اخبار بورس

سوده ترین و زیان ده ترین نمادهای این هفته |سهامداران کدام نماد‌ها در این هفته بیشترین سود را بردند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبورس تهران در معاملات هفته جاری با کاهش ۴.۷ درصدی میانگین ارزش معاملات خرد و افزایش ۲۶۵ درصدی خروج پول واقعی از سهام مواجه شد. در هفته جاری تراز شاخص کل کاهش یافت و تراز شاخص هم وزن بورس تهران نسبت به سطح پایانی هفته گذشته کاهش یافت.

شاخص کل بورس در هفته اول بهمن ماه نزولی بود و افت هفتگی ۲.۸۶ درصدی را به ثبت رساند. در این هفته اکثر سهام شاخص تشکیل دهنده شرکت های پالایشی، خودرویی و فلزات اساسی کاهش یافتند و شاخص هم وزن بازار سهام که نماینده این سهام است بازده هفتگی منفی ۴.۵ درصدی را به ثبت رساند.

سودآورترین نمادهای این هفته

ده نماد در هفته گذشته ASP, Satran, Sedasht, Vathno, Temharka, Vaarin, Kasram, Vajami, Sakkar, Pekarman بالاترین کارایی را داشتند.

سمبل ASP رشد عالی این هفته ۳۴ درصد با اختلاف زیادی در صدر پربازده ترین نمادهای هفته قرار گرفت. سپس نماد تاران با رشد ۱۷ درصدی در میان پرکارترین نمادهای این هفته در رتبه دوم قرار گرفت.

سپس این نمادها هستند وثنو جنبش و آرین کسرم با ۱۳ درصد در همان زمان آنها در جایگاه سوم و چهارم نماد قرار گرفتند وجامی در آخرین رتبه دو علامت وجود داشت صباقر و پاکرمان قرار گرفتند

نکته قابل توجه این است که نماد حرکتی برای دومین هفته متوالی در زمره سودآورترین نمادها قرار گرفته است.

مضرترین نمادهای این هفته

اما مضرترین نمادهای این هفته عبارت بودند از:

داتام، نخریس، کاساپا، دروز، کپرور، لیپاریس، دژبار، شوان، کیمیا، قدم.

یکی از خراب ترین آیکون های این هفته، آیکون تازه معرفی شده است دیتام با ۲۰ درصد کاهش در بالا نماد بود نخریس نماد بعدی که به تازگی با آن شروع شده است ۱۹ درصد در مقام دوم، کاساپا، دروز، کپرور و لپارس هر چهار علامت با ۱۷ درصد عفت مقام سوم را به خود اختصاص داد. چهارم نماد است جابر با ۱۶ درصد قطره دیده شد و نمادها شوان، کیمیا و قدم همه با ۱۵ درصد قیمت ها در رتبه های بعدی قرار داشتند.

نکته قابل توجه در این هفته این بود که آنها در نمادهای در حال اولیه سازی عملکرد مناسبی نداشتند و جزو نمادهایی بودند که سهامداران خود را متضرر کردند.

در زیر می توانید لیست سودآورترین و زیان ده ترین نمادهای نمودار را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا