فناوری

دستور جدیدی برای نحوه فروش نان اعلام شد؟

تسنیم: محمدجواد کرمی نایب رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: سهمیه نانوایان در این ماه نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است که اعتراض برخی از نانوایان به اتحادیه را در پی داشته است.

وی افزود: شرکت نانینو (شرکت ارائه دهنده دستگاه های هوشمند نانوایی ها) اعلام می کند که «محدودیتی برای فروش نان به مردم نداریم» اما این شرکت برای نانوایی ها محدودیتی برای فروش نان در نظر گرفته است تا در صورت نیاز نانوایی کمتر نان بفروشند. بانک کارت هایی برای فروش هر کیسه آرد. دستگاه نان جدید سهمیه آرد نانوایان را کاهش می دهد.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان سنتی ادامه داد: به عنوان مثال به ازای هر کیسه ۴۰ کیلویی آردی که ۱۱۰ نان سنگک پخت می شود، ۳۶ نفر باید آن را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: به مردم اطلاع داده می شود که محدودیتی برای خرید نان ندارند اما برای تخصیص آرد به نانوایان به آنها اعلام می شود که با این شرایط می توانند سهمیه آرد خود را بر اساس فروش دریافت کنند.

حتی نمی دانیم چه دستگاهی باید پاسخگوی کاهش سهمیه آرد نانوایی ها باشد

کرمی خاطرنشان کرد: امروز تعداد زیادی از نانوایان به این موضوع اعتراض کردند، اما از آنجایی که مشخص نیست متولی این امر کیست، حتی نمی دانیم کدام دستگاه باید در این زمینه پاسخگو باشد. در این زمینه وزارت کشور می گوید «شرکت نانونو و وزارت اقتصاد باید پاسخگو باشند»، با مراجعه به وزارت اقتصاد متوجه می شویم «وزارت جهاد و کشاورزی مسئول است» و در نهایت ما مسئول نیستند. به نتیجه برسند

وی تصریح کرد: مشخص نبودن متولی این امر باعث شده امروز شاهد باشیم که نانوایان سردرگم شده اند و ما در اتحادیه جوابی نداریم که به آنها بدهیم چرا که حتی به سامانه نانینو هم دسترسی نداریم. .

نایب رئیس اتحادیه نانوایان سنتی ادامه داد: آرد ویژه نانوایان تا ظهر جوابگوی نیاز آنها نیست و در نهایت منجر به این می شود که نانوایان به دلیل انجام این کار حتی نتوانند حقوق کارگران خود را پرداخت کنند. آرد کافی نیست

وی با بیان اینکه نانینو خطاهای زیادی دارد، گفت: برخی از افرادی که نحوه استفاده از این دستگاه را به خوبی یاد گرفته اند، نه تنها با کمبود آرد مواجه نمی شوند، بلکه آرد مازاد در اختیار آنها قرار می گیرد، اما نانوایی هایی که با خیال راحت کار می کنند، انجام می دهند. آرد کافی نیست .

کرمی افزود: به نانوایان گفته شده است که به صورت حضوری به میز خدمت استانداری مراجعه کنند که نشان می دهد این دستگاه ها خطاهای زیادی دارند و هوشمند نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا