ارزهای دیجیتال

درس‌های جنگ ۱۲ روزه برای برندها / آیا برندها توانستند در دوران جنگ بازار را مدیریت کنند؟

در کنفرانس مطبوعاتی “بحران و تجارت ؛ نقش اصلی بازاریابی در مدیریت انتقادی” ، نتایج یک مرور کلی از شش روز گذشته در جنگ. با توجه به نتایج ، واکنش های سریع ، مراقبت به موقع و مسئولیت اجتماعی مارک ها بسیار مهم بوده است. با توجه به نتایج واکنش به مردم و نیازهای واقعی ، توانستند برای دائمی بودن در مورد نیازهای واقعی توافق کنند.

طبق گفته های تجاری News ، جلسه ای در مورد “بحران و تجارت ؛ بازاریابی مهم در مدیریت شرایط بحرانی” طبق گروه های Dnaunion ، که توسط خبرنگاران رسانه های مختلف و گروه گروه به ۲ مورد بازدید می شوند. مرداد ۱۳۸۴ نگه داشته شده است.

در طول جنگ شش روزه گذشته ، الگوی مصرف مردم به طرز چشمگیری تغییر کرد. از خرید اشیاء بهداشتی ، کالاهای کنسرو شده و میان وعده گرفته تا تمایل به فعالیتهای خانوادگی و جستجوی پیام های آرامش بخش در ارتباطات برند ، همه تغییر در رفتار مصرف کننده در طول تنش را نشان می دهد.

نتایج یک بررسی میدانی نشان می دهد که معاملات زنجیره ای نقش مهمی در ایجاد آرامش از طریق کنترل قیمت و عرضه مداوم کالاها داشته اند. در این میان ، برخی از شرکت ها با ارائه امکانات ویژه یا پیام های حساس قادر به کسب اعتماد به نفس مشتری بودند ، در حالی که برخی دیگر فرصت تأثیرگذاری بر نیازهای جدید را از دست دادند.

کدام مارک ها در ذهن مردم می مانند؟

Nasser Pashapur Niko ، بنیانگذار و مدیر گروه Ddی Unoni ، یک اتحادیه ، در مورد رفتار مصرف کننده در بحران ، یک گزارش تحلیلی در مورد رفتار مصرف کننده در بحران صحبت کرد: این امر برای نیاز به یک واکنش سریع ، نظارت مداوم در بازار ، تحویل به موقع مواد اولیه و انتقال پیام های همدلی در طی یک Crisis.

وی تأکید کرد: مارک هایی که در چنین شرایطی با افراد همراه هستند و به نیازهای واقعی واکنش نشان می دهند ، نه تنها در بازار بلکه در ذهن و قلب مشتریان.

شرکت ها برای غلبه بر این چالش به تجزیه و تحلیل دقیق داده ها نیاز دارند

پاشاپور نیکو در مورد نقش و اهمیت تجزیه و تحلیل دقیق داده ها در محیط کسب و کار اظهار داشت: انتقاد نشان داده است که بسیاری از شرکت ها چالش های جدی دارند و به داده های دقیق ، تجزیه و تحلیل سریع و استراتژی های هدفمند برای تصویب موفقیت آمیز آنها نیاز دارند.

بر این اساس ، وی افزود: گروه DDی با رویکرد مسئولیت اجتماعی ، اتحادیه بین مصرف کنندگان یک مطالعه میدانی جامع و جامع را به منظور بدست آوردن تصویری واضح از تغییرات در رفتار انجام داد.

کمبودی برای تحویل کالاهای مورد نیاز جامعه در طول جنگ وجود نداشت

این فعال اقتصادی در مورد عملکرد مثبت مشاغل بزرگ گفت: “بر خلاف بسیاری از بحران ها ، هنگامی که کمبود کالا به سرعت نگرانی های عمومی را صادر کرد ، کمبود بازار وجود نداشت و قفسه ها کامل تر بودند.”

وی گفت: به گفته مشتری ، برخی از مشاغل با ذخیره و باز کردن برخی از سیستم عامل ها با تثبیت قیمت ها توانستند احساس امنیت و صلح را منتقل کنند. فقدان این مشاغل می تواند منجر به افزایش قیمت غیرقابل کنترل در مغازه های محلی شود. این اهمیت زیرساخت های توزیع و زنجیره تأمین را در طول بحران دو برابر می کند.

مارک ها با توجه به مارک های واکنش / همدلی و مارک های بی تفاوت به دو دسته تقسیم می شوند

پاشاپور با توجه به واکنش مارک ها ، آن را به دو دسته تقسیم کرد. وی در مورد این تقسیم بندی گفت: در چنین شرایطی ، مارک ها به دو گروه تقسیم می شوند. اولین مارک های دارای اقدامات عملی مانند تثبیت قیمت ، خدمات پشتیبانی ، ارسال پیام های همدلی و ایجاد احساس امنیت ، اعتماد به نفس مردم ، از جمله برخی از بانک ها ، می تواند با ارائه مشتریان آسیب دیده ، شرکت های بیمه با ضرر و مشاغل بزرگ با پیام های قابل اعتماد ذکر شود.

وی افزود: گروه دوم مارک هایی بودند که واکنش نشان ندادند یا احمق بودند. مصرف کنندگان انتظار داشتند که برخی از صنایع مانند لوازم خانگی با ارائه پروژه هایی مانند خرید اقساطی یا تحویل فوری کالاها به خانواده های مربوط ، نقش فعال تری داشته باشند ، اما چنین اقدامات گسترده ای نبوده است.

رفتار مصرف کننده سریع و غیر منتظره رخ می دهد / کدام کالاها در طول جنگ افزایش یافته است؟

سعید نبویان ، مشاور ارشد EMRC ، همچنین در مورد تغییر در رفتار مصرف کننده گفت: “در شرایط بحرانی ، تغییر مصرف کننده غیر منتظره و خیلی سریع است.” تغییراتی که می تواند طی شش ماه تا دو سال انجام شود ، طی دو روز رخ می دهد.

در شرایط بحرانی ، فعال بخش خصوصی به کالاهای بالا اشاره کرد: تحت این شرایط ، رشد مصرف کالاهایی مانند میان وعده ، نوشیدنی ، کالاهای کنسرو شده و محصولات بهداشتی آشکار بود. این روند بیشتر از جنبه انبار بود زیرا خانواده ها در روزهای آینده کالاها را تحویل می دهند.

دلیل افزایش مصرف برخی از کالاهای مصرفی چیست؟

در مقایسه با سایر کالاها ، نبویان به پایین مصرف این محصولات اشاره کرد: افزایش میان وعده ها و نوشیدنی ها نیز نتیجه تعداد بیشتری از اعضای خانواده بود. خرید محصولات بهداشتی و مواد تمیز کننده نیز به دلیل نگرانی های بهداشتی افزایش یافته است.

وی گفت که این نتایج نشان می دهد که مارک ها باید به سرعت تشخیص دهند که کدام محصولات در بحران هستند و قصد دارند آنها را تأمین کنند.

جامعه ایرانی به بلوغ اجتماعی بالایی رسیده است

این فعال تجاری بر تمایز بین امید و امید عاطفی بر اساس واقعیت های اجتماعی تأکید کرد: نتایج نشان می دهد که جامعه ایران به درجه بالایی از بلوغ اجتماعی رسیده است. در این میان ، بخش خصوصی به طور خودجوش جاروبرقی ها را به صورت خودجوش و بدون فشار خارجی پر کرد. تأثیرات این رویداد مهم در ماهها و سالهای سالهای آینده رخ خواهد داد.

وابستگی افراد به رسانه ها در طول جنگ / مارک ها باید شبکه های ارتباطی خود را فعال نگه دارند

محمد موسوی ، مدیرعامل شرکت ارتباطات تصویر ، درباره منابع خبری در طول جنگ شش روزه گفت: در طول بحران ، افراد وابسته به رسانه ها و رسانه های اجتماعی. صدا -ور -شبکه های خبری داخلی و خارجی و همچنین زمینه هایی مانند تلگرام و اینستاگرام منابع اصلی اخبار بودند.

وی گفت: “این نتایج به مارک ها هشدار می دهد که آنها کانال های ارتباطی خود را در بحران فعال نگه می دارند و باید پیام های دقیق ، به موقع و معتبر را منتشر کنند زیرا مردم دائماً به دنبال اخبار و اطلاعات هستند.”

مارک ها می توانند از سیستم عامل های داخلی برای تبلیغات استفاده کنند

بخش خصوصی که در جنگ چهار روزه به اینترنت اشاره دارد ، دسترسی به پیام رسان هایی مانند WhatsApp و Telegram را توصیف می کند ، اما سیستم عامل های داخلی فعال بودند. برندها می توانند از این اتاق ها برای تبلیغات استفاده کنند ، اما بسیاری از تبلیغات به جای تغییر کانال ، تبلیغات را متوقف می کنند.

بازاریابی در ایران هنوز به بلوغ کامل نرسیده است

موسوی در مورد ضعف شرکت ها در مدیریت بحران گفت: بازاریابی در ایران هنوز به بلوغ کامل نرسیده است. در این بحران ، بسیاری از شرکت ها در ابتدا به جای طراحی کمپین های هوشمند و سپس به فکر مسئولیت اجتماعی ، هزینه ها را کاهش دادند.

وی افزود: این وقایع به مارک هایی آموخته اند که باید واکنش های منسجم تری داشته باشند. ” افراد راه حل های جدید پیدا می کنند و وظیفه مارک ها شناسایی و استفاده از کانال های ارتباطی جدید است. بحران هم تهدید است و هم در چنین شرایطی ، انتخاب خود شرکت ها است.

سناریوهای شرکتها چیست؟

مدیرعامل شرکت ارتباطات تصویر درباره سناریوهای شرکت در رکود میان مدت پس از جنگ گفت: بررسی رفتار مصرف کننده در مناطق مختلف نیاز به تحقیقات جامع دارد. بحران می تواند یک تهدید باشد و هم یک فرصت ، بنابراین باید برای یک سناریوی کوتاه یا میان مدت برنامه ریزی شود ، زیرا هنوز هیچ تصویر مشخصی از آینده وجود ندارد.

وی تأکید کرد که شرایط تغییر یافته در بازار لزوماً به معنای متوقف کردن فعالیت نیست ، بلکه نیاز به طراحی مجدد مدل های تجاری و سازگاری با تحولات است.

توزیع کالاها در جنگ می تواند یک علامت مثبت باشد / برخی از شرکت ها از ذخایر استراتژیک خود استفاده کرده اند

چگونه پیامبران در پاسخ به این سؤال که چگونه این مواد اولیه در طول جنگ به دلیل کمبود ، توزیع کاهش و قیمت بالای برخی از مواد اولیه مانند روغن ، برنج ، لوبیا ، مواد شوینده و غیره در طول جنگ ۶ روزه تحویل داده شدند؟ به اخبار تجاری وی توضیح داد: اگر فرض بر این باشد که برخی از شرکت ها متعلق به آن هستند ، توزیع همان کالاها را می توان در طول جنگ به عنوان یک نشانه مثبت دانست. در شرایط مشابه در برخی از کشورهای اروپایی ، قفسه های مغازه احتمالاً به سرعت توسط غذا خالی می شوند.

موسووی در پاسخ به این سؤال توضیح داد: برخی از شرکت ها در شرایط بحرانی از ذخایر استراتژیک استفاده می کردند. جنگ ۶ روزه اینگونه بود که اگر آنها مجبور شوند ، این مغازه ها مجبور به بازگشت به ذخایر خودشان می شدند. نکته مهم این است که به عنوان مثال ، این ذخایر می تواند ۵ روز نیازهای جامعه را برآورده کند ، به گونه ای که می توان در یک دوره ۶ تا ۶ روز واکنش نشان داد. چنین ذخایر در بسیاری از سازمان ها وجود دارد.

مسئولیت اجتماعی مارک ها در مواقع بحران یک ضرورت استراتژیک است

در پایان ، پاشاپور خاطرنشان کرد: نتایج نشان می دهد که مسئولیت اجتماعی مارک ها در بحران یک انتخاب یا تبلیغات تبلیغاتی اختیاری نیست بلکه یک ضرورت استراتژیک است. مارک هایی که می توانند در زمان خوبی برای ایجاد آرامش روانی واکنش نشان دهند و نسبت به نیازهای واقعی مصرف کنندگان واکنش نشان دهند ، جایگاه دائمی در سر و قلب مشتریان پیدا می کنند.

وی گفت: “امید است که انتشار این داده ها به شرکت ها کمک کند تا استراتژی های خود را با واقعیت های رفتاری مشتریان در بحران ها هماهنگ کنند و نقش خود را به عنوان یک شهروند مسئول بازی کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا