واکاوی خسارات بندررجایی؛ چقدر دیه پرداخت شد؟
به گفته بازار ، تقی لو ، معاون مدیر بیمه مرکزی ، در مورد برآوردهای اخیر از دست دادن مالی بندر شهید رجائی گفت:
وی گفت: از زمان جبران وسایل نقلیه و پرداخت شیب آن مرحوم ، ماشین و بیمه وسایل نقلیه کشنده در مهلت خودرو و بیمه اتومبیل کشنده قرار گرفته اند. شرکت های بیمه با سرعت زیاد از خروجی خسارت پیروی کردند. در صورت مرگ ، شرکت های بیمه مجبور بودند حداکثر همکاری را با بیمه گذاران خود (انتقال به استان مشخص شده برای تعمیر و غیره) به دلیل پیچیدگی بالای آنها ، به ویژه در بخش تعمیر ، واگذار کنند.
تقی لو خاطرنشان کرد: این دو اتومبیل از تمام اتومبیل های آسیب دیده نمی توانند بدن را بیمه کنند و افزود که بیمه گذاران آنها برای همراهی با افراد به میزان خسارت مورد ارزیابی قرار می گیرند. بنابراین ، صاحبان این خودروها اسناد قانونی لازم را برای دریافت خسارت از مقصر دارند.
وی توضیح داد که صنعت بیمه تا حد امکان برای پرداخت خسارت کاهش یافته است و توضیح داد: با وجود عدم مسئولیت کارفرمایان فعال در مرکز تصادف ، در استان به عنوان متوفی (۲ نفر) و از دست رفته (۲ نفر) در استان بود.
معاون مدیر بیمه مرکزی گفت: “از نظر قانونی ، صنعت بیمه نمی تواند بدون تشریفات و انحصار ، دیات را به میراث قانونی بپردازد ، اما در اوایل این حادثه ، دیات در اوایل حادثه به قوه قضاییه معرفی شد.”
تقی لو گفت که تعداد کل رژیم های پرداخت شده توسط هزینه های بندر ۱.۵ میلیارد دلار آمریکا بوده و افزود که برخی از شرکت ها برآورده نشده اند ، اگرچه مسئولیت بیمه گر آنها برآورده نشده است ، بلکه مطابق با نقش اجتماعی در مرحله اول است. شرکت های بیمه عددی شامل صندوق خسارت خسارت سینا ، آلبز ، دانا ، سامان ، کارشناسی ارشد ، پارسین ، امید و خسارت مدنی هستند.
معاون بیمه مرکزی بار بندر مرکزی بندر بیمه مذهبی ، که سعی می کند پس از عرضه واضح پوشش بیمه در هنگام مشاهده اصول بیمه حرفه ای ، پرداخت قانونی خسارت را انجام دهد.
وی گفت: “در حال حاضر با مشارکت فرماندار ، قاضی ، نماینده بنادر و سازمان گمرک و مشارکت شورای هماهنگی اتحادیه بیمه ، برای آسانتر کردن امور و تسریع در روند معاینه استانی در استان تشکیل شده است.