نئوبانک ها چگونه به یاری مردم در دوران جنگ ایران و اسرائیل شتافتند؟
بازار ؛ گروه بین المللیپاسخ: با شعله جنگ بین ایران و اسرائیل ، به نظر می رسد که سازمان های اجرایی این کشور به آرامی به روند عادی باز می گردند و کارهای روزمره خود را انجام می دهند. حقیقت این است که بلایای مانند جنگ ، زمین لرزه ها ، سیل ها و غیره زشت و دردناک هستند ، حداقل یک مزیت غیرقابل انکار دارند که چیزی بیش از شناسایی نقص ، مشکلات و به همین ترتیب اشتباهات سیستم ها ، سیستم های مدیریتی و تلاش برای اصلاح آنها در دوره پس از جنگ است.
مشکلات ایجاد شده برای شبکه بانکی کشور در جنگ
شبکه بانکی یکی از بخش هایی بود که در طول جنگ شش روزه توسط هکرهای خصمانه مورد حمله قرار گرفت. در مهمترین وقایع ، یک حمله سایبری منجر به دو بانک بزرگ ایران ، سپه و پاسارگاد شد و باعث مشکلات گسترده برای دارندگان حساب بانکی شد.
نکته برجسته موفقیت Neobanken را نیز می توان در Corona یا در جنگ اخیر بین ایران و اسرائیل مشاهده کرد.
از طرف دیگر ، کاهش تعداد اداره پرسنل مستقر در ایالت در کشور منجر به بسته شدن بسیاری از آنها و تعیین شعب ، که تا حد زیادی دسترسی شهروندان را به خدمات بانکی محدود می کرد ، منجر شد.
اگرچه این مهمترین وقایع برای شبکه بانکی در روزهای جنگ است ، اما آنها بدون شک تمام مشکلات سیستم بانکی کشور را نشان نمی دهند. بنابراین ، پس از آن زمان مناسبی برای تسکین یا حداقل کاهش مشکلات شبکه بانکی در زمان بحران های ملی است که باید جدی گرفته شود.
موفقیت Neobanks در خدمت مردم در روزهای جنگ
بانک ها یا شعب مجازی بانک ها در ایران ، اگرچه اولین شیوع کرونا بود ، اما در این مدت بسیار مورد استقبال قرار گرفت. با این حال ، برجسته موفقیت نئوباکی ها را می توان در همان زمان مانند کرونا یا در جنگ اخیر بین ایران و اسرائیل مشاهده کرد. بانک های مجازی موفق شدند بدون وابستگی و نیاز به شعبه با همان کیفیت ، خدمات خود را در طول جنگ ارائه دهند.
از آنجا که دسترسی به خدمات بانکی Neo -Bank از افتتاح حساب های بانکی به کارهای روزمره ضروری است ، فقط یک سیم کارت که به اینترنت متصل است ، نیاز به دسترسی به مناطق کم با درآمد کم و کلانشهرها دارد. موضوعی که حداقل می تواند منجر به ارائه خدمات بانکی برای ایجاد عدالت توزیع شده در جامعه شود
از طرف دیگر ، هنگامی که فرمانداران به دلیل شرایط جنگ برای خودداری از ترافیک غیر ضروری ، پیام های عمومی به عموم می فرستادند ، Neobanks در اجرای سیاست دولت در دوره فوق نقش داشتند. مشتریان Neobank همچنین بدون مراجعه به شعب بانکی موفق به ساخت همه امور مالی شدند. با توجه به خدمات گسترده مشتری آنلاین ، که در صورت بروز مشکلات بانکی نیز بخشی جدایی ناپذیر از خدمات Neobank است ، همه مشتریان آنها از خدمات بانکی بهره مند شدند.
نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در توسعه neobanks
علاوه بر این مزایا برای Neobanks در طول بحران ، این بانک ها نعمت های ایجاد شده در شبکه بانکی را در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. کاهش هزینه های منابع انسانی ، عدم پرداخت هزینه های اجاره ای ، کاهش زمان و هزینه های مالی ناشی از ترافیک مشتری به بانک ، کاهش ترافیک شهری و غیره ، همه مزایای بانکهایی است که شما به عنوان گزینه جدی برای توسعه یک شبکه بانکی جدید برای بانکهای عمومی و مرکزی ارائه داده اید.
علاوه بر گفتمان ذکر شده در بالا و توزیع منصفانه منابع ، که اصلی ترین اصول نظامی جمهوری اسلامی ایران است ، همچنین مستلزم دسترسی این کشور به مناطق دور افتاده و پایین کشور برای دسترسی به کلانشهرها است. با توسعه دسترسی مردم به کشورهای در حال توسعه مانند ایران در اینترنت ، این فرصت را دارد که دسترسی به شهروندان به خدمات بانکی را در همه جا بهبود بخشد. از آنجا که دسترسی به خدمات بانکی Neo -Bank از افتتاح حساب های بانکی به کارهای روزمره ضروری است ، فقط یک سیم کارت که به اینترنت متصل است ، نیاز به دسترسی به مناطق کم با درآمد کم و کلانشهرها دارد. موضوعی که حداقل می تواند منجر به ارائه خدمات بانکی برای ایجاد عدالت توزیع شده در جامعه شود. بنابراین ، به نظر می رسد که دولت و نهادهای مختلف برای توسعه این نوع عدالت ، سرمایه گذاری ها را در توسعه Neobanks جدی می گیرند و تلاش می کنند تا حضور خود را در صنعت بانکی این کشور توسعه دهند.