اخبار اقتصاد ایران

پشت‌پرده اختلال در تلویزیون‌های اسنوا و دوو | بازار تلویزیون ایران سالانه ۲.۵ میلیون دستگاه است

اختلال ناگهانی برخی از تلویزیون های Snowa و Doo بار دیگر وابستگی صنعت لوازم خانگی ایران را به تأمین کنندگان خارجی نشان داد. داستانی که با به روزرسانی نرم افزار آغاز شد و اکنون منجر به بحث جدی در مورد امنیت ، محلی سازی و سیاست های صنعتی می شود.

در اوایل ماه اوت ، کاربران در رسانه های اجتماعی اعلام کردند که تلویزیون های Snowa و Daewoo (Daewoo) پس از دریافت پیام به روزرسانی نرم افزار ، بدون هیچ گونه نشانه ای از خرابی سخت افزار مختل شده اند.

در آن زمان بود که حدس و گمان مطرح شد. برخی از آنها احتمال هک یا حملات بدافزار را افزایش داده اند ، برخی از اختلافات مالی بین شرکت ایرانی که این تلویزیون ها را تأمین می کنند (گروه صنعتی انتخاب) با حزب پیمانکاری چینی و برخی دیگر جایگزین سیستم مدیریت نرم افزار (CMS) از سرورهای چین به سرورهای داخلی شدند.

اما سوال اصلی این بود که صنعتی که نزدیک به دو دهه از حمایت معنوی و مادی برای رشد و توسعه بوده است ، و حتی واردات کالاهای مشابه ، قادر به رشد در گلخانه و منحصراً به خودی خود نیست ، و به خودکفایی کاملاً و وابسته به شرکت های خارجی و فشار دادن ده ها تلویزیون.

البته لازم به ذکر است که صنعت لوازم خانگی در دو دهه گذشته گام هایی برای حرکت به سمت نوآوری و فناوری برداشته است ، اما فاصله هنوز بسیار دور است ، و از آنجا که صنعت خودرو علیرغم انواع پشتیبانی دولت ، نتوانسته است به خودکفایی و توسعه دست یابد ، صنعت لوازم خانگی نتوانسته است این کار را انجام دهد.

علت اختلال در تلویزیون چیست؟

پس از اینکه برخی از تلویزیون های گروه منتخب دچار مشکل شدند ، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که اختلال فنی ناشی از برخی ناسازگاری ها و اختلالات ارتباطی توسط کارشناسان فنی و همچنین نیاز به هرگونه مشکل با کیفیت و سخت افزاری مورد بررسی قرار گرفته است. پروتکل های شرکت انتخاب در اسرع وقت رایگان هستند.

Gholamhossein Kasai ، مدیر عامل گروه تولید ، علت این اختلال را توضیح داد: اقدام تأمین کننده چینی غیر حرفه ای و غیراخلاقی بود ، اما اکنون کنترل کامل نرم افزار در دسترس گروه است و کلیه دستگاه های آسیب دیده به صورت رایگان تعمیر یا تعمیر شده اند.

وی وضعیت لوازم خانگی و تولید تلویزیون در ایران و جهان را مورد بررسی قرار می دهد: لوازم خانگی مبتنی بر زیرساخت های صنعتی متشکل از سه دسته اصلی از جمله آزمایشات کوچک مانند یخچال ، شستشو و ماشین ظرفشویی ، دیجیتال و تلویزیون و نمایش پانل است که این بخش سوم در چین و تایوان است.

Kassai می افزاید: تولید پانل های LCD و LED نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد و تعداد تولید کنندگان در جهان بسیار محدود است ، بنابراین بیشتر نشان های تجاری پانل هایی را از تولید کنندگان اصلی خریداری می کنند و طراحی سخت افزار را انجام می دهند.

او می گوید: تلویزیون های هوشمند یا هوشمند در زمینه فناوری صنعت لوازم خانگی خانگی ، این فناوری به تازگی کمتر از یک دهه (حدود چهار سال پیش) به بازار عرضه شده است. آنها ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار هستند. این تلویزیون ها تعاملی هستند و بر اساس سیستم عامل هایی که یا توسط شرکت های بزرگ یا نرم افزار منبع باز مانند Android ساخته شده اند.

این فعال صنعت لوازم خانگی ادامه داد: “در حال حاضر ، برخی از شرکت ها سیستم عامل های ملی یا داخلی را توسعه داده اند که محتوای فرهنگی و ملی را پوشش می دهد و در تلویزیون های هوشمند نصب شده است.”

بازار تلویزیونی ایران سالانه ۱.۵ میلیون واحد است

این مقامات اتحادیه کارگری گفت: “این تلویزیون ها در اندازه های مختلف از ۵ تا اندازه های بزرگتر در دسترس هستند.”

کازای خاطرنشان کرد: این شرکت بیش از ۱.۵ میلیون تلویزیون فروخته است که یک و نیم هزار نفر از آنها باهوش بوده است ، گفت: پس از این مشکل ، ۶۰۰۰ مشتری با مرکز خدمات تماس گرفتند و این نشان می دهد که حدود پنج درصد از محصولات را نشان می دهد. بنابراین ، تیم فنی و شرکت دانش شریک زندگی ساعت را باز کردند و کنترل کامل این نرم افزار را بازیابی کردند. نتیجه این تلاش انتشار یک به روزرسانی پایدار و کاملاً داخلی بود.

با دانش بر اساس بومی سازی سیستم عامل تلویزیون همکاری کنید

کاسای با اشاره به شرکت مبتنی بر دانش برای بومی سازی سیستم عامل ، می گوید: در زمینه نرم افزار و پلتفرم ، یک شرکت مبتنی بر دانش یک بستر ملی به نام HOMA را در سال ۶ با هدف تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون های هوشمند ، که محتوای فرهنگی ایران را ارائه می دهد ، راه اندازی کرد. این پلتفرم ، بر اساس فن آوری های داخلی ، توانسته است در سال ۲ فناوری را توسعه و تعمیق بخشد و اکنون بیش از ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری و بهره برداری کرده است.

این فعال صنعت لوازم خانگی گفت: “در سالهای اخیر ، در مورد حملات سایبری و سوءاستفاده های خارجی برای سیستم عامل های نرم افزاری مشکلاتی ایجاد شده است.” به عنوان مثال ، حمله یک شرکت چینی باعث شده است که حدود ۶۰۰۰ تلویزیون مشکل ایجاد شود و پس از آن باید حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ واحد به روز شود. این مشکلات نشان دهنده اهمیت امنیت و کنترل داخلی است ، در نتیجه ، تیم های داخلی تقویت شده اند و قصد دارند در آینده سیستم عامل های ملی و داخلی را توسعه دهند.

Kasai بر اهمیت امنیت ، کنترل داخلی و توسعه فن آوری های بومی برای کاهش وابستگی به شرکت های خارجی و جلوگیری از آسیب پذیری های احتمالی تأکید می کند و می گوید علاوه بر افزایش اعتماد کاربران ، فرصت هایی را برای محتوای داخلی و خدمات فرهنگی فراهم می کند و دانش داخلی توسعه یافته را نشان می دهد.

وی بر اهمیت و نقش شرکتهای مبتنی بر دانش در توسعه صنعت و اقتصاد کشور تأکید کرد و می گوید سرمایه گذاری در این زمینه تقویت صنایع داخلی و ترویج فن آوری های بومی است. این شرکت ها با اتصال به بازارهای مربوطه می توانند نقش موثری در رشد و توسعه صنعت داشته و اعتماد به نفس عمومی را در قابلیت های داخلی افزایش دهند.

Kasai می افزاید: تمرکز بر شرکت ها و فناوری های مبتنی بر دانش جدید یک راه حل قوی برای اعتماد و اعتماد به نفس فعالان اقتصادی و جوانان است. این رویکرد منجر به نتایج مثبت و بازخورد رضایت بخش شده است ، به طوری که حتی در مواجهه با بحران ها و چالش ها ، تأثیرات مثبت آن دیده شده است ، در حالی که این اقدامات ، به ویژه در زمینه فناوری و صنعت ، می تواند راه را برای توسعه مستقل و مستقل کشور هموار کرده و فرصت های بیشتری برای رشد فراهم کند.

سیاست گذاری صحیح در صنعت برای نوآوری و بومی سازی

مجید ری ، یک متخصص در صنعت لوازم خانگی ، همچنین تجزیه و تحلیل کاملی از وضعیت صنعت لوازم خانگی در ایران ارائه داد و بر اهمیت توسعه صنعتی ، سیاست گذاری مناسب و چالش های موجود تأکید کرد.

او می گوید روند توسعه صنعتی در جهان در مرحله مونتاژ آغاز می شود و سپس با طراحی اصلاحات ، طراحی اساسی و نوآوری همراه است. در کشور ما ، نمونه ای از این روند با برداشت مارک های خارجی با سهم بازار بین ۲ تا ۵ ٪ بررسی شده است.

این متخصص صنعت افزود: مارک های خارجی در سال ۶ سرمایه گذاری کرده اند که قیمت ها در بازارهای موازی مانند ارز و سکه در سال ۶ افزایش یافته است و در سالهای بعد تلاش برای بازگشت این مارک ها انجام شده است ، اما با امضای چندین شرکت داخلی ، مارک های خارجی ممنوع شده اند.

وی با اشاره به اینكه عدم درک صحیح از توسعه صنعتی و حمایت ناكافی منجر به ارتباطات مونتاژ در صنعت لوازم خانگی شده است ، وی می گوید: صدور مجوز غیرمجاز و غیرمجاز كه تنها ۵ ٪ از ظرفیت صدور مجوز فعال است ، در حالی كه مدلهای اقتصادی و اقتصادی كمتر می شود و مقیاس اقتصادی را كمتر می كند و مقیاس اقتصادی را كاهش می دهد و مقیاس اقتصادی را كاهش می دهد و مقیاس اقتصادی می كند.

رائی می گوید: این وضعیت توجیه اقتصادی تولید را مختل کرده و منجر به واردات قطعات جداگانه و مونتاژ شده است که منجر به تضعیف صنعت داخلی شده است.

او معتقد است که سیاست های حمایتی بیشتر به مجوزهای پراکنده و غیرمجاز منتقل شده است که صنعت را در دام مونتاژ نگه می دارد. نمونه ای از این موارد ، مجوزهای بهره برداری است که بدون نظارت کافی صادر شده و ظرفیت عملیاتی بنگاه ها بسیار کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا