سه نرخی شدن گازوئیل: 300، 28 هزار و 500 و 42 هزار تومان؟
کابینه عرضه گاز را با سه سهمیه ، نیمه رایگان و رایگان تصویب کرده است. هیچ جزئیاتی از اجرای نرخ دیزل و نرخ دوم و سوم و سوم وجود ندارد ، اما برخی از فعالان بنزین ۲،۸۰۰ و ۶۰۰۰ گوجه فرنگی را برای نرخ میانی و غیر gasoline اعلام کرده اند.
براساس بانک اطلاعاتی اطلاعات Diarmirza ، کابینه عرضه گاز را در سه سهمیه ، نرخ نیمه و رایگان تصویب کرده است. این خط مشی برای حمایت از ناوگان که دارای لایحه حمل و نقل آنلاین در شبکه حمل و نقل است ، اجرا می شود.
طبق حکم دولت ، قیمت سهمیه همچنان قوی است. نرخ نیمه هادی به عنوان نرخ دوم و نرخ آزاد به عنوان نرخ سوم برای دیزل تعیین می شود.
مدیرعامل شرکت ملی توزیع محصولات نفتی ایرانی تأکید کرده است که “میزان سهمیه ناوگان بنزین و حومه تغییر نخواهد کرد و فقط ناوگان که کار نمی کنند یا صورتحساب آنها غیر واقعی خواهد بود.”
در حالی که فعالان حمل و نقل ابراز امیدواری کردند که دولت قطعنامه مبتنی بر دیزل را تجدید نظر کند ، مدیرعامل شرکت توزیع ملی محصولات نفتی از اجرای قطعنامه از ابتدا. تیر امسال اعلام کرده است.
هیچ جزئیاتی از اجرای نرخ دیزل و نرخ دوم و سوم و سوم وجود ندارد ، اما برخی از فعالان بنزین ۲،۸۰۰ و ۶۰۰۰ گوجه فرنگی را برای نرخ میانی و غیر gasoline اعلام کرده اند.
رضا رستامی ، رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ، گفت که اجرای پروژه دیزل دارای نرخ است. وی گفت: “مدیریت مصرف سوخت و مهمتر از همه ، جلوگیری از قاچاق با دیزل ، نرخ بسیار دشوار است و می تواند برعکس باشد.”
وی تأکید کرد که بخش خصوصی و فعالان حمل و نقل با افزایش قیمت یا افزایش قیمت دیزل موافق هستند و افزود: “رانندگانی که کالاها را جابجا می کنند هیچ تاثیری در قاچاق سوخت ندارند.” با اجرای صورتحساب صدور آنلاین ، نصب دوربین در جهت و کنترل نظرسنجی ، تقریباً غیرممکن است یا خیلی کم است که سوخت قاچاق را با استفاده از روکش رو به رو می کند “
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی گفت: “کاهش ۵ ٪ در مصرف سوخت با نوسازی ناوگان کاهش می یابد.” اما سه بنزین بنزین انگیزه بیشتری برای نقض ، فروش و قاچاق سوخت ایجاد می کند.
به گفته فعال حمل و نقل ، کامیون داران در حال حاضر با مشکل سوخت روبرو هستند و شرکت نفت و پالایش و توزیع ناوگان مطابق با لایحه آنلاین ارائه نمی دهد. طبق برنامه واگذاری سوخت ، گاز یارانه باید هر ماه به کامیون ها منتقل شود ، اما در زمان مشخص شده هیچ اقدامی در تخصیص سوخت وجود ندارد یا میزان سوخت اختصاص داده شده کمتر از سوخت تعیین شده مطابق صورتحساب بارگیری و مسیر از مبدا به مقصد است.
وی گفت: “با توجه به این شرایط ، ما معتقدیم که مکانیسم و زیرساخت های اجرای بنزین سه عیار پاسخگو نخواهد بود.”
افزایش نرخ به عنوان پله
سید جلال موسووی ، معاون رئیس جمهور انجمن Truchers ایران ، همچنین خاطرنشان كرد كه قبل از سال نو ، شركت ملی نفت ، مسئله دونفره های بنزینی را مطرح كرد ، كه توسط فعالان حمل و نقل با اعتراضات روبرو شد و اجرا نشد ، اما پس از ماهها سه بنزین سه.
وی گفت: “ما همچنین تأکید می کنیم که نرخ واقعی دیزل نرخ واقعی دیزل نیست ، اما اختلاف قیمت در کشور ما به حدی است که افزایش قیمت یا ۵ نرخ مانع از قاچاق نمی شود.” با این حال ، اگر از زمان تغییر سیاست سوخت یارانه از سال ۲ ، به عنوان مثال ، به عنوان مثال ، قیمت دیزل اضافه شد ، به عنوان مثال ، قیمت بیش از ۵ ٪ افزایش یافته است.
وی با انتقاد از سیاست گذاران در طراحی برنامه های جدید برای قیمت گذاری سوخت بدون مشورت با اتحادیه های کارگری ، “اطلاعات و تجربه فعالان اتحادیه کارگری در تعیین قیمت های جدی قیمت گذاری و تأمین سوخت بسیار مؤثر خواهد بود ، اما سیاست گذاران فقط به گزارش های تحقیق و نظریه اعتماد خواهند کرد.”
معاون رئیس جمهور کامیون ایران گفت: “کشتی ها و کشتی ها به طور قابل توجهی سوخت را قاچاق می کنند ، به عنوان مثال ، به عنوان مثال ، بالاترین هزینه قاچاق در بخش حمل و نقل مشاهده می شود.” اجرای برخی از برنامه ها ، مانند صدور صورتحساب آنلاین یا کنترل سایت های تولید و توزیع با پهپادها ، توانسته است بخش قابل توجهی از قاچاق ، به ویژه در شهرها و بنادر جنوبی مانند بندر عباس را کاهش دهد. “
به گفته فعال حمل و نقل ، افزایش قیمت بار ، که منجر به افزایش قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود ، با اجرای دیزل اجتناب ناپذیر است.
وی پمپ های سوخت آزاد را مهمترین نقطه در قاچاق سوخت توصیف کرد و گفت: “این مراکز توزیع رایگان سوخت را به کامیون های خارجی مانند ترکیه یا افغانستان با قیمت بالاتر از مجموعه فعلی (۴ دلار) می فروشند و از آنجا که اختلاف قیمت هنوز مقرون به صرفه است ، انتظار می رود کامیون ها نرخ آزاد را ارزیابی کنند.”
اما سیاست گذاران می گویند رویکرد قانون برای تغییر نرخ بنزین و دیزل یک پشتیبانی سه نفره برای ناوگان با لایحه بارگیری و وضعیت و ناوگان فعال در شبکه حمل و نقل است که می تواند سوخت یارانه ای را در هر نقطه از کشور دریافت کند. وزارت نفت ، وزارت کشور ، وزارت راه و توسعه شهری و مهمترین آژانس ها موظفند زیرساخت ها را ارائه دهند و مکانیسم های تصویب دولت را تعیین کنند. به عنوان مثال ، وزارت کشور و شهرداری ها ملزم به نصب GPS بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی شده است ، که طبق گفته Alireza احمدی فینی ، رئیس کارکنان مدیریت سوخت ، به بخش قابل توجهی از GPS مجهز شده است.
وزارت نفت نیز توسط دوربین در ایستگاه ها مورد نیاز است و وزارت جاده ها و توسعه شهری برای نصب دوربین های جاده ای مجهز برای کنترل ناوگان جاده لازم است.
به نظر می رسد خط مشی کنترل مصرف سوخت یک سیاست مطلوب است ، اما اجرای آن نیاز به زیرساخت ها دارد تا به شبکه حمل و نقل فعال آسیب نرساند.
اجرای تغییر در نرخ موضوعی است که از سه نرخ بنزین جلوگیری می کند و فعالان حمل و نقل بر افزایش پله های قیمت تأکید می کنند.