طلا و ارز

حذف قیمت گذاری دستوری خودرو تا پایان خرداد ماه – افق میهن

تفاوت بین قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه باعث شده است که بسیاری از مصرف کنندگان واقعی برای مصرف کنندگان واقعی ، که متخصصان معتقدند قیمت گرامر خودرو از شر آن خلاص می شود.

براساس Business News ، بیش از پنج سال از زمان قیمت خودرو هیئت رقابت را پشت سر گذاشته است. پس از تحریم های اقتصادی علیه ایران ، که بازار خودرو را نیز به خود اختصاص داد ، دولت آن زمان تصمیم گرفت رقابت تازه تأسیس را در مورد اختلاف بین تولید کنندگان خودرو و وزارت بهداشت و کنترل بازار به شورا بیاورد.

تجربه این سالها نشان داده است که قیمت گذاری گرامری یا توسط وزارت رقابت یا شورای رقابت است ، اما هیچ تاثیری نخواهد داشت. نه تولید کننده و نه مصرف کننده شرایط رضایت نیستند. تولید کننده قیمت هزینه های تولید را در نظر نمی گیرد و مصرف کننده در مقابل محصول نیست.

در این شرایط ، کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که قیمت گذاری دستوری ، صرف نظر از عرضه و تقاضا در بازار ، نه تنها منجر به خسارت های مسکونی تولید کنندگان خودرو به زنجیره تأمین و بانک ها شده است ، بلکه از طریق ایجاد شکاف قیمت بازار آزاد منجر به اجاره و فساد می شود.

طیف که چشم خریداران ماشین واقعی را به خود جلب می کند

نگاهی به روش قیمت خودرو در ده سال گذشته نشان می دهد که قیمت های دستوری از قیمت خودرو جلوگیری می کند ، این قیمت ها به طور همزمان تولید مواد اولیه و نوسانات دلار را در بازار کاهش می دهد ، که منجر به کاهش تولید می شود ، که در نهایت به بازار خریداران واقعی و سود بازار حاشیه ای باز می گردد.

به همین دلیل ، کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که قیمت های دستوری فقط در طی سالهای کارخانه و قیمت بازار از خریداران غیرواقعی بهره می برد و قیمت خودروها به تدریج در حال افزایش است و قدرت خرید مردم است.

بر این اساس می توان گفت که سیستم قیمت گرامری از یک طرف و ضرر خریداران واقعی نامطلوب است. اگر تولید کنندگان خودرو به ضررهای انباشته ۶ تریلیون تومانس رسیده و در عین حال اوضاع را بهبود ببخشند ، نه تنها می تواند تولید افزایش یابد ، بلکه متخصصان نیز می توانند با این ضررها یک کارخانه بزرگ و پیشرفته خودرو ایجاد کنند.

اگرچه به گفته متخصصان جایزه متخصص و افراد آشیل در صنعت در دهه گذشته ، صنعت خودرو در کشور ما نیز با چالش های مختلفی از جمله مواد اولیه ، عدم نقدینگی ، عدم ضرر و مضرات انرژی جبران می شود.

از این رو حذف قیمت های گرامری و حرکت به بازار یکی از مهمترین رویکردهای دولت چهاردهم است و وزارت صنعت ، معدن و تجارت موافقت کرده است که قیمت گذاری را از بین ببرد و آزادسازی قیمت ها را بر اساس عرضه و تقاضا در بازار خودرو انجام دهد.

در پایان ، قیمت خودرو را حذف کنید خرداد ماه

با توجه به آزادسازی قیمت خودرو در چند روز گذشته ، حامد آملی ، معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، در کنفرانس بین المللی صنعت خودرو و IIAC روی “چالش ها و فرصت ها” قرار گرفته است و تأکید می کند که باید قیمت های دستوری از بین برود و وزارت ام معطر مربوط به این مشکل است.

وی ادامه داد که قیمت ها باید با رضایت مجموعه های مسئول تغییر یابد ، در حالی که وزیر SEMIT اصرار داشت که مسئله قیمت گذاری دستوری در روزهای آینده و ماه ژوئن حل شود.

به گفته آملی ، پنج مجتمع در صنعت خودرو درگیر هستند که باید با همگرایی برنامه صنعت پنج ساله خودرو برای دستیابی به توسعه خودرو اجرا شود.

ما در مورد وضعیت صنعت خودرو و نیاز به حذف قیمت های دستوری با آراش محبینجا ، دبیر انجمن صنعت همگن از شرکای Niroo Niroo و Car و Saeed Madani ، یک خودروآپردار سعید مادانی بحث کردیم.

قیمت کلاس ها آفت صنعت خودرو است

آراش محبیجاد ، دبیر انجمن صنعتی همگن کشور ، گفت که قیمت گذاری دستوری یک آفت صنعت خودرو است و می گوید: “هیچ انتخاب دیگری برای از بین بردن قیمت گذاری گرامری وجود ندارد ، و هرکسی که در قیمت های خصوصی ، ایالتی و پارلمان شرکت می کند ، آگاهی از این است که قیمت های تولید و صنعت است.”

وی ادامه داد: اجاره ای که با قیمت های گرامری وجود دارد منجر به اجاره و فساد شده است و تولید کنندگان خودرو و مردم به عنوان خریداران واقعی از دست داده اند.

دبیر انجمن صنعتی همگن گفت: “قیمت درب کارخانه پایین تر از مجازات جهانی است و حتی با قیمت مواد اولیه در بورس اوراق بهادار ، فقط برخی از قیمت کارخانه سود می برند و آنها را در بازار قیمت های رایگان ارائه می دهند.”

وی افزود: شکاف بین قیمت رایگان و بازار کارخانه حدود ۵ تریلیون دلار آمریکا تخمین زده می شود که برای واسطه گران است.

Mohebbi Nejad گفت که ما دو موسسه مداخله گر در صنعت داریم و گفتند: “این موسسات همه چیز را در نظر می گیرند ، اما تاکنون مشکل صنعت را در صورت برداشتن قیمت گذاری حل نکرده اند ، بیش از ۵ ٪ از مشکلات این صنعت حل شده است.”

دبیر انجمن صنعتی همگن سازنده خودرو و ماشین کشور: قیمت های قیمت گرم ، برداشت تولید کننده خودرو را از دست دادن بازار ، افزایش کیفیت و نقدینگی ، که از تولید و صنعت کشور بهره می برد ، از بین می برد.

از دست دادن و کاهش نقدینگی

وی خاطرنشان کرد: مضرات صنعت خودرو در کشور و می گوید: “این ضرر دو اثر دارد. یکی مزایا و ضرر و زیان صورتهای مالی سالانه که در آن بانک ها و سهامداران رنج می برند ، و تأثیر دوم از دست دادن نقدینگی است. شرکتی که وقتی در منافع خود باشد از دست می رود و محصولات باید به جذب خود ادامه دهند.

Mohebbi Nejad توضیح می دهد: به عنوان مثال ، هر وسیله نقلیه ای که به درب مشتری تحویل داده می شود مانند ۵ میلیون دلار در صندلی عقب است و پول بین نمایندگان و دلالان تقسیم می شود.

هزاران اتومبیل در پارکینگ ها دفن می شوند

وی گفت: عرضه و تقاضا در بازار قیمت خودرو را تعیین می کند و تعداد زیادی از اتومبیل هایی که در خانه های مردم پارک شده اند وارد بازار می شوند و ما هنگام برداشت و تصحیح قیمت گرامر ، شدت پیشنهاد را تشخیص خواهیم داد.

دبیر انجمن صنعتی همگن کشور می افزاید: طبق آمار ، حدود ۶۰۰۰ وسیله نقلیه که مسافرت نمی کنند در پارکینگ های موجود در پارکینگ دفن می شوند و برخی از افراد سعی می کنند قیمت خودرو را افزایش دهند و آنها را برای سود بیشتر در بازار بازاریابی کنند.

وی تأکید می کند: اگر قیمت گرامری با گذشت زمان از بین برود ، این به نفع مردم و تولید کننده خواهد بود. با این حال ، اکنون از دست دادن کل دو تولید کننده اتومبیل بزرگ بیش از ۶ تریلیون تومانیان است و بدهی های آنها به تقاضا برای زنجیره تأمین حدود ۶ تریلیون تومانیان است و کل بدهی تولید کنندگان خودرو در مقایسه با زنجیره تأمین حدود ۶ تریلیون تومن است.

حذف مسیر قیمت گرامری برای افزایش تولید و رقابت در صنعت خودرو

سعید مادانی ، یک متخصص خودرو ، همچنین گفت که نیاز به آزادسازی قیمت در صنعت خودرو: سیستم قیمت گرامری ضرر تولید کنندگان خودرو است و منجر به مشکلاتی مانند ضرر انباشته شده و عدم نقدینگی شده است. این ضررهای انباشته شده ۲ تریلیون دلار در اتومبیل های بزرگ.

وی می افزاید: از آنجا که قیمت مواد اولیه افزایش یافته است و کاهش تولید خودرو به دلیل نوسانات ارزی و کاهش حاشیه سود ثبت می شود.

تفاوت قیمت خودرو به این معنی است که برخی از نمایندگان و صندوق های سرگردان برای خرید خودرو می روند تا نسبت خریداران واقعی در این منطقه کم باشد.

وی وقتی خاطرنشان كرد كه قیمت خودروها باید مبتنی بر عرضه و تقاضا باشد ، وی گفت كه از بین بردن قیمت های گرامری باعث افزایش تولید و رقابت در صنعت خودرو می شود ، در حالی كه دولت می تواند به عنوان یك مرجع واسطه و نظارتی نقش داشته باشد.

مادانی خاطرنشان می کند که انتشار قیمت خودرو نقش مهمی در کاهش شکاف قیمت کارخانه و بازار خودرو دارد که منجر به مصرف کننده واقعی می شود ، ماشین را خریداری نمی کند و هدف خرید ماشین نیست.

سخنرانی نهایی

دیروز ایران خدرو در نامه ای به رئیس وزارت معدن و استخراج بورس اوراق بهادار گفت که دوره فروش محصول این شرکت به وزارت صنعت ، معدن و تجارت توسط سازمان تولید کننده و سازمان تولید کننده ارسال شده است و هیئت رقابت باید بلافاصله مطلع شود ، اما وزارتخانه برای شرکت اعلام نشده است.

در این نامه ، ایران خدرو تأکید کرد که این شرکت قیمت و تصویب هیئت مدیره را به عنوان بخشی از مصوبات هیئت رقابت برای محافظت از حقوق سهامداران و محافظت از مقررات بورس در صورت دیر بودن محاسبه می کند.

سایپا ، یکی دیگر از تولید کنندگان مهم خودرو در کشور ، سپس در نامه ای در کدال نوشت: “اطلاعات و پیشنهادات مورد نیاز برای بررسی و تغییر قیمت شرکت به مقامات مسئول ارسال شده است و پیگیری مربوطه به محض ارسال شرکت که توسط شرکت دریافت می شود انجام می شود و شرکت ، سیستم شرکت ، آغاز می شود.

حل شورای رقابت ؛ بهمن ۲ و به دستورالعمل های تنظیم بازار خودرو که در آن بازار مسافر در کشور اختصاصی تعریف شده است و از این عقیده که شاخص های تمرکز بالا زیاد است ، اشاره دارد. تقاضای انباشته شده در بازار ؛ ممنوعیت یا محدودیت واردات در سالهای اخیر ؛ عملکرد پایین انتخاب مصرف کنندگان ؛ برخی از مقررات حقوقی ، مانند ماده ۲ قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت ، بند (f) قانون بودجه سال دوم کل کشور و توجه داشته باشید ۲ تغییر در قانون صنعتی خودرو ، وضعیت انحصار این بازار را فشرده تر کرده است.

این وضوح برای محاسبه قیمت گذاری خودروهایی که به شرح زیر محاسبه می شوند ، تأیید شد و نقل قول تولید کنندگان خودرو مطابق با نامه جدید است که شامل روند اداری آن است. در این جدول ، CI به رقابت اتومبیل تولیدی در بازار اشاره دارد.

171918929 1 AK1649
ناظران و فعالان بازار سرمایه در صنعت خودرو ، نامه های این دو تولید کننده خودرو را از قبل می بینند تا قیمت محصولات خود را در اسرع وقت تعیین کنند. با این حال ، به نظر می رسد که بازار خودرو در اسرع وقت وضعیت قیمت تولید خودروها را تعیین می کند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا