طلا و ارز

بهای دلار قیمت کاغذ را در حصار گرانی اسیر کرد / افزایش ۶۰ درصدی قیمت کتاب

صنعت انتشار اکنون بحران قدیمی بازار کاغذ را که سالها پیش با موج جدید آغاز شده است ، برچسب گذاری کرده است و با افزایش قیمت ۵ ٪ ، خرید کتاب های درسی برای بسیاری غیرممکن است. چه عامل مهمی به دلیل افزایش نرخ مقاله و کتاب بستگی دارد؟

به گفته تجارت اخبار ، بحران افزایش قیمت کاغذ یک ماجراجویی قدیمی است. یک زخم قدیمی در صنعت نشر ، که همیشه با پرش نرخ ارز عمیق تر است. در طی این سالها ، نه تنها سایه های قوی سایه گران قیمت در بازار کاغذ ، بلکه حلقه های تورم آن نیز به بخش های دیگر انتشار ، از چاپ تا فروش و فروش کتاب گسترش یافته است.

سال دوم ، Morteza Hashemi Moghaddam ، یک فعال صنعت چاپ ، به باشگاه روزنامه نگاران جوان گفت ، بازار را فاش کرد و دست های مخفی را در این قیمت مخفی کرد: “کارگزار نه تنها در بازار است و تمام قیمت های بازار توسط این افراد سودآور تعریف می شود ، به طوری که آنها هر روز برای کاغذها و قیمت های مختلف ستایش می کنند.” با این حال ، این مقاله ماهها و ماهها وارد کشور شد و هیچ نظارتی وجود ندارد.

این بحران از سال جاری ادامه یافته است که علی لطیف ، رئیس سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزشی ، ایسنا را اعلام کرد که قیمت کتابهای درسی امسال حدود ۵ درصد افزایش یافته است و چاپ خانه ها در هفته گذشته در معرض سه روز قدرت در هفته قرار گرفته و باعث ایجاد فرایند تولید اختلال شده است.

بیش از ۲ ٪ مقاله موجود در بازار واردات می شود / قیمت کاغذ برای دوره روزانه دلار محاسبه می شود

Behrouz Ghezelbash ، مدیر عامل انتشار و انتشار ، به وابستگی کامل بازار کاغذ به نرخ ارز اشاره دارد اخبار تجاری مهم نیست که چقدر دلار به دلیل وارد کردن کاغذ است ، وی گفت تقریباً همه چیز به دلار خریداری می شود. بیش از ۵ ٪ مقاله مصرف شده توسط مجلات و کتاب ها وارد می شوند. بعضی اوقات حجم در آلمان ساخته می شود ، اما قیمت آنها نیز با بازار کاغذ مطابقت دارد و تحت تأثیر قیمت دلار قرار می گیرد.

وی تأکید کرد که کاهش دلار به ندرت کاغذ را ارزان می کند و افزود: “فقط یک بار در سال می توان این مقاله را با قیمتی پایین تر از دلار خریداری کرد ، اما فروشندگان در چنین شرایطی آماده فروش نیستند زیرا می بینند ضرر می کنند.” کالاهایی در بازار وجود دارد ، اما اگر قیمت پایین تر از دلار باشد ، فروشنده تحویل نمی دهد. حتی اگر تقاضا زیاد باشد.

قیمت کتاب ۲ تا ۵ درصد افزایش یافته است

Ghezelbash گفت که قیمت کاغذ تأثیر مستقیمی در کل زنجیره تولید کتاب دارد و توضیح می دهد: افزایش قیمت کاغذ هزینه های فشار را حدود ۲ ٪ افزایش می دهد. روی ، روی وارداتی نیز تحت تأثیر دلار قرار دارد. دولت یا تعاونی های مرتبط مقاله را با قیمت پایین تر تحویل نمی دهند. بنابراین ، کل بازار تحت تأثیر افزایش هزینه هایی مانند دستمزد کارمندان ، فشار ، کامپوزیت ، مواد مصرفی ، روی و کاغذ با رشد متوسط بیش از ۵ ٪ است. این افزایش حدود ۲ تا ۵ درصد از هزینه های تولید کتاب است.

روزنامه نگار و نویسنده گفت: “محصول تولید شده هیچ مشتری ندارد.” مقاله ای که به یک کتاب تبدیل می شود در قفسه باقی مانده و آن را برای فروش می برد. در نتیجه ، بازده سرمایه به تأخیر می افتد. ناشر مجبور است مدت طولانی بخوابد و سود ندارد. اگر سود خود را از دست بدهد و بخواهد خواب سرمایه را جبران کند ، قیمت کتاب بسیار بالا می رود ، اما ناشر معمولاً به این دلیل نیست که انگیزه فرهنگی دارد. با این حال ، ادامه بدون سودآوری امکان پذیر نیست.

فقط کتابهای درسی و کتابهای دانشگاهی توزیع خوبی دارند

Ghezel Bash گفت که پخش کتاب ها متفاوت و توضیح داده شده است: کتاب های درسی و کتاب های دانشگاه با مشتری دائمی یا فصلی نیاز خوبی دارند. اما کتابهای کودکان و نوجوانانی که خانواده هایی را برای تربیت کودکان ارائه می دهند ، وضعیت خوبی ندارند. اگر ناشر به چاپ دیجیتال برود و فشار حرفه ای را به دست آورد ، گردش خون معمولاً بیش از ۲ نسخه و گاهی اوقات حتی کمتر نیست. به طور کلی ، گسترش کتاب با ۲ نسخه آغاز می شود و تا ۶۰۰۰ نسخه ادامه دارد.

قیمت کتاب هر ساله حدود ۲ ٪ اضافه می شود

وی بر روند صعودی قیمت کتاب تأکید کرد: “هر سال حدود ۵ ٪ به قیمت کتاب اضافه می شود و این روند باعث می شود بسیاری از افراد توانایی خرید کتاب را از دست بدهند.”

زنجیره زنجیره ای با چاپ ، روی و مواد مصرفی که به قفسه های کتابفروشی می رسند آغاز می شود و در نهایت این کتاب را برای بسیاری از آنها رویایی می کند. رویایی که هر سال با یک شیب شیب دار از دسترس خارج می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد صفحه بازار مواد اولیه در اخبار تجاری عواقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا