اقتصاد جهان

مردم انگلیس در کریسمس کمتر خرج کردند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، بر اساس گزارش اداره ملی آمار بریتانیا (ONS)، مردم این کشور در کریسمس امسال کمتر هزینه کردند و فروش بخش خرده فروشی در ماه دسامبر ۳.۲ درصد نسبت به ماه دسامبر کاهش یافت. ماه گذشته.

این دفتر گفت که فروش نوامبر با تخفیف های جمعه سیاه، به ویژه فروش در فروشگاه های غیرغذایی که در آن ماه ۲.۷ درصد افزایش داشته است، افزایش یافته است.

فروش در این دسته در ماه دسامبر ۳.۹ درصد کاهش یافت که نشان می دهد بریتانیایی ها از قبل برای کریسمس خود برنامه ریزی کرده بودند.

بر اساس این گزارش، بدون احتساب ارقام نوامبر، فروش بریتانیا کاهش یافت و در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه ۰.۹ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی، فروش کلی در بریتانیا در سال گذشته در مجموع ۲.۸ درصد کاهش یافت که پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۸ است.

تصویر تاریک اقتصادی به ترس از رکود دامن می زند. دسامبر شاهد شدیدترین کاهش هزینه ها از ژانویه ۲۰۲۱ بود زیرا این کشور به شدت تحت تأثیر محدودیت های ویروس کرونا قرار گرفت.

فروش در فروشگاه های مواد غذایی در این کشور نیز نسبت به نوامبر ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

جرمی استرن، رئیس سابق کوکاکولا در اروپا و مدیر عامل فعلی آژانس تبلیغاتی Promo Veritas، می‌گوید: «اگرچه نگرانی‌های زیادی در مورد کاهش شدید خرده‌فروشی در کریسمس وجود دارد، نتایج سوپرمارکت‌ها نقشه‌ای برای موفقیت این صنعت ارائه کرده است. “

رکود در اقتصاد بریتانیا می تواند فشار بر بانک مرکزی را برای کاهش نرخ بهره زودتر از زمان برنامه ریزی شده برای تحریک اقتصاد افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا