جنجال بر سر سریال «سووشون»؛ سریال مجوز نداشت! :: افق میهن
این سریال “سوشون” پس از اولین قسمت از توقیف و سکوی آواوا مسدود شد ، در حالی که ساترا قبلاً به نمایندگان کار در مورد عدم صدور مجوز این سریال هشدار داده بود.
به گفته ناجوا نیوز ، سریال “سوشون” به کارگردانی نرس ابیار اقتباسی از این رمان توسط سوشون سیمین دانشوار است که بارها سعی کرده است در دهه های اخیر به یک نسخه سینمایی تبدیل شود. با این حال ، Abyar سرانجام سعی کرد به یک نسخه سریال از کتاب برسد و آن را در شبکه سینمای خانگی تولید کند.
تولید سریال بیش از یک سال به طول انجامید تا اینکه یک کنفرانس خبری در مورد روند تولید سریال و کارگردان و کارگردان صحبت شد بهنوش طباطبایی این بازیگر همچنین در مورد برخی از جزئیات این سریال صحبت کرد.
اندکی قبل از این زمان ، صفحه سریال ، در بیانیه ای درباره دیدگاه ساترا از این سریال ، نوشت: “شایعه شده است که مدیران ساترا توسط سریال سی و یک سری سوشون توقیف شده و مغرضانه شده اند و برای جلوگیری از پخش این سریال به مقامات و مقامات ارائه می شوند.”
اعلام این سریال و مأموریت آن مجموعه ای از “تولید و آماده پخش برای تحقق هویت ملی و تاریخ استعمار در کشور” بود.
شایعات و شایعات در مورد تشنج سریال تا زمان ادامه اردیبهشت پلت فرم Namawa در بیانیه ای گفت: “تاکنون هیچ بازداشت رسمی صورت نگرفته است ، اما هیچ مجوز پخش وجود ندارد.” تمام تلاش های تولید کنندگان سری سوشون این است که بتوانند در اسرع وقت مجوزهای قانونی لازم را بدست آورند و ما هنوز در حال مذاکره و مشاوره برای حل مشکل هستیم. “
این آخرین اعلامیه رسمی این سریال تا جمعه بود. خرداد اولین قسمت از سوشون پخش شد.
پس از پخش ، عصر امروز ، مرکز رسانه های قضایی اعلامیه رسمی صادر کرد و اعلام کرد توقیف این سریال و سکو است.
قوه قضاییه گفت: “سریال سوشون محصولی از شبکه سینمای خانگی است. این سریال به دلیل عدم دستیابی به مجوزهای قانونی ممنوع اعلام شد.” این سکو همچنین به دلیل نقض شبکه سینمای خانگی و امتناع آن از انجام تعهدات قانونی مسدود شده است. “
تقریباً اولین باری بود که قوه قضاییه سریال را به دست آورد و پیش از این با اظهارات ساترا و سپس درخواست سازمان برای چنین چیزی اتفاق افتاد.
تشنج سریال و محاصره سکو نیز منجر به واکنش های بیشتر شد.
در پاسخ به این محاصره ، ناموا بیانیه ای صادر کرد و تأکید کرد که این سریال از همان مرحله ساخت و ساز مجوز گرفته است و دلیل این تشنج تفاوت تنها ۵ ثانیه است.
Narges Abyar همچنین در بیانیه ای انتقاد کرد و نوشت: “سوزیون نیامده است ، به دلیل بازی های پیچیده و پنهان از ساترا مصادره شده است. با ما همراه باشید که آنچه در قسمت اول به دلیل ممیزی آشکار نشان داده شده بود ، چیزی نیست که ما با همه ساخته ایم. بخش هایی از روایت از صداقت بیرون آمدند.
پس از اظهارات بی شماری ، ساترا نیز بیانیه ای صادر کرد و در برخی موارد در مورد این سریال نوشت:
۲. با توجه به معیارهای فعلی ، تمام آثار تئاتری برای به دست آوردن مجوز ساخت و ساز (طراحی اولیه ، فیلمنامه و تولید) و انتشار لازم است. در مورد سری Sushun ، طراحی طراحی ، که اقتباسی از آخرین اثر ضد کلونی توسط Simin Daneshvar بود ، توافق شد که فیلمنامه را بنویسد. اما فیلمنامه ارائه شده نتوانست مجوز تولید را بدست آورد.
۲. به منظور همکاری با Namva (با وجود عدم وجود مجوز تولید) ، ساترا کار تولید شده در شورای انتشارات ماه گذشته را بررسی کرد و نکات اصلاحی را به مدیر محترم ، مدیر و مدیران تهیه کننده در جلسات مختلف اعلام کرد. به غیر از اشکالات متعدد قسمت اول ، ساترا با توجه به رعایت نسبی محدودیت های اخلاقی ، عرفی و مذهبی ، حداقل کار را برای دو بخش بعدی ارائه شده اعلام کرده است.
لازم به ذکر است که روند برگزاری جلسات شورای مجوز برای این کار یکی از سریعترین روندها در موارد اخیر بوده است. بر خلاف مکالمات و توافق نامه ها ، ناموا نسخه ای را منتشر کرده است که تخلفات بی شماری و بی شماری دارد.
۲. ساترا دوباره تأکید می کند که رویکرد این موسسه محافظت از حقوق مخاطبان ، فرهنگ عمومی و حمایت از تولید ملی در چارچوب قانون است. این تأیید می کند که سایر آثار نمایش و سایر سیستم عامل های سینمای خانگی که در یک فرآیند منطقی قرار دارند و بین تنظیم کننده و تولید کنندگان تعامل دارند ، معمولی و معمولی هستند.
سرانجام ، مدعی محترم در اقدامات به موقع و سرنوشت ساز در دفاع از حاکمیت قانون و حمایت از حقوق عمومی و حاکمیت فرهنگی یکپارچه تشکر و قدردانی می شود.
به طور کلی ، آنچه اتفاق افتاد و بیانیه مرکز رسانه های قضایی ، ناشی از عدم رعایت قانون و هشدارهای تنظیم کننده ها و سپس قوه قضاییه به سازنده و بستر است. در حقیقت ، ساترا قبل از قسمت اول فیلمنامه را هشدار داده بود ، و سپس اصلاحات نسخه های تحویل را اعلام کرد ، اما عوامل تولید و توزیع کار ، به جای توجه به هشدارها ، سعی در تأثیرگذاری بر افکار عمومی توسط فضای رسانه ای قبل از بارگذاری برای جلوگیری از تعهدات قانونی خود داشتند.