طلا و ارز

تعیین تکلیف قیمت خودرو/ پایان قیمت گذاری خودرو نزدیک است؟ – افق میهن

خرداد ماه به منظور تعیین وظیفه قیمت خودرو به نقطه عطفی در سیاست های صنعتی دولت تبدیل شده است. آیا دولت با یک رویکرد جامع و منطقی از این روش حساس اقدامات خود را انجام می دهد؟ یا به سادگی برای نگه داشتن بازار به یک بازار موقت ، الزامات تولید کنندگان خودرو را ارائه می دهد.

اظهارات مدیران یکی از تولید کنندگان خودرو که “نه تنها با قیمت های فعلی فروخته می شود” و نه فقط یک هشدار اقتصادی ، نشانه ای از ایجاد فشار صریح توسط تولید کنندگان خودرو ، طبق اخبار تجاری ، برای تحمیل خواسته های خود به دولت و بازار. این نگرش پیامی دارد که پیام دارد: قیمت ما را تغییر دهید یا تولید و عرضه متوقف می شود.

چنین نگرشی ، از آنجا که بازار توسط مصرف کننده گسترده است ، سؤالات جدی در مورد مسئولیت این شرکت ها در قبال شرکت ایجاد می کند. چگونه با توجه به اولین مانع فروش فروش ، می توان شرکت هایی که از دولت حمایت گسترده ای از دولت داشتند ، که انحصار آن تعرفه های محکمی در برابر واردات و امکانات مختلف داشته است ، داشته باشند؟

واقعیت این است که سیستم قیمت فعلی ، که در سالهای اخیر به صنعت خودرو تحمیل شده است ، نه تنها ناکارآمد و ناکارآمد بوده است ، بلکه به زمینه ای برای درگیری های بی پایان بین دولت ، تولید کننده خودرو و مصرف کننده تبدیل شده است. ضررهای انباشته شده تولید کنندگان خودرو ، از دست دادن کیفیت ، رضایت کم مشتری و التهاب مداوم در بازار ، همه شواهدی از عدم موفقیت این سیستم دارند. با این حال ، فشار غیررسمی یا تهدیدآمیز شرکت ها نباید جایگزین تصمیم شفاف و متخصص دولت شود.

شرکت های صنعتی به سرنوشت کارخانه اشاره می کنند و هشدار می دهند که اگر شکاف بین تولید و نیاز واقعی بازار بازار به پایان رسیده باشد ، می توان چنین رویدادی را برای تولید کنندگان خودرو تکرار کرد و ساختار آن اصلاح نشده است. سؤال این است: آیا تولید ، مدیریت یا ساختار فناوری در سالهای اخیر تحول واقعی بود؟ یا زندگی خود را با همان فرمول های قیمت گذاری قدیمی و خاص ادامه دهید؟

از طرف دیگر ، باید تأکید کرد که افزایش قیمت های خودرو که اکنون بسیاری از آنها در ماه ژوئن پیدا می کنند ، فقط در مورد اصلاحات درون زا ، از روشن شدن نتیجه گیری و بهینه سازی هزینه ها تا از بین بردن سیستم عامل های استفاده مجدد و بهبود خدمات با کیفیت ، می توانند مناسب و قابل قبول باشند. در غیر این صورت ، افزایش قیمت فقط منجر به تقویت نارضایتی عمومی و صرفه جویی در صنعت نمی شود.

پیشنهاد تحویل خودرو در بورس اوراق بهادار راه حلی است که در صورت اجرای صحیح می تواند منجر به کشف قیمت منصفانه شود. با این حال ، اگر آنها بدون نظارت ، بدون دسترسی عمومی و بدون شفافیت در زنجیره تولید ، اجرا شوند ، این تنها می تواند شکل اجاره را تغییر دهد ، نه محتوای آنها.

در حال حاضر ، به عنوان زمانی که اعلام شده برای تعیین قیمت خودروها ، به نقطه عطفی در سیاست های صنعتی دولت تبدیل شده است. آیا دولت با یک رویکرد جامع و منطقی از این روش حساس اقدامات خود را انجام می دهد؟ یا آیا بدون ضمانت بهبود کیفیت آنها یا افزایش مسئولیت پذیری آنها ، صلح به خواسته های تولید کنندگان خودرو خواهد داشت؟

در این منطقه پیچیده ، اعتماد مردم ، شفافیت در تصمیم گیری و جلوگیری از انحصار باید به عنوان سه اصل مهم در نظر گرفته شود. به جای فشار برای افزایش قیمت ، صنعت خودرو باید مسیر شفافیت و شفافیت را طی کند و دولت نیز باید الزامات تولید کننده و منافع مصرف کننده را آشتی دهد.

منبع: tasnim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا