ارزهای دیجیتال

3.8 میلیون تومان برای هر باک بنزین سوپر / قیمت هر لیتر بنزین سوپر وارداتی تا 77 هزار تومان هم می‌رسد

وزیر نفت برای عرضه سوپر -سونزین توسط بخش خصوصی در شهریور ماه اعلام کرده است. وی قیمت گاز را برای بیش از ۵۰،۰۰۰ تومن اعلام کرد. نظرسنجی های اخبار تجاری نشان می دهد که قیمت بنزین وارداتی بنزین فوق العاده به دلیل وابستگی آن به نرخ ارز و قیمت های مختلف در کشورها از ۴۱۰۰۰ تومان به ۷۷۰۰۰ تومان متفاوت است. این بدان معناست که با توجه به میانگین ظرفیت مخزن خودروها ، هزینه سوخت گیری برای مخزن ۵۰ لیتری از دو میلیون تومن تا سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومن متفاوت است.

به گفته اخبار تجاری ، بنزین یکی از کالاهایی است که پیام های بسیاری از افراد را به خود جلب می کند ، زیرا این امر نه تنها به نیازهای اتومبیل های مردم اشاره دارد ، بلکه افزایش قیمت بنزین نیز بر همه مصرف کنندگان و کالاهای طولانی مدت تأثیر می گذارد و منجر به گران قیمت آنها می شود. این مربوط به اثرات هزینه حمل و نقل با قیمت کالاهای فروخته شده است.

این قطعنامه اکنون در ماه سپتامبر پس از ماه ها متناقض اظهار نظر در مورد واردات فوق العاده بنزین توسط بخش خصوصی اجرا می شود. دولت در آبان ۱۴۰۳ ، واردات فوق العاده بنزین توسط بخش خصوصی را منتشر کرد ، اما از آبان تاکنون هیچ خبری در مورد عرضه بنزین سوپر توسط بخش خصوصی این کشور وجود ندارد.

این بار وزیر نفت در ماه سپتامبر در مورد عرضه این بنزین در برخی از ایستگاه های ویژه صحبت کرد.

وزیر نفت ، محسن پاکخاد دیروز به صدای ایران گفت: “نرخ گاز ۲ لیتری ، قیمت ۱ و ۲ تومانیان و کارت اضطراری ایستگاه ها ، بدون تغییر. قیمت فوق العاده بنزین قبلی نیز ثابت است. سوپرگازولین ویژه با هزینه نرخ ترافیک آزاد و قیمت آن تعیین می شود. ۵،۰۰۰ در هر لیتر”. “

به گفته وزیر نفت ، آیا قیمت “ویژه” بنزین با قیمت عالی “است؟

عرضه بنزین بزرگ تا ۷۷۰۰۰ دلار

فوق العاده بنزین در کشورهایی مانند عربستان سعودی ، قطر ، کویت ، امارات متحده عربی و … بین ۰.۴۵ دلار و ۰.۸۴ دلار متفاوت است.

با توجه به قیمت دلار در روز یکشنبه ۲۶.۲۶. مرداد این حدود ۹۲،۰۰۰ تومن است ، در هر لیتر بنزین بزرگ از ۴۱۰۰۰ تومن تا ۷۷،۰۰۰ تومن خواهد بود. لازم به ذکر است که دلیل تفاوت در قیمت بنزین در کشورهای مختلف ، خواص مختلف است.

در این راستا ، قیمت دقیق بنزین فوق العاده قابل تعیین نیست ، زیرا کالاهای وارداتی در کشور به نرخ ارز وابسته هستند و هرگونه تغییر نرخ ارز مستقیماً منجر به افزایش یا کاهش قیمت کالاهای وارداتی می شود.

این بدان معنی است که وارد کننده فوق العاده بنزین می تواند باشد شهریور ماه با قیمت مشخصی ارائه می شود ، اما در ماه اکتبر به دلیل کاهش یا افزایش نرخ ارز ، قادر به حفظ قیمت بنزین ارائه شده در ماه سپتامبر نخواهد بود.

پیش از این رزا نواز ، سخنگوی کارمندان سوخت ، چهارشنبه ، 20th تلویزیون ۲۰ تهران ، ۲۰ فروردین وی توضیح داد: قیمت فوق العاده بنزین به روز است. شرکتی که می خواهد بنزین زیادی را وارد کند باید قیمت بنزین را در خارج از کشور بپردازد. همچنین باید حمل و نقل وارداتی ، حمل و در نهایت توزیع را حفظ کند. از طرف دیگر ، باید مالیات را بپردازد. با توجه به نوسانات ارزی در کشور ، اجرای واردات فوق العاده بنزین یکی از مقررات است.

چه کسی بنزین فوق العاده عالی است؟

همانطور که مقامات می گویند ، دلیل چنین سیاستی کاهش بار ارز دولت است. مقامات سالانه حدود ۴ میلیارد دلار آمریکا برای واردات بنزین دریافت می کنند و قصد دارند با تأیید واردات فوق العاده بنزین توسط بخش خصوصی ، بخشی از موضوع بنزیننا را از بخش خصوصی جبران کنند. به عبارت دیگر ، آنها بر این باورند که واردات دولت از واردات بنزین توسط دولت توسط دولت کمتر از ۴ میلیارد دلار آمریکا با جبران بخشی از تقاضا توسط بخش خصوصی است.

با توجه به قیمت هر لیتر بنزین فوق العاده محافظت شده و ظرفیت مخزن متوسط ، هزینه مخزن ۵۰ لیتر مخزن از دو میلیون تومان تا سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومانس متفاوت است.

این بدان معناست که متقاضیان فوق العاده بنزین باید حدود سه میلیون تومان در هفته و حدود ۱۲ میلیون در ماه هزینه کنند. با این حال ، بسیاری از افراد نمی توانند چنین هزینه هایی را بپردازند.

به نظر می رسد که برنامه دولت برای تحویل بنزین بالاترین درآمد در شهرداری از طریق بنزین فوق العاده گزارش شده است ، زیرا بخش قابل توجهی از جامعه با توجه به حداقل حقوق ۱۳.۵ میلیون تومان نمی تواند چنین هزینه هایی را تحریک کند.

کیفیت بنزین را در داخل ، نیاز تولید کنندگان خودرو برای نگه داشتن استاندارد یورو ۴ و نیاز افراد پس از نیاز به بنزین فوق العاده کاهش دهید!

در نگاه اول ، به نظر می رسد که بسیاری از اتومبیل ها به بنزین بزرگی احتیاج ندارند و همان بنزین معمولی برای شارژ مجدد باتری های آنها کافی است. با توجه به کیفیت پایین بنزین ، که در داخل کشور تولید می شود ، حساسیت بسیاری از اتومبیل ها در مقایسه با مصرف بنزین افزایش یافته و روش استهلاک موتور را تسریع می کند.

در این راستا ، سهم بنزین ۴ یورو و یورو ۵ در ۱۴۰۳ ۲۹.۲ درصد بود. این بدان معنی است که ۷۰.۸ درصد از گاز تولید شده در استاندارد یورو ۴ حتی تولید نمی کند!

عدم نیاز به مطابقت با استاندارد یورو ۴ و کاهش کیفیت بنزین در قانون هوای پاک انجام شد. طبق ماده ۲ مفاد اجرایی قانون هوای پاک که توسط هیئت مدیره تصویب شده است آبان ۱۳۹۷ ، اگر توزیع بنزین در کشور هر روز از ۸۵ میلیون لیتر فراتر رود ، وزارت نفت نیازی به توزیع بنزین یورو -۴ در کشور ندارد.

براساس اطلاعات منتشر شده در بندر آماری شرکت ملی چاپ مجدد و توزیع نفت ، مصرف روزانه بنزین به طور متوسط ۱.۵ میلیون لیتر بوده و از آن زمان مصرف افزایش یافته است. گزارش مرکز تحقیقات Majlis همچنین نشان می دهد که مصرف روزانه بنزین در ۹۸ حدود ۲ میلیون لیتر بود.

این بدان معنی است که وزارت نفت از سال ۱۹۹۷ برای تحویل بنزین ۴ یورو ضروری نبوده و کیفیت بنزین تولید شده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به عبارت دیگر ، به دلیل نیاز کشور برای افزایش عرضه گاز ، کیفیت جمعیت قربانی شد. این راهنما به خودی خود بحران های زیادی را ایجاد کرده است.

همراه با این کمپین ، استاندارد انتشار گازهای گلخانه ای یورو برای کلیه شرکتهای داخلی اتومبیل مورد نیاز است. این بدان معناست که بسیاری از اتومبیل هایی که از همان سال به چرخه مصرف رسیده بودند به یورو حساس بودند.

با توجه به این تضاد بین عملکرد دستگاه های دولتی ، بسیاری از افراد با مشکل استهلاک سریع خودروها و حساسیت آنها به بنزین تولید شده روبرو هستند. با توجه به زیرساخت های تعبیه شده در مصرف کننده ، شما باید بنزین با کیفیت بالا را درون مخزن وسیله نقلیه خود بریزید.

با این حال ، تنها ۲۹.۲ ٪ بنزین توزیع شده در کشور مطابق با استاندارد یورو ۴ است و بقیه بنزین که در مخزن خودرو ریخته می شود حتی دارای استاندارد یورو ۴ نیست!

در چنین شرایطی ، بسیاری از افراد به نیازهای تولید کنندگان خودرو نیاز به رعایت استاندارد یورو ۴ دارند. به دلیل عدم پیشنهاد وزارت نفت و برون سپاری بخش خصوصی و با قیمت رایگان ، تنها درصد کمی از مردم می توانند از بنزین استفاده کنند.

تضاد بین کاهش بار ارز دولتی و افزایش هزینه های ارز ناشی از استهلاک خودرو

رابطه بین سیاست الزام تولید کنندگان خودرو برای رعایت استاندارد یورو ۴ ، کاهش تولید بنزین یورو ۴ در کشور و نیاز به استفاده از موتورهای فوق العاده بنزین تنها یکی از دلایلی است که آزادسازی واردات فوق العاده پترول نمی تواند به نفع همه افراد جامعه باشد و حتی هزینه های مالی دولت را کاهش دهد.

در همین راستا ، کاهش کیفیت بنزین موتور اتومبیل ها را به ویژه در مدل های جدیدتر که مجهز به فناوری های حساس مانند توربوشارژرها و سیستم های اسپری مستقیم هستند ، تولید کرده است. نتیجه افزایش هزینه های نگهداری برای مکعب اتومبیل و نیاز مکرر برای تعمیر یا جایگزینی قطعاتی است که عمدتاً وارد می شوند.

توربوشارژر و بسیاری از قسمتهای حساس موتور در کشور تولید نمی شود و به واردات نیاز دارد. هرچه کیفیت بنزین و افزایش میزان این قطعات پایین تر باشد ، جریان ارز برای واردات بیشتر می شود. در حالی که ظاهراً دولت سعی می کند واردات فوق العاده بنزین به بخش خصوصی را برون سپاری کند ، او سعی می کند بار مالی را کاهش دهد ، اما در عمل مصرف کنندگان و اقتصاد دولت گران تر است.

این فقط به اتومبیل های وارداتی محدود نمی شود. حتی برخی از محصولات خانگی مانند “شاهین” مجهز به توربوشارژر نسبت به کیفیت سوخت بسیار حساس هستند. در نتیجه ، استاندارد پایین بنزین نیز تقاضا برای تعمیر و تعویض این اتومبیل ها را افزایش می دهد.

اگرچه فشار بیشتری بر اتومبیل ها وارد می کند ، اما همچنین برای بسیاری از اتومبیل هایی که فن آوری جدیدی ندارند که فن آوری جدیدی ندارند ، دشوار شده است. به طور کلی ، سوخت گیری باعث موتور اتومبیل با کیفیت پایین می شود.

با توجه به هزینه های بالای بنزین فوق العاده ، بسیاری از مصرف کنندگان اکنون نمی توانند از سوخت مناسب استفاده کنند و از بنزین معمولی استفاده کنند. این چرخه استهلاک و نیاز به وارد کردن قطعه را تسریع می کند.

سرانجام ، کاهش کیفیت بنزین و آزادسازی واردات فوق العاده بنزین به جای کاهش هزینه ها ، هزینه های پنهان و طولانی مدت در کشور را افزایش می دهد. فشار بر مصرف کننده ، افزایش تقاضا برای قطعات و افزایش جریان ارز از جمله پیامدهای مستقیم این دستورالعمل است.

سرنوشت که تولید و مصرف بنزین در این کشور صورت گرفته است ، نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. با این حال ، می توان دریافت که بنزین خصوصی و فوق العاده با نوشتن فقط برای یک بخش بسیار کوچک در دسترس است. در حالی که بسیاری از اتومبیل هایی که در حال حاضر در هوا هستند به دلیل نیاز به تولید کنندگان خودرو برای استاندارد نگه داشتن یورو ۴ ، در حال حاضر در هوا هستند ، آنها باید با بنزین با کیفیت بالا پر شوند ، اما نه بنزین با کیفیت بالا در آلمان عرضه نمی شود و بسیاری از افراد نمی توانند ۳.۸ میلیون در هفته بپردازند.

برای بررسی بیشتر گزارش های Mirage ، فوق العاده بنزین وارد شده در اخبار تجاری بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا