اخبار اقتصاد ایران

پیش بینی جدید از آینده بازار مسکن؛ بازار املاک رونق می‌گیرد؟ :: افق میهن

یک کارشناس بازار مسکن گفت که در حال حاضر وضعیت عاطفی در بازار مالی و همچنین تا حدودی در بازار مسکن وجود دارد.

فارشید التی ، یک کارشناس بازار مسکن ، تأکید کرده است که این معامله افزایش خواهد یافت ، زیرا بازار مسکن در سالهای اخیر در رکود بوده و کاهش ساخت و ساز باعث ایجاد فشار تقاضا شده است.

بازار مسکن که در چند ماه گذشته نشانه رونق بوده است ، اکنون دوباره به خواب عمیقی رسیده است. فعالان این منطقه می گویند که بازار قبل از شروع مذاکرات ایران در آستانه رونق نسبی بوده است ، اما اکنون بیشتر خریداران و فروشندگان ترجیح داده اند که ادامه دهند و منتظر بمانند تا مذاکرات روشن شود.

به نظر می رسد که حجم معاملات کاهش یافته و رکود اقتصادی دوباره به بازار بازگردد. با این حال ، فصل جابجایی نزدیکتر است و تقاضا به طور سنتی در حال افزایش است. با این حال ، بازار مسکن به چه جهتی پیش خواهد رفت؟ اگر توافق حاصل شود ، چه سرنوشتی در انتظار این بازار خواهد بود؟
شرایط بازار مالی و بازار مسکن احساسی بوده است

فارشید التی ، یک کارشناس بازار مسکن ، وضعیت بازار را “شرایط اقتصادی کشور تحت تأثیر مذاکرات قرار داده است ، و به نظر می رسد که مواضع متناقض که طرفین در این مرحله گرفته اند باید شناسایی شوند.”

“ما باید منتظر نتایج مذاکرات باشیم ؛” همچنین وضعیت عاطفی در بازار مالی و همچنین تا حدودی در بازار مسکن وجود دارد. “

این کارشناس بازار مسکن گفت: “به طور کلی ، اگر به ثبات اقتصادی برسیم ، چشم انداز مثبتی برای اقتصاد خواهیم داشت و احتمال افزایش قیمت در بازار مسکن وجود دارد که ممکن است در بازار اجاره ای تأثیر بگذارد.”

التی در مورد روند بازار گفت: “اگر توافق نامه ای حاصل شود ، ما قطعاً افزایش قیمت خواهیم داشت ، زیرا بازار مسکن در سالهای اخیر در حال رکود بوده است که باعث کاهش ساخت و ساز شده است.” “این کاهش در ساخت و ساز منجر به افزایش قیمت خواهد شد.”

وی در ادامه تأکید کرد که رکود اقتصادی می تواند تا حدی ادامه یابد ، با این حال ، بازار نشان می دهد که افزایش قیمت در بازار مسکن افزایش خواهد یافت.

در پایان ، الیات به چگونگی قیمت گذاری آپارتمان ها در سایت ها گفت: “هر قیمتی که در سایت های تبلیغاتی مدنی ذکر شده است ، باید ۲ ٪ کمتر را در نظر بگیرید.”

وی گفت: “این فرمول ما است و باید در همه استان ها مشاهده شود.” بنابراین ، هر قیمتی که می خواهیم در آن قرار دهیم ، باید ۵ ٪ پایین تر از قیمت تبلیغ باشد. “این روش باید هم برای اجاره و هم برای فروش اجرا شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا