تایوان و آمریکا: آغاز دور جدیدی از دیپلماسی LNG
به گفته خبرگزاری TASNIM ، رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ در آوریل گذشته اعلام كرد: تعرفه های جدید متقابل تأمل گسترده ای را در جهان تحمیل می كند ، و بسیاری از كشورهای تجاری آمریكا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به صورت جداگانه برای حفظ جلسات اقتصادی و ارائه مشاغل جالب آمریكا و ارائه آن برای ایالات متحده. گسترش
به گفته کارشناسان بازار انرژی ، اعلام همزمان این سیاست با تعرفه های تجاری ایالات متحده علیه سایر کشورها یک قدم هوشمندانه توسط دولت تایوان بود که منجر به برخی سیاست های بین المللی شد.
این افراد بر این باورند که واردات LNG از ایالات متحده هدف استراتژیک دولت برای مقابله با سایه های شدید تهاجم چین در این جزیره را در نظر گرفته است ، یعنی در تاریخ ۲۰ مارس (مارس گذشته (مارس گذشته (مارس گذشته “از تین ۱۴۰۴) ، شرکت نفتی تایوان (CPC) نامه ای را برای خرید ۶ میلیون تن از شرکت توسعه سالانه Allans Alnouss امضا کرد. میلیارد دلار سرمایه گذاری اضافی.
انتخاب این پروژه برای خرید گاز مایع این است که پروژه LNG آلاسکا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ۲۰ میلیون تن LNG صادر کند و زمان کشتی را از ۲۰ تا ۲۶ روز به ۷-۱۰ روز کوتاه کند.
با وجود تقاضای زیاد ، خریداران آسیای شرقی نگران هزینه ۴۴ میلیارد دلار در آلاسکا در مقایسه با پایانه های ارزان تر گلف در قطر ، کانادا و گلف ایالات متحده هستند. این به دلیل چالش های زیست محیطی و لجستیک است که قیمت نهایی آلاسکا LNG را به ۱۰-۱۱ دلار در هر MMBTU می رساند ، در حالی که رقبا حدود ۷ تا ۸ دلار هزینه دارد.
نیمه این قرارداد تجاری
پس از برخی از مفسران سیاسی ، انگیزه تایوان فراتر از قیمت است. مشارکت در پروژه های LNG در آلاسکا می تواند انرژی و همکاری تجاری بین تایوان و ایالات متحده را افزایش داده و امنیت انرژی منطقه سارام هند را در تنش های منطقه ای افزایش دهد ، در حالی که ژاپن و کره جنوبی نگرانی های مشابهی دارند.
با این حال ، در سه کشور ، هنوز هم مراقب است. انتقال از نامه ها به سرمایه گذاری های واقعی نیاز به نگرانی در مورد توانایی انجام و سازگاری با اولویت های داخلی دارد. عوامل ژئوپلیتیکی و اهداف پایداری نیز موقعیت تایوان را در این زمینه از انرژی تشکیل می دهند و مشارکت های پایدار در ایالات متحده از اهمیت اساسی برای همکاری های انعطاف پذیر و مفید برخوردار است ، زیرا هر سه کشور می توانند به دلیل سیاست چین بر حمایت سیاسی ایالات متحده حساب کنند.
استراتژی عرضه LNG تایوان: تعادل بین انتقال انرژی و ایمنی انرژی
به گفته کارشناسان انرژی ، وابستگی تایوان به گاز طبیعی البته به دلیل تقاضای بخش برق در این جزیره است. طبق سیاست انتقال انرژی تایوانر ، انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ ۵۰ ٪ گاز طبیعی را تحویل دهد. اگرچه این نسبت ۲۰-۲۷ ٪ تا ۲۰۵۰ کاهش می یابد ، تقاضای کلی افزایش می یابد و واردات LNG افزایش می یابد.
CPC برای اطمینان از پایداری ، خریدهای متنوعی از کشورهای مختلف دارد. در سال ۲۰۲۳ ، تایوان حدود ۲۰ میلیون تن گاز طبیعی وارد کرد که بیشتر آنها استرالیا (۴۰.۲ ٪) ، قطر (۲۷.۹ ٪) و ایالات متحده (۸ /۹ ٪) بودند.
استرالیا بزرگترین تأمین کننده در حال حاضر است ، اما تصمیم دولت استرالیا در سال ۲۰۲۲ برای محدود کردن قیمت ها و خطر کمبود گاز تا سال ۲۰۲۷ باعث نگرانی ها شده است. چین همچنین واردات LNG را از ایالات متحده در اوایل ماه آوریل متوقف کرد و به استرالیا روی آورد. در طولانی مدت ، ایالات متحده نقش مهمی در تأمین انرژی تایوان ایفا خواهد کرد.
افزایش واردات LNG تایوان از ایالات متحده ، عمدتاً قراردادهایی است که با شرکت هایی که از ساحل گلف ایالات متحده صادر می شوند امضا شده اند. با این حال ، حمل و نقل از گلف ایالات متحده به شرق آسیا از طریق کانال پاناما است که دارای مدت طولانی (۲۰-۲۶ روز) و خطرات مربوط به چین است. در مقابل ، پایانه های موجود در Südalaska کوتاه تر و مطمئن تر هستند.
سناتور آلاسکا ، دن سالیوان ، پیشنهاد کرده است که نیروی دریایی ایالات متحده با کشتی های LNG آلاسکا همراه خواهد بود که باعث افزایش امنیت می شود. این پشتیبانی امنیتی می تواند جذابیت LNG آلاسکا را برای تایوان افزایش داده و نگرانی های مربوط به رقابت قیمت را کاهش دهد.
چالش ها و فرصت ها: زیرساخت ها ، سیاست و علایق استراتژیک
اگرچه شروع تأمین گاز آلاسکا تا سال ۲۰۳۰ هنوز مشخص نیست ، اما مشکلات کوتاه مدت تایوان شامل اختلافات زیست محیطی و افزایش هزینه های مواد اولیه به علاوه تعرفه ها است ، و در دراز مدت ، دستورالعمل های تغییر در دولت های آینده نگرانی های بیشتری را ایجاد کرده اند که باعث سرمایه گذاران تایوانی شده است.
برای موفقیت در استراتژی انرژی ترامپ ، باید تعادل بین رقابت قیمت و امنیت ایجاد شود. نگرانی های داخلی در مورد نوسانات قیمت ، به ویژه در اوج زمستان و افزایش تقاضا از مراکز داده برای هوش مصنوعی ، نیاز به برنامه ریزی زیرساخت های طولانی مدت برای در نظر گرفتن نیازهای داخلی و صادراتی دارد.
از طریق همکاری با متحدین به برتری واقعی انرژی می رسند
مشارکت محتاطانه تایوان در پروژه LNG آلاسکا نشان می دهد که حتی متحدین دموکراتیک ، به همراه جهت گیری استراتژیک ، نمی توانند واقعیت ها و اهداف طولانی مدت هزینه را نادیده بگیرند.
پروژه هایی که محدودیت های داخلی را در مورد کشورها در نظر نمی گیرند ، مانند نوسانات قیمت ، قفل زیرساخت ها و برنامه هایی برای کاهش کربن ، خطر تبدیل شدن به سمبل اغراق و نه جهت گیری استراتژیک را دارند. بنابراین ، usenergiesengiediploploploplomity در آسیا باید با وام در رابطه با تحویل ، تأمین مالی و پیروی از سیاست همراه باشد.
ایالات متحده می تواند نگرانی های مربوط به تعهد به توسعه فن آوری های جذب و ذخیره CO2 (CCU) را که مطابق با برنامه آب و هوایی تایوان است ، کاهش دهد. همکاری با CCUS و سایر فناوری ها با مواد غذایی کم مانند انرژی زمین گرمایی و هیدروژن نشان می دهد که آموزش انرژی انرژی تایوان فراتر از توافق خرید است و اهداف آب و هوایی در تایوان موافق است.
آرزوی تایوان برای افزایش واردات LNG ایالات متحده علاقه ای به کاهش کسری تجاری نشان می دهد ، اما اراده خوب به تنهایی برای موفقیت در نظر انرژی آسیا کافی نیست. مدیریت ابهام قیمت ، امکان سنجی اقتصادی و اطمینان از اینکه مسیر سهل انگاری در تایوان کلید موفقیت برای اهداف صادرات ایالات متحده و هم برای اعتماد ژئوپلیتیکی طولانی مدت است.
https://moneyandbanking.co.th
پایان پیام/