عشقهایی که طعم «تاسیان» دارد :: افق میهن
یکی از ویژگی های برجسته سری Tasian ، تعدد خطوط داستان بر اساس شخصیت های مختلف است. در حقیقت ، این سریال یک رمان چند لایه است که هر بار که مخاطب می تواند روی یکی از شخصیت ها و چالش های آنها تمرکز کند.
با توجه به زمزمه ، اگرچه قهرمان اصلی داستان امیر یا خسرو (بازی شده است هاتون شکیبا) اما شخصیت های دیگر داستان از ظرفیت بالایی برای جلب توجه مخاطبان برخوردار هستند. از شیرین ، که در معرض عشق غنی امیر قرار دارد اما عاشق منفعل نیست ، و تاکنون این داستان تا زمان جامدید نجت (بازی ، در مجموعه های تصمیم گیری جدی قرار گرفته است. باباک حمیدیان) به دلیل خصوصیات درست و دوست داشتنی ، در بعضی از قسمت ها به راحتی در مرکز روایت است و اقدامات و واکنش های آن برای مخاطب مرتبط است.
کار امیر در چاپخانه زمینه ای برای ارتباط با طبقه کارگر و معیشت سخت فراهم می کند و از طرف دیگر ، یک شخصیت آگاهانه و تا حدودی تحصیل کرده توسط متن ، فرهنگ و دنیای اندیشه ساخته می شود. این ویژگی دوگانه امیر را از نوع مشترک “کارگر ساده” در بسیاری از روایت های بصری متمایز می کند. در عین حال ، او قادر به تفکر ، ابراز احساسات و ایجاد یک رابطه عمیق است ، در حالی که در کار فشار اقتصادی و اقتصادی درگیر است. همین وضعیت رابطه او را با شیرین فراتر از یک عاشقانه سطحی گسترش می دهد. ارتباط او با شیرین فقط در مسیر نیست و نوعی ذهنی و نگرانی وجود دارد.
گفت (بازی ابر صابر) در یک وضعیت متفاوت ، گویی داستان خاص خود را دارد. نماینده ساواکی که زندگی را در پایین شهر تجربه کرده است و هنوز اثری از دانش و دوستی در داخل دارد. اما به نظر می رسد که یک شناگر که از مرطوب تر فرار نمی کند ، تاریکی بازماندگان درونی وی بر بازماندگان انسان غلبه می کند ، و این وضعیت داستان او را شنیدنی تر کرده است.
Homa همچنین می تواند یک خاله حومه در داستان باشد که قرار است هر از گاهی به خواهرزاده و دخترش پناه ببرد. اما تینا پاکراوان همچنین داستان زن زخمی را گسترش می دهد و حتی به شخصیت این شخصیت را می دهد تا به مخاطب بگوید که در سکانس های کلیدی مانند آخرین شام دوتایی Homa و Manouchehr به شخصیت بگویید. همه این شخصیت ها اکنون همراه با داستانهایی هستند که مخصوص یکدیگر هستند و به هر قسمت از رنگ دیدنی “Tassian” و مینا داستان پردازی می پردازند.
قسمت ۱۳ این سریال در یک مکان نمایشی روایت شد. عشق امیر به شیرین دیگر یک طرفه نیست ، و در بخش های اخیر ما این احساس را از نجات شیرین دیده ایم ، اما جمشید نجت نمی تواند عشق خود را چشم پوشی کند و به دخترش فرصتی اشتباه بدهد. بیان این احساس از شیرین می تواند اوج تجربه خوشبختی برای امیر باشد ، اما این دقیقاً همان زمان است که وسوسه های گفته شده دست او را می بخشد.
تلاش سعید برای جدا کردن بین شیرین و پدرش در ذهن امیر در حاشیه ای قرار گرفته است که می تواند دنباله نهایی قسمت سیزده را به نقطه شروع یک شکست تلخ برای امیر تبدیل کند.
سکانس واحد نمایش داده شده توسط خانواده امیر در اطراف جدول Haftsin در لحظه تحویل سال ، نشانه ای از کمبود زنجیره های ارتباطی بین آنها و امیر بود و این واقعیت امیر را پیچیده تر کرده است.
اکنون تمام شخصیت های داستان پاکراوان در موقعیتی قرار دارند که تصمیمات آنها می تواند هر یک از سرنوشت هر یک را ایجاد کند (غم و اندوه ناشی از دلتنگی). جمشید یک تصادف سخت دارد و مهمترین حمایت وی را تهدید می کند.
حضور تحولات اجتماعی و سیاسی
یکی از جنبه های قابل توجه سریال های تاسیایی ، ارتباط آن با زمینه تاریخی و سیاسی روزهای منتهی به انقلاب اسلامی است. بر خلاف برخی از آثار که از تاریخ صرفاً به عنوان دکوراسیون استفاده می کنند ، در اینجا تحولات اجتماعی و سیاسی دهه خورشیدی ، به ویژه وضعیت ناپایدار دولت ، حضور قاطع در قلب روایت عاشقانه دارند. عشق امیر و شیرین در بیمارستان ناامنی ، ترس ، شک و اضطراب اجتماعی شکل می گیرد. عشقی که بر خلاف خشونت نهادینه شده در ساختار امنیتی آن دوره بی گناه تر است.
حضور شخصیت هایی مانند گفتند که یک عامل ساواک است ، اما هنوز اثری از دوستی دارد ، در یک درام چند لایه درگذشت. این شخصیت نوعی تجسم از داخلی ترین تناقضات سیستم ساواک است: یک سیستم سرکوبگر که به دلیل خشونت شدید ، به یک سازمان منزجر کننده در بین مردم تبدیل شده است و اکنون نشانه هایی از شک و فروپاشی در درون خود وجود دارد.
بنابراین ، “Tassian” موفق شده است تا رابطه بین عشق و سیاست را نه در سطح شعارها ، بلکه در سطح انسانی تر و ملموس تر دنبال کند.
این سریال “Tasian” یک داستان عاشقانه را در دهه ۱۹۸۰ روایت می کند. داستان از مهر ۱۳۹۵ شروع و تمرکز بر عشقی که بین امیر و یک دختر جوان به نام شیرین شکل می گیرد.
در این سری ، Houtan Shakiba ، Mehran Modiri ، Nazanin Bayati ، Saber Abedan ، Babak Hamidian ، Pantea Panahi ، Mohammad reza Ghaffari ، Mahsa Heaza ، Mahammad reza Sharifinia ، Majid Yousefi ، Pouria Shakibai and Nasrin Nosrrati آنها نقش را ایفا کرده اند.