رکوردشکنی در تخلیه بار و توسعه گردشگری ریلی در گیلان | راهاندازی قطارهای ویژه در ایام پرتقاضا
رحمتینخواد به راه اندازی قطارهای ویژه در روزهای روز اشاره کرد و افزود: در روزهای محرم و اربین ، قطارهای خارق العاده در ظرفیت دو برابر شدند و بیش از ۵ نفر در برخی از حرکات حرکت کردند و این پذیرش گسترده نشانگر اعتماد عمومی به حمل و نقل ریلی است.
مدیر کل راه آهن شمالی با اشاره به حمل و نقل ویژه ریلی در کشور گفت: “حمل و نقل ریلی به دلیل ایمنی ، ایمنی اقتصادی و مزایای زیست محیطی به” حمل و نقل سبز “معروف است.
رحمت رحمت ناجاد به خبرنگاران گفت ، ضمن قدردانی از تلاش همکاران رسانه ای برای بازتاب اخبار ریلی ، گفت: “رسانه ها با انتشار اخبار امیدوارکننده نقش مهمی در تقویت روحیه کارکنان و پیشبرد اهداف توسعه صنعت حمل و نقل ریلی دارند.
وی با اشاره به راه اندازی اولین قطار Arbaeen پس از هفت سال در راه آهن شمالی ، وی افزود: “این به طور گسترده ای توسط مجموعه همکاران و همراهان رسانه ای همراه منعکس شده و همکاران ما را تشویق می کند.”
مدیرکل راه آهن شمالی با بیان اینکه دیدگاه مهم رسانه ها به بهبود فعالیت ها کمک می کند ، خاطرنشان کرد: انتقاد صادقانه و دلسوز خبرنگاران به ما کمک می کند تا نقاط ضعف و بهبود کیفیت خدمات را بهبود بخشیم و همیشه مورد استقبال قرار می گیریم.
رحمت نجاد با اشاره به خواسته های مردم گیلان در حوزه ریلی ، گفت: یکی از مهمترین درخواست های عمومی و تأکید فرماندار گیلان ، راه اندازی قطار رشت -قوم است که در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته ، تحولات خوبی در مسافر راه آهن گیلان رخ داده است. به طور خاص ، راه اندازی قطار Transt ، که فقط چهار ساعت در مسیر رشت -هران سفر می کند ، در حالی که در موانع جاده ای بود ، حتی تا هشت ساعت طول می کشد.
مدیرکل راه آهن شمالی با تأکید بر اینکه حمل و نقل ریلی همیشه ارزان تر از سایر روش ها است ، اظهار داشت: به عنوان مثال ، قیمت بلیط قطار Arbaeen از رشت به کرمانشاه ۶۰۰۰ تومانس بود که بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش های حمل و نقل است.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان گیلان در منطقه ریلی ، گفت: “این برای مردم است و ما وظیفه داریم سهم این بخش را در حمل و نقل مسافران و محموله ها افزایش دهیم.”
رکورد در گیلان
مدیر کل راه آهن شمالی گفت: علاوه بر ایمنی و ایمنی اقتصادی ، حمل و نقل ریلی از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری و صادرات غیر نفتی در کشور برخوردار است.
رحمت نجاد گفت: “برنامه ریزی شده برای ارائه قطارهای گردشگری علاوه بر جابجایی مسافران ، زمینه ای برای معرفی جاذبه های گیلان ؛ به طوری که مسافران این فرصت را دارند که در طول روز از چندین شهر و مقصد توریستی بازدید کنند و در عصر به منشأ بازگردند.
وی به راه اندازی قطارهای ویژه در روزهای نور اشاره کرد و افزود: در طول محرم و آربین ، قطارهای خارق العاده با ظرفیت دو برابر شدند و بیش از ۵ نفر در برخی از حرکات حرکت کردند و این پذیرش گسترده نشان دهنده اعتماد مردم به حمل و نقل ریلی است.
مدیرکل راه آهن شمالی با اشاره به سوابق اخیر در نوار ، خاطرنشان کرد: در آگوست امسال ، سابقه تخلیه به مدت دو روز متوالی در اداره کل شکسته شد. ۱ مرداد ۲ واگن معادل ۲ هزار و ۲ تن و ۲ مرداد ۲ واگن معادل بیش از ۱۸۰۰ تن کالا در نوع خود بی سابقه بود.
رحمتجاد ادامه داد: بندر خزر نیز در روزهای اخیر شاهد رکورد ۴ واگن در یک روز بوده است. این ارقام نشان دهنده موقعیت راه آهن شمالی در حمل و نقل کشور است. تنها شش سال پس از شروع عملیات ، مدیر کل در راه آهن کشور و ششم در تخلیه موفق به کسب دهم شد.
وی با تأکید بر نقش راه آهن در توسعه صادرات غیر نفتی ، وی افزود: علاوه بر تخلیه و بارگیری سیمان ، نمک و کود ، که اخیراً صادر کردن زغال سنگ و زغال سنگ روسیه به سالماس نیز از طریق بندر خزر آغاز شده است ، که می تواند مسیر جدیدی را در ترانزیت ایجاد کند و افزایش درآمد غیر نیل را افزایش دهد.
مدیر کل راه آهن شمالی همچنین گفت که بخشی از مصالح ساختمانی مورد نیاز گیلان به دلیل کمبود منابع محلی استان های همسایه اکنون وارد شبکه ریلی شده است که علاوه بر کاهش فشار بر روی جاده ها ، هزینه و زمان حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
در پایان ، رحمت نجاد بر لزوم ارتقاء خدمات در بخش مسافر و حمل و نقل تأکید کرد: راه آهن شمالی در ابتدای مسیر توسعه جدید است و با وجود محدودیت ها ، ما به دنبال افزایش تعداد قطارهای مسافر ، بهبود کیفیت خدمات و تقویت موقعیت راه آهن گیلان در سطح ملی و منطقه ای هستیم.