ارزهای دیجیتال

همدستی شورای رقابت با خودروسازان علیه منافع مردم؟ – افق میهن

پس از ماه ها تنش در مورد افزایش خودسرانه قیمت خودرو با مقامات نظارتی ، شایعات حاکی از آن است که شورای رقابت به جای انجام وظایف نظارتی خود به عنوان یک موقعیت نظارتی ، تولید کنندگان خودرو را به جیب های افراد آورده است.

براساس اخبار تجاری ، اختلافات و بسیاری از قیمت های خودرو تحت دستگاه های نظارتی به اوج خود رسیده است. هیئت رقابت در یک قدم بی سابقه در بازی سازنده خودرو شنیده شد و موافقت کرده است که قیمت این وزارتخانه را افزایش دهد.

پس از ماهها درگیری بین وزارت بهداشت ، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده در برابر مخالفت با قیمت گذاری خودسرانه تولید کنندگان خودرو ، افزایش قیمت قیمت های خودرو نیز باید پایان درگیری برنده جایزه برای قیمت های خودرو باشد ، اما این پایان نبود.

۱۸ خرداد در این ماه ، مدیرعامل ایران Khodro اعلام کرد که اگر وزارت صنعت ، معدن و تجارت همچنان به تصویب ، تصویب و باز کردن قیمت ها برای قیمت های حل و فصل هیئت رقابت ، قیمت را تصویب ، تصویب و افشا کند.

در حالی که افزایش برخی از محصولات ۲۵ ٪ و به طور متوسط ​​تقریبا ۲۲.۵ درصد از محصولات Khodro ایرانی ، وزارت نشانه گرایی در برابر این نرخ تکیه داد و در نهایت ۱۵ ٪ از محصولات این شرکت. با این حال ، در یک رویداد بی سابقه ، هیئت رقابت سمت خودرو را به دست گرفت و برخلاف نظر وزارت تخصصی ، نیاز به افزایش میزان درخواست های خودرو که اخیراً به نام خصوصی رسیده است ، نیاز داشت!

محمد سادغ مفتاه ، معاون وزیر بازرگانی ، در پاسخ به این موضوع در نامه ای به مدیرعامل بورس اوراق بهادار گفت و گفت: “ارزش مورد نظر سازنده خودرو محل محل است و به همین ترتیب وزارت مخالفت Semitic را در برابر افزایش تولید کننده خودرو توضیح داد.”

طبق روال قانونی سازمان حفاظت از مصرف کننده و سازنده تولید کننده ، این بنا بر اساس اسناد ارائه شده توسط سازنده خودرو به هیئت رقابت است. طبق قانون ، این شورا موظف است برای هر کالایی تصمیمات قیمت خود را اتخاذ کند ، که تحت نظارت بر سر رئیس توسط سازمان کنترل بازار تصویب شده است. تنظیم کننده بازار مسئول معاون اول رئیس جمهور برای معاون اول رئیس جمهور با توجه به تحقیقات لازم ، قیمت را مطابق با شرایط اقتصادی جامعه اعلام می کند. در طول سیزدهمین دولت ، دفتر مرکزی به رهبری محمد ماخسبار ، قیمت این خودرو به دلیل معیشت مردم کاهش یافته است.

به گفته منابع آگاه ، هیئت مدیره رقابت این بار در یک مرحله ایران Khodro را گرفت. شورای رقابت باید توضیح دهد که دلیل حمایت شورا برای تعداد بیشتری از قیمت خودرو ، یعنی از دست دادن علاقه و جیب ماشین ، با وجود مقاومت وزارت در برابر افزایش ماشین خودرو چیست.

باید از ۲۷ بیاید بهمن در سال ۱۴۰۳ ، با رضایت رئیس رئیس ، اکثریت اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی تا پایان سال ۱۴۰۴ اکثریت اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای مبارزه و نظارت بر قیمت ها شدند. بر این اساس ، قیمت انواع کالاها باید از دفتر مرکزی در دیفرانسیل ها منتقل شود.

منبع: tasnim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا