نظام ارزیابی مهارتی جایگزین نمره دهی شود – افق میهن
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری تأکید کرد که ما باید یک سیستم ارزیابی ظرفیت ایجاد کنیم تا ببینیم دانش آموزان واجد شرایط تر می شوند.
طبق گفته های تجاری News ، دکتر حسین سیمای ساراف در جشن تعالی ملی مهارتهای ملی دانشگاه: متأسفانه ، ما با صاحبان شواهدی هستیم که ارسال نمی شوند. حتی در زمینه هایی که آموزش دیده اید ، نمی توانید کاری برای خودتان انجام دهید. این شکاف بین دانش و مهارت از بازار کار فارغ التحصیلان استقبال نکرده است. یکی از دلایل بیکاری و افزایش بیکاری ضعف مهارت ها و مهارت ها است.
وزیر علوم تأکید کرد که قانون سعی در بستن شکاف فوق داشت. ۴۰ ٪ از آموزش باید باهوش باشد.
“ما از دانشگاه ملی وزارت علوم حمایت خوبی خواهیم داشت ؛ از آنجا که ما در بودجه فعلی دانشگاه افزایش زیادی داشتیم و بودجه دانشگاه ۵ ٪ افزایش یافته است.
وی گفت که ما باید یک برنامه جامع برای دانشگاه ملی داشته باشیم ، وی گفت: “باید بررسی شود که کدام بخش ها باید یکپارچه یا توسعه یافته باشند ؛ کارگاه و تجهیزات مدرسه باید به روز شوند تا آموزش جوانان واجد شرایط باشد ؛ زیرا تحصیل در دانشگاه آینده خوبی برای شما نیست.
وزیر علوم گفت: آینده ایران با دست های واجد شرایط تولید می شود و افزود: “برای دستیابی به این هدف ، باید عناوین آموزشی مطابق با نیازهای صنعت و زیرساخت های آموزشی و مهارتهای توسعه یافته اصلاح شود.
“ما باید یک سیستم ارزیابی مهارت ایجاد کنیم تا ببینیم که پرش دانش آموزان واجد شرایط تر می شوند. به طوری که سیستم ارزیابی باید از بین برود یا تضعیف شود و ارزیابی مبتنی بر مهارت ها و مهارت های دانش آموزان و میانگین امتیاز آنها بر اساس توانایی باشد نه بر روی یک آزمون.
وی بر لزوم تقویت همکاری با صنایع تأکید کرد و افزود: “این موضوع تا حدی در دانشگاه ملی مهارت ها اجرا شد و تعدادی از اساتید صنعت برای تدریس و آموزش دانشجویان در دانشجویان شرکت می کنند.”
منبع: isna