طلا و ارز

بازار مسکن از خریداران تهی شده است! / قیمت‌های دلخواه فروشندگان در آگهی‌ها مبنای تحلیل بازار نیست

بازار آپارتمان پس از جنگ تهران در عمیق ترین دوره رکود اقتصادی خود گرفتار شد و شرایط ناشناخته اداره می شد. همچنین هیچ آمار دقیق و مفصلی در مورد تعداد معاملات و قیمت ها وجود ندارد و سیستم های رسمی ثبت نام قرارداد عملاً خاموش شده است. داود بیگلین ، معاون رئیس جمهور اتحادیه مشاوره املاک و مستغلات تهران ، در مصاحبه ای با اخبار تجاری گفت که بازار املاک و مستغلات در همه زمینه های سرمایه گسترده است. در چنین شرایطی ، سؤال اصلی این است: وضعیت بازار املاک و مستغلات تا پایان تابستان چگونه خواهد بود ، که به طور سنتی فصل خرید و حرکت بود و آیا نشانه بهبودی وجود دارد؟

در حالی که فصل مسکونی و فروش در وسط قرار داشت ، طبق اخبار تجاری ، بازار املاک و مستغلات در رکود عمیق و وضعیت بسیار مبهمی قرار دارد. این شرایطی است که جنگ اسرائیل ایرانی در بازار املاک و مستغلات تحمیل شده است و در شرایطی که آمارهای دقیق و شفاف در دسترس نیست ، این دیدگاه را به بازار املاک و مستغلات تحت الشعاع قرار داده است.

در این میان ، سیستم های رسمی ثبت نام قرارداد هیچ داده قابل اعتماد ارائه نمی دهند. اما آیا چنین وضعیتی پایدار است یا نشانه تغییر در بازار املاک و مستغلات خواهد بود؟

بازار املاک و مستغلات یکی از عمیق ترین دوره های رکود اقتصادی را تجربه می کند

داودود بیگلین ، معاون رئیس جمهور اتحادیه مشورتی املاک و مستغلات تهران گفت: “ما در حال حاضر یکی از عمیق ترین رکودها را که می توانیم در مورد سوال فروش آپارتمان ببینیم ، تجربه می کنیم.” “متأسفانه ، ما کمترین تحرک مالی بین خریدار و فروشنده را مشاهده کرده ایم و بازار از خریداران خارج می شود.”

وی گفت: “اگر قصد دارید ملک خود را در چنین شرایطی بفروشید ، او مجبور است شرایط را برای قابل قبول تنظیم کند.” تاکنون تعداد قابل قبولی از معاملات بازار املاک و مستغلات نداریم. “

وضعیت معاملات زندگی در مناطق تهران سبز نیست!

بیگلین در مورد سطح رکود اقتصادی در بخش های مختلف تهران گفت: “این وضعیت به همه مناطق تهران گسترش یافته است.” این بدان معنی است که هر کس هم در شمال و هم در مناطق جنوبی پایتخت راکد کرده است. “

وی افزود: “ما حتی نمی توانیم منطقه سبز را توضیح دهیم.” بیشتر مناطق از نظر تعداد معاملات در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارند. “این آمار و اطلاعات اثبات این است که شرایط برای همکاران ما از نظر قراردادها و درآمد برای همکاران ما بسیار دشوار است.”

تعداد قراردادهای اجاره ای بسیار اندک است

بیگلجاد در مورد وضعیت بازار اجاره گفت: “من همچنین باید بگویم که شرایط مانند سالهای گذشته نیست. سال گذشته هنوز برخی از مستاجران در بازار وجود داشتند و می توانند حرکت کنند ، اما امسال اتفاق نیفتاد.”

معاون رئیس اتحادیه مشاوره املاک و مستغلات تهران همچنین تأکید کرد که تعداد قراردادهای اجاره ای که توسط مشاوران املاک و مستغلات ثبت شده است بسیار کم است.

هیچ سیستمی وجود ندارد که میزان معاملات زندگی را نشان دهد

بیگللادد دلایل عدم آمار و اطلاعات از بازار مسکن گفت: “مشکل اصلی این است که ما دیگر سیستمی نداریم که بتواند آمار یا اطلاعات دقیقی در مورد قراردادهای ثبت شده ارائه دهد.” بنابراین ما نمی توانیم دقیقاً بگوییم که چند قرارداد در منطقه ثبت شده است. “

وی گفت: “این سکوت در تهیه اطلاعات و نه عمداً تعداد قراردادها و نحوه توافق نامه ها متأسفانه بازار را در یک وضعیت مبهم قرار داده است.” “ما واقعاً نمی دانیم چه تعداد قرارداد و چه مقدار پول نتیجه گرفته شده است.”

سیستم های خود نویسندگان Schreiber- und هیچ آمار دقیقی برای قراردادها ارائه نداده اند

افسر اتحادیه افزود: “حتی نوشتن قراردادهای اجاره ای در بین همکاران ما در موقعیت خوبی قرار ندارد.” سیستم هایی مانند “Schreiber” یا “Self -Britted” مشخص نیستند که چه تعداد قرارداد نوشته شده است و این سیستم ها هنوز خروجی را اعلام نکرده اند. “

“در گذشته سیستمی به نام” immobilien “وجود داشت که اطلاعات کاملاً شفاف را برای ما فراهم می کرد ؛ ما توانستیم تعداد قراردادها و حتی مبالغ آنها را در هر منطقه استخراج کنیم. متأسفانه این مدت طولانی انجام نشده است.”

قیمت تبلیغات مدنی نمی تواند پایه ای برای تجزیه و تحلیل و قیمت بازارهای املاک و مستغلات در نظر گرفته شود

بیگلجاد در مورد تبلیغات در وب سایت ها گفت: “مشکل این است که بسیاری از کارشناسان در مورد تبلیغات و قیمت های ذکر شده در این نمایشگرها اظهار نظر می کنند. با این حال ، این قیمت ها قیمت هایی هستند که توسط صاحبان و فروشندگان مورد نظر هستند ، و از آنجا که هنوز به ثبت نام نهایی نرسیده اند ، آنها نمی توانند دقیقاً تجزیه و تحلیل شوند.”

معاون رئیس جمهور اتحادیه مشورتی املاک و مستغلات تهران همچنین تأکید کرد که اعتماد به قیمت های ذکر شده در پرونده های تبلیغاتی کار درستی نیست.

بیلجاد گفت: “قیمت تبلیغات تقاضای مالک یا صاحبخانه است.” اما در پایان کسی است که باید این قیمت را بپذیرد ، خریدار یا مستاجر. “از آنجا که سیستم ها خروجی خاصی را ارائه نمی دهند ، ما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است و به چه قیمتی رسیده است.”

تا پایان تابستان نمی توانم انتظار یک بازار مسکن پررونق را داشته باشم

وی گفت: “پیش بینی من این است که با توجه به تعداد کمی از خریداران و مستاجران موجود در بازار ، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بازار رونق داشته باشیم.” توجه داشته باشید که بسیاری از حرکات بازار تقاضا را در جایی که بازار می رود تعیین می کند ، به حضور متقاضیان بستگی دارد. “

بیگلدر گفت: “در اینجا ما باید اعتراف کنیم که مؤسساتی که به موسسات دولتی ارائه می دهند باید عملکرد خود را انجام دهند تا افراد بتوانند توانایی خرید و اجاره خود را افزایش دهند.” “بانک ها همچنین باید تعهدات خود را برای فعال کردن مؤسسات مسکونی انجام دهند.”

گزارش های بیشتر در مورد آپارتمان را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا