اخبار اقتصاد ایران

استارتاپ مالمو به دنبال احیای بازار سوغات و صنایع دستی ایران :: افق میهن

فروشگاه Malmo به عنوان یک راه اندازی پویا در بخش دیوارت ها و صنایع دستی ایرانی فعالیت می کند. هدف اصلی این تجارت توسعه و ترویج بازارهای سوغاتی و صنایع دستی ایران با استفاده از خرده فروشان آنلاین است.

طبق گزارش ناجواخ ، این گزارش به بررسی این تجارت ، ارزش ها ، چشم انداز و اهداف می پردازد.

از تبلیغات محیطی گرفته تا سوغات آنلاین
ایده تأسیس Malmo از زمستان ۹۷ شکل گرفت و به طور رسمی در زمستان ۱۴۰۰ مالمو متولد شد. بنیانگذاران این استارتاپ گروهی از افراد مشهاد و یزد بودند که دوستی آنها با همکاری صنعت تبلیغات محیط زیست تشکیل شد.
اپیدمی Kavid-19 نقش اساسی در تسریع و جدی تبدیل شدن به این ایده داشت. این شرایط به بنیانگذاران این فرصت را داد تا تحقیق و برنامه ریزی عمیق تر در تجارت جدید خود داشته باشند. سرانجام ، فروشگاه مالمو به طور رسمی به عنوان یک سکوی آنلاین برای سوغات و صنایع دستی ایران در زمستان سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد.
اپیدمی Corona همچنین به عنوان یک عامل شتاب دهنده عمل کرد و نشان داد که بنیانگذاران در شناسایی و گرفتن فرصت های جدید در فضای دیجیتال انعطاف پذیر و آینده نگر هستند.

سوغات
فروشگاه Malmo طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهد که به دو دسته اصلی سوغات خوراکی ، صنایع دستی و عملی تقسیم می شوند.
سوغات خوراکی: این گروه شامل انواع زیادی از شیرینی های سنتی ایرانی مانند Sohan ، Gaz ، Muscat ، Baslouq و موارد دیگر است. همچنین نوشیدنی های متنوعی از جمله چای های گیاهی ، قهوه سنتی (یزدی و خرما) ، شیرین کننده ها و نوشیدنی های فوری وجود دارد. انار و خمیر انار نیز از جمله محصولات خوراکی فروشگاه Malmo هستند. علاوه بر این ، مجموعه ای از آجیل و آجیل مانند پسته ، بادام ، انواع توت های خشک و آجیل مخلوط در این فروشگاه موجود است. ادویه جات ترشی جات و چاشنی های معطر ، از جمله زعفران ، زرشک ، گلهای محمد و انواع طعم دهنده ها نیز گنجانده شده است. سوغات دیگر مانند محصولات کنجد ، Jujube ، کشک ، روغن های خوراکی ، عسل ، آلو و سبزیجات خشک نیز در مال ماستور یافت می شود. تنوع گسترده سوغات خوراکی نشان دهنده میراث غنی از آشپزی ایران و تعهد فروشگاه مالمو است.
صنایع دستی و صنایع دستی کاربردی: این دسته شامل مجموعه ای از صنایع دستی مانند ظروف مس ، مینای دندان ، الماس ، مس و خاتام ، محصولات مس و پردازنده ، فیروزه ای ، ترمه و سفره است. صنایع کاربردی مانند فرش ، حوله ، دستمال های تنظیم ، پتو ، زیر جلدی ، قایقرانی ، سفره ، پاها و سفید ، صابون سنتی ، ظروف سنگی و کیسه های سنتی نیز در این بخش ارائه شده است.

سهم سوغات و صنایع دستی را در سبد سازمان ها افزایش دهید
یکی خدمات مالمو برای ارائه هدایای سازمانی و بسته های سفارشی با مشاوره ، طراحی ، اجرای ، بسته بندی و رویکرد سوغات و صنایع دستی است. طراحی و فروش هدایای سازمانی منعکس کننده ورود به بازار بالقوه سودآور B2B برای این تجارت است. سازمانها بعضی اوقات به دنبال هدایای بومی و محلی مربوط به فرهنگ و هنر هستند و تخصص فروشگاه Malmo آنها را به یک شریک مناسب تبدیل می کند.
Malmo تاکنون هزاران بسته سازمانی با سوغات و صنایع دستی را به سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی ارائه داده است.

تسهیل کننده برای فروش در سیستم عامل های اینترنتی
Malmo (همچنین خدمات مدیریت سوغات و سوغات را در سیستم عامل های مختلف فروش مانند DJ Kala و Baslam ، به تولید کنندگان و تأمین کنندگان سوغات و صنایع دستی ارائه می دهد و این کار برای حمایت از صنعتگران محلی است. حمایت از فروشندگان سوغات از طریق مدیریت پانل خود در بازارهای بازار می تواند متعهد تر باشد که فله های دیگر به رشد و توسعه و تنوع در زمینه توسعه Soneverse.

مزیت رقابتی مالمو در یک بازار سنتی
فروشگاه Malmo با مزایای کلیدی در بازار سوغات ایران متمایز است. سیستم انبارداری متمرکز آنها امکان تحویل و پرداخت سریعتر برای مشتریانی را که از مناطق مختلف سفارش می دهند امکان پذیر است. این مزیت بالاتری را با رقبایی ایجاد می کند که مواردی را به طور جداگانه از شهرهای مختلف ارسال می کنند و منجر به هزینه های بالاتر در بسته بندی و حمل و نقل می شوند.
سیستم انبارداری متمرکز یک مزیت لجستیک قابل توجهی را ارائه می دهد که مستقیماً با یک نقطه ضعف مشترک در سوغات و صنایع دستی الکترونیکی سروکار دارد و تجربه مشتری را بهبود می بخشد. تحویل سریعتر و آسان تر می تواند منجر به رضایت و تکثیر بیشتر مشتری شود. توجه ویژه به انتشار اطلاعات دقیق محصول و محتوای چندرسانه ای ، فقر محتوا را در این بازار سنتی از بین می برد و ارزش بیشتری را برای مشتریان ایجاد می کند و به طور بالقوه اعتماد به خرید آنلاین را افزایش می دهد.
فروش متعدد مالمو و ایجاد جریان درآمد
مخاطبان هدف فروشگاه Malmo شامل مصرف کنندگان نهایی و همچنین سازمان ها است. کانال های خرده فروشی Malmo (B2C) شامل وب سایت ، اینستاگرام ، DJ Kalau Baslam است. یکی دیگر از کانال های فروش (B2B) فروش به شرکت ها و سازمان ها است.
به طور کلی ، حرکت مالمو در سالهای اخیر مثبت بوده و پایگاه مشتری این تجارت در حال رشد است.
تیم فروشگاه مالمو بیشتر
چهار بنیانگذار فروشگاه Malmo با سابقه ای در تبلیغات زیست محیطی و تخصص مدیریت متنوع ، محرک این استارتاپ هستند. جدا از بنیانگذاران تیم مدیریت کلیدی ، مدیر عامل ، مدیر عملیات ، مدیر محتوا ، مدیر بازاریابی و مدیر فنی. کل اعضای مالمو حدود ۲۰ ساله هستند. این افراد در شهرهای تهران ، مشهاد و یزد واقع شده اند.
عضویت آنها در پارک علوم و فناوری یزد و عنوان معاون رئیس جمهور خلاق علوم نیز رویکرد و پتانسیل رشد نوآورانه آنها را در اکوسیستم استارتاپ ایران برجسته می کند.
بشر
چالش ها و فرصت ها در بازار سوغات ایرانی
بازار سوغات و صنایع دستی ایران با وجود پتانسیل غنی ، عمدتاً در کانال های فروش سنتی درگیر است. با این حال ، روند رو به رشد اقتصاد دیجیتال در ایران فرصت های قابل توجهی را برای مشاغل مانند فروشگاه مالمو ایجاد کرده است.
با این حال ، صنعت سوغات و صنایع دستی همچنین با چالش هایی مانند لجستیک ، ضعف بسته بندی ، عدم استانداردها و چنین چالش هایی روبرو است. تلاش های دولت برای حمایت از صادرات غیر نفتی و بخش صنایع دستی می تواند یک محیط سیاست مطلوب برای رشد این جنس ایجاد کند.
برنامه های آینده و استراتژی های توسعه
فروشگاه Malmo اهداف بلندپروازانه ای برای آینده از جمله برنامه هایی برای فروش بین المللی دارد که در ابتدا روی بازارهای غیر ایران و فروش مستقیم به ایرانی ها که در خارج از کشور زندگی می کنند متمرکز خواهد شد.
توسعه نسخه های انگلیسی و عربی وب سایت آنها برای پاسخ به مخاطبان جهانی در حال انجام است. این استارتاپ همچنین قصد دارد سهم خود را از فروش سازمانی به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا