نگاهی به آمار شکایات صنعت بیمه :: افق میهن
بیمه مرکزی شکایات شرکتهای بیمه را اعلام کرد که در مجموع ۵ شکایت در رشته های مختلف بیمه تشکیل شده است که از این تعداد ۵ مورد هنوز مورد بررسی قرار گرفته اند.
براساس بیمه مرکزی نجوا از جمهوری اسلامی ایران ، شکایات صنعت بیمه منتشر شده در شش ماه اول سال.
گزارش بیمه مرکزی حاکی از آن است که شکایات صنعت بیمه مطابق با مأموریت های موسسه نظارتی با هدف عملکرد شفافیت ، افزایش رقابت ، ارتقاء کیفیت خدمات و آگاهی بیمه گذاران منتشر شده است.
وضعیت کلی شکایات.
براساس این گزارش ، در شش ماه اول سال جاری ، از کل ۲،۸۰۰ شکایت ثبت شده در زمینه های مختلف بیمه ، ۲،۸۰۰ شکایت پردازش شده و ۱۶۰۰ شکایت هنوز مورد بررسی قرار گرفته است.
بیشترین شکایات
بیمه سوم در صدر ۳ شکایت است که از این تعداد ۲ مورد مورد بررسی قرار گرفته اند و ۲ مورد در حال بررسی هستند.
پس از آن ، زمینه بیمه درمانی با ۲ شکایت از جمله ۲ شکایت و ۲ مورد در مکان دوم قرار می گیرد.
بدن خودرو نیز با ۲ شکایت سوم است که ۲ شکایت در آن انجام شده و ۲ مورد نیز انجام می شود.
کمترین شکایات
کمترین شکایات در اعتبار (۲) و بدنه کشتی (۲ مورد) ثبت شده است که همه این موارد مورد بررسی و بسته است.
اهمیت آمار
شایان ذکر است که می توان از شکایات برای ارزیابی رویه ها و فرایندهای ارائه خدمات و ارزیابی رضایت بیمه گذاران استفاده کرد.
البته توصیه می شود که این آمار با شاخص های دیگر ، مانند نسبت شکایات به بازار بازارهای شرکت ها در هر رشته و درصد شکایات به هر شرکت به منظور متوسط شکایات بازار در هر زمینه استفاده شود تا استنباط ها قابل قبول و دقیق تر شود.