ترندهای روز

تحقیق جدید: هوش مصنوعی می‌تواند برای خودش هنجارهای اجتماعی و ارتباطی ایجاد کند

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

در یک مطالعه جدید ، محققان دریافتند که عوامل مبتنی بر هوش مصنوعی مدلهای بزرگ زبانی (LLM) می توانند هنگام تعامل با یکدیگر ، یک انسان خود به خودی و هنجارهای اجتماعی مشترک را تشکیل دهند.

به گفته گاردین ، ​​محققان دانشگاه سیتی سنت جورج ، دانشگاه لندن و فناوری اطلاعات دانشگاه کپنهاگ یافته های جالبی را به دست آورده اند: وقتی عوامل هوش مصنوعی مبتنی بر مدل های بزرگ زبان هستند ، آنها بدون مداخله انسانی ارتباط برقرار می کنند و می توانند شبیه به اشکال انسانی باشند.

محققان می گویند وقتی این مأمورین با هم ارتباط برقرار می کنند ، طبق سناریوهای برنامه ریزی شده نمی روند یا الگوهای را تکرار نمی کنند ، بلکه مانند جوامع بشری هستند.

هنجارهای اجتماعی شبیه به انسان برای هوش مصنوعی

آریل فلینت اشاری ، محقق دانشگاه سیتی سنت جورج می گوید: “تاکنون ، بیشتر LLM ها به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته اند ، اما سیستم های اطلاعاتی مصنوعی واقعی جهان به طور فزاینده ای تعاملی هستند.” ما می خواستیم بدانیم که آیا این مدل ها می توانند رفتار خود را با شکل گیری قراردادها (بلوک های مبتنی بر جامعه) هماهنگ کنند. جواب مثبت است. “کاری که آنها با هم انجام می دهند نمی توانند آنچه را که به تنهایی انجام می دهند کاهش دهد.”

محققان برای بررسی هوش اجتماعی و هنجارهای اجتماعی در هوش مصنوعی ، نسخه ای از بازی نامگذاری را تطبیق دادند. در این آزمایشات ، چندین گروه از عوامل (از ۲۴ تا ۲۰۰ عامل مختلف) تصادفی شدند و از آنها خواسته شد که از مجموعه ای از گزینه ها “نام” (به عنوان مثال ، الفبای یا رشته تصادفی حروف و علائم) بسازند. اگر هر دو به همان نام بودند ، پاداش می گرفت. در غیر این صورت ، آنها جریمه می شوند.

اگرچه این عوامل نمی دانستند که بخشی از این گروه بزرگتر است و حافظه آنها محدود به تعامل اخیر آنها بود ، اما نامگذاری خود به خودی از نامزدی مشترک در سراسر جمعیت پدیدار شد و از هنجارهای ارتباطات فرهنگ انسانی تقلید کرد. این را می توان با رفتار انسان مقایسه کرد. ما همچنین در یک قرارداد جمعی ، به عنوان مثال ، “درخت” قهوه ای و سبز به نتیجه می رسیم.

علاوه بر این ، محققان مشاهده کرده اند که تعصبات جمعی به طور طبیعی در گروه عوامل هوش مصنوعی شکل می گیرد که در یک عامل واحد قابل مشاهده نیست. محققان دریافتند که گروه های کوچکی از عوامل اطلاعات مصنوعی قادر به هدایت گروه بزرگتر به یک قرارداد نامگذاری جدید بودند. این پدیده را می توان در جوامع بشری نیز مشاهده کرد.

یافته های این مطالعه در پیشرفت های علمی منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا