این میان ، نه یک دستورالعمل پشتیبانی و نه نظارت برای پرس و جو وجود ندارد. اگر تا دو سال پیش به دنبال موتور سیکلت برای یک پیک موتوری ، کار یا حتی آرامش هستید ، اکنون برای پرداخت اقساط یک مدل دست دوم مشکلات زیادی دارید.
اطلاعات بیشتر در مورد این گزارش در مورد موتور سیکلت های کپی شده ۵ سال پیش! در صفحه “اخبار تجاری” بخوانید.