آیا میتوان از شرکت بیمه بهدلیل تأخیر در پرداخت خسارت شکایت کرد؟
در صورت عدم پرداخت به موقع ، خسارت از شرکت بیمه می تواند عصبانیت باشد ، اما قانون راه حل خاصی برای این زمان ها دارد. اگر شرکت بیمه خسارت مصوب را به تأخیر بیندازد ، بیمه گذار می تواند موضوع را دنبال کند و حتی در طی مراحل قانونی شکایت رسمی را ارائه دهد. در این مقاله دقیقاً توضیح داده شده است که شرکت بیمه می تواند از چه شرایطی شکایت کند ، روند او چگونه است و قبل از اتخاذ آن چه چیزی را باید بدانید.
الزامات قانونی بیمه گر
طبق قانون بیمه واجب ، مسئولیت قانون مدنی این کشور از صاحبان این کشور ، شرکت های بیمه باید ظرف ۵ روز پس از تاریخ ارسال ، ۲ ٪ از DIYAT و جبران خسارت را بپردازند و بقیه در مدت ۵ روز پس از ارسال ضرر می کنند.
دستورالعمل های ثبت نام شکایت کامل برای شرکت بیمه در سیستم بیمه مرکزی
اگر در این روند باشد از شرکت بیمه خسارت وارد کنیدتعهدات به درستی برآورده نمی شود یا پرداخت به تأخیر می افتد. شما می توانید به طور رسمی شکایت خود را در سیستم بیمه مرکزی ارسال کنید. توجه داشته باشید که این سیستم فقط شکایات مربوط به شرکتهای بیمه رسمی مجوز را بررسی می کند. صحت بیمه شما نیز باید توسط بیمه مرکزی تأیید شود.
پشتیبانی از شکایات بیمه مرکزی شماره تماس را پشتیبانی می کند: ۲۳۴۲ -۰۲۱
اگر در فرآیند ثبت نام شکایت مشکلی دارید ، می توانید این راهنما را از طریق این شماره دریافت کنید.
شروع فرآیند شکایت در سیستم
ابتدا سیستم شکایت بیمه مرکزی را وارد کنید. از منوی سمت راست ، گزینه “ثبت شکایات»تصمیم بگیرید مراحل زیر را شروع کنید:
سطح ۱: قوانین را بپذیرید
در این بخش شما باید با مقررات سیستم و ماده ۲ قانون بهداشت اداری موافقت کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.
مرحله ۲: نوع شکایت را تعیین کنید
در این مرحله شما تعیین می کنید که کدام بخش از شکایت شما زنجیره خدمات بیمه است. گزینه ها عبارتند از:
- مشکل در شرکت شرکت های بیمه توسط شرکت بیمه
- تأخیر یا کمبود در پرداخت خسارت ناشی از پرونده
- به طور پیش فرض برای ارسال پرونده و دریافت جبران خسارت
- تخلفات توسط مأمورین بیمه رسمی
- دفاتر بیمه غیر مجاز
- کارگزاران رسمی با اجازه
- مجوز
- شکایات صندوق خسارت جسمی (مستقیم یا در مورد شرکت بیمه)
مرحله سوم: تکمیل اطلاعات بیمه بیمه
در این بخش باید مشخصات زیر را وارد کنید:
- نام شرکت بیمه
- شماره بیمه
- عنوان بیمه (به عنوان مثال بیمه ارائه دهندگان حزبی سوم ، درمان تکمیلی و غیره)
مرحله چهارم: اطلاعات متقاضی را ثبت کنید
هویت و اطلاعات تماس شما به شرح زیر است:
- کد ملی و تاریخ تولد
- شماره تماس ثابت و همراه
- آدرس محل و کدپستی
- نامه الکترونیکی
- استان و شهر
- پیدا کنید که شکایت شما از وکیل حقوقی شما در دسترس است
در پایان این مرحله ، یک کد تأیید به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که مرحله بعدی را وارد می کند.
مرحله پنجم: شرح شکایت و ارسال اسناد
در این مرحله ، شما باید اسناد بیمه خود را وارد کنید (در صورت وجود) و سپس متن شکایت را دقیقاً و مستندات بنویسید. همچنین باید علائم (تصاویر قرارداد ، مکاتبات ، اسناد شناسایی و غیره) را بارگذاری کنید.
توجه داشته باشید که اندازه هر پرونده ۱ مگابایت نباید از آن تجاوز کند.
پس از اتمام این مراحل ، شکایت شما به طور رسمی ثبت شده و در صف کارشناسان بیمه مرکزی گنجانده شده است.
چگونه می توانم وضعیت شکایت بیمه ما را بررسی کنم؟
پس از ارسال شکایت خود به شرکت بیمه در سیستم رسمی بیمه مرکزی ، پیامکی برای شما ارسال می شود. این کد کلید دسترسی به پرونده است.
برای نمایش فرآیند ، به وب سایت بیمه مرکزی بروید و از منوی “مشاوره فرعی” گزینه “دنبال شکایت Gushonand” را انتخاب کنید. در این بخش می توانید با وارد کردن کد ملی و کد آزار و اذیت ، نتایج شکایت خود را مشاهده کنید.
- بیمه مرکزی به منظور افزایش سرعت رسیدگی و روند واکنش دقیق تر ، شکایات استانها را بررسی می کند. بنابراین بهتر است در طی این فرآیند باشد
- پیامک های دریافت شده توسط سیستم را نگه دارید و در صورت نیاز به ردیابی اطلاعاتی را ارائه دهید.
چگونه می توانم تأخیر در پرداخت خسارت بیمه را دنبال کنم؟
اگر شرکت بیمه یا وجوه خسارت جسمی پرداخت به موقع را پرداخت نکند ، می توانید موضوع را از طریق سیستم شکایت مرکزی بیمه دنبال کنید. این امر موظف است ظرف شش روز کاری شکایات را پردازش کند و باعث شود شرکت بیمه مطابق ماده ۵ قانون بیمه ارائه دهندگان حزب سوم در صورت اثبات نقض آن باشد. حتی در موارد جدی ، امکان تعلیق مجوز شرکت وجود دارد.
توصیه می شود قبل از ارائه شکایت ، موضوع را با بخش بازرسی شرکت بیمه بحث کنید و در صورت عدم موفقیت مستقیماً به بیمه مرکزی مراجعه کنید. آگاهی از مفاد بیمه و نتیجه گیری دقیق اسناد نقش مهمی در تسهیل روند آزار و اذیت و کاهش نارضایتی دارد.
آیا شرکت بیمه می تواند شکایت کند؟
با توجه به تأخیر در شرکت بیمه هنگام پرداخت خسارت ، انتظار و نادیده گرفتن آن راه حل خوبی نیست. این قانون حقوق بیمه گذاران را قادر می سازد و راهی روشنی برای آزار و اذیت قانونی وجود دارد. اگر اسناد کافی دارید ، شکایت شرکت بیمه نه تنها حق آن است ، بلکه برای بهبود صنعت بیمه و کاهش تخلفات آینده مؤثر خواهد بود.
اگر در این زمینه تجربه دارید یا در حال حاضر با چنین مشکلی روبرو هستید ، بررسی دقیق بیمه نامه شما و استفاده از سیستم رسمی بیمه مرکزی می تواند اولین گام قابل اعتماد برای بازیابی حق شما باشد. آیا تا به حال مجبور شده اید از شرکت بیمه شده شکایت کنید؟ تجربه خود را در حوزه نظر برای ما بگویید.