اولین استیشن الکتریکی مرسدس بنز رونمایی شد
این هفته در دنیای خودرو: ایستگاه برقی جدید بنز ، که هر بار ۵ کیلومتر کار می کند ، برای “روح ماجراجویی جوانان” ، چای سبز تویوتا و دخالت دولت چین برای مقابله با “رفتارهای غیر منطقی” خودروسازان در بازار خودروهای برقی طراحی شده است.
ایستگاه برقی بنز
مرسدس -بنز از نسل جدیدی از ایستگاه کلاس CLA رونمایی کرد. علاوه بر پیشرانه هیبریدی ، با موتور الکتریکی نیز تولید می شود و اولین مدل ایستگاه برقی خودروساز آلمانی خواهد بود.
بنز به تازگی مدل سدان CLA را راه اندازی کرده است و ایستگاه CLA دومین مدل از مدل کوچک کارخانه است. در دو سال آینده ، دو مدل دیگر انتظار می رود که هر دو شاسی باشند.
CLA بر روی سکوی جدیدی به نام MMA ساخته شده است که برای موتورهای برقی و پیشرانه هیبریدی طراحی شده است. مدل برقی خودرو می تواند هر شارژ تا ۲ کیلومتر حرکت کند. بنز می گوید باتری این خودرو صرفه جویی در انرژی مورد نیاز برای سفر ۲ کیلومتری با ده دقیقه است.
ایستگاه CLA کمی نسبت به نسل قبلی رشد کرده است ، اما صندلی عقب آن از ۲ لیتر به ۲ لیتر کاهش یافته است. با خوابیدن صندلی های عقب ، فضای بار به ۲ لیتر می رسد که ۲ لیتر کمتر از مدل قبلی است. مدل برقی همچنین دارای فضای بار ۲ لیتری در زیر کاپوت جلو است.
قوی ترین مدل برقی ایستگاه CLA دارای ۶ اسب بخار و شتاب آن صفر تا ۵ کیلومتر در ساعت است. حداکثر سرعت این مدل ۲ کیلومتر در ساعت است. بنز همچنین ایستگاه CLA را با موتور ضعیف ۴ اسب بخار تولید می کند.
این خودرو همچنین از یک مدل ترکیبی آزاد می شود که پیشرانه آن ترکیبی از موتور بنزینی و یک باتری کوچک است. موتور بنزینی این مدل با همکاری کارخانه چین ساخته شده است. بنز می گوید مدل ترکیبی فقط با سرعت کم می تواند با قدرت باتری حرکت کند.
یکی از ویژگی های سفارشی ماشین سقف پانوراما ، عایق یک عایق در برابر نور خورشید است به طوری که اتاق خیلی گرم نشود. این شیشه همچنین توانایی تغییر شفافیت را دارد و می تواند با نمایش ۴ ستاره سبک بنز ظاهری مانند آسمان شب ایجاد کند.
اتاق ایستگاه CLA شبیه یک مدل سدان است. نمایش بزرگ خودرو از سه صفحه برای راننده ، مسافر جلو و دیگری در وسط داشبورد تشکیل شده است. سیستم عامل خودرو با Google و Microsoft کار می کند که می تواند دستورات صوتی پیچیده ای را اجرا کند و به گفته بنز حتی می تواند احساسات راننده را تشخیص دهد.
مرسدس -بنز هنوز قیمت مدل جدید را اعلام نکرده است ، اما قیمت پایه نسل قبلی ایستگاه CLA در آلمان حدود ۶۰۰۰ یورو است و گرانترین مدل آن تا ۶۰۰۰ یورو است.
مرسدس -بنز می گوید تقاضا برای مدل سدان CLA به حدی زیاد است که کارخانه این خودرو در آلمان قرار است سه شیفت را اداره کند.
با اولین استراتژی مدیرعامل مرسدس -بنز ، این گیاه تعداد کمی از مدل های خود را از هفت به چهار کاهش داده است. در عوض ، این شرکت می خواهد با افزودن فن آوری های پیشرفته و مجلل و افزایش قیمت ، سود خود را افزایش دهد.
MG برای جوانان
یک مدیر MG می گوید این گیاه به احتمال زیاد مدل جدیدی را بر اساس مفهوم Cyber X تولید می کند. دیوید آلیسون ، مدیر برنامه ریزی و محصولات در انگلستان ، در حاشیه جشنواره گودوود به خبرنگاران گفت که این خودرو در دو سال می تواند به بازار عرضه شود.
MG ، خودروساز انگلیس ، بیش از یک سال دارد و به دلیل تولید اتومبیل های اسپرت معتبر است. اما از سال ۴ ، پس از خرید کارخانه SAIC چینی این شرکت ، MGI مسیر جدیدی را برای تولید اتومبیل های خانوادگی عملی و مقرون به صرفه طی کرده است.
این روند در سال ۶ با ایجاد مدل ورزش برقی سایبر تغییر کرد. گفته می شود که MG یک شرکت تابعه جدید به نام Cyber را راه اندازی کرده و محصولات هیجان انگیز و هیجان انگیز خود را با نام راه اندازی می کند. Cyber X در صورت انتشار ، دومین مدل در بازار خواهد بود.
Cyber X از شاسی های کلاسیک مانند فورد برنکو ، مدافع لندرور و بنز کلاس G. الهام گرفته شده است. چراغهای جلو ماشین در زیر کاپوت مخفی شده اند. سیستمی که بعید است در مدلی که به بازار عرضه می شود استفاده شود.
سایبر X چند ماه پیش در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی شد. MG می گوید این ماشین “بازتاب روح ماجراجویی جوانان” است ، که به مشتری ایده آل اشاره دارد که کارخانه برای شاسی تصور می کند.
رسانه ها حدس می زنند که خودرویی که احتمالاً در سال ۶ به بازار عرضه می شود ، از مفهوم کوچکتر خواهد بود و از یک پیشرانه الکتریکی مشابه مدل Cyberaster استفاده می کند. پیشرانه دارای دو موتور برقی در قدرتمندترین مورد است و می تواند تا ۵ اسب بخار تولید کند.
علاوه بر Cyber X ، MG دو مدل لوکس را در جشنواره گودوود نشان داده است که قرار است به زودی به بازار اروپا راه اندازی شود. این ماشین ها توسط یک ماشین چینی تازه کار به نام IM ساخته شده اند که به مدت سه سال توسط SAIC تأسیس شده است. محصولات IM مستقیماً با تسکلا با امکانات لوکس رقابت می کنند.
موریزو برای آکیو
Akio Toywoda ، رئیس هیئت مدیره تویوتا و نوه خودروسازان ژاپنی ، از چای سبز دست ساز به نام موریزو رونمایی کرد. موریزو یک نام مستعار است که Akio Toyada برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی استفاده می کرد.
چای سبز تویوتا در یک بطری تیره مانند یک بطری شراب طراحی شده است و دارای برچسب سبز و طلایی با امضای Muriso است. T -Company در تولید چای با تویوتا همکاری کرده است و می گوید هدف از طراحی ایجاد تجربه ای شبیه به تجربه نوشیدن قدیمی اما بدون الکل است.
به گفته رسانه های ژاپنی ، این چای از برگهای در نزدیکی مسیر محبوب Akio Tuyuda ، Fuji Speedo ساخته شده است و در فرآیند پرورش آنها از سموم دفع آفات استفاده نمی شود.
در کنار چای سبز ، چند گل عطر و دارچین به نوشیدنی اضافه شده است که به گفته تویوتا ، “عطر و طعم جنگل تازه در طلوع آفتاب” را برانگیخته است.
این چای قرار است در رستوران نمایندگی لکسوس ، یک شرکت تابعه لوکس تویوتا در توکیو فروخته شود. قیمت هر فنجان یا چای گیلاس موریزو حدود ۲ ین (بیش از ۵ دلار) است و مجموعه ای از چای و غذای سنتی ژاپنی با قیمت ۱ دلار (بیش از ۵ دلار) فروخته می شود.
لکسوس اعلام کرده است که بخشی از فروش چای به پروژه های زیست محیطی مانند کاشت درختان در اطراف مسیر فوجی اهدا می شود.
مداخله برای “رقابت منطقی”
یک مقام ارشد حزب کمونیست چین از خودروسازان اصلی این کشور خواسته است تا در بازار خودروهای برقی “رقابت منطقی” را “رقابت کند. رئیس گروه هدایت صنعتی حزب کمونیست ، جون ، در جلسهای که با حضور مقامات وزارت صنعت و نمایندگان کارخانه های بزرگ مانند BYD و گروه BAIC برگزار شد ، از “رفتارهای غیر منطقی” در بازار انتقاد کردند.
این سخنان پس از آن صورت گرفت که دولت چین قول داد با نظارت بیشتر بر رقابت در صنعت خودرو جلوگیری کند.
بازار خودروهای برقی چین در دو سال گذشته به یک صحنه رقابتی بی سابقه تبدیل شده است و خودروسازان مجبور شده اند محصولات خود را با تخفیف های بالا بفروشند و در برخی موارد کلاهبرداری بیشتر از واقعیت را نشان می دهند. این رقابت شدید منجر به ورشکستگی بسیاری از کارخانه های چینی شده است.
موسسه تحقیقاتی شریک Elix پیش بینی کرده است که در نتیجه رقابت ، تعداد کارخانه هایی که اتومبیل های برقی و ترکیبی تولید می کنند از ۵ کارخانه به ۵ کارخانه در سال کاهش می یابد.
مقامات چینی در هفته های اخیر به طور فزاینده ای نگران رقابت شدید در بازار خودروهای برقی بوده اند و جلساتی را با خودروسازان بزرگ ، انجمن صنعت خودرو و مقامات استانی برگزار کرده اند.
رئیس جمهور چین ، شی جینپین اخیراً از اصرار برخی استانها برای سرمایه گذاری در بخش ها ، از جمله تولید دستگاه برقی انتقاد کرده است.
منبع: بی بی سی