کرنش اروپا در برابر فشارهای ترامپ؛ گوگل جریمه سنگین نمی شود
به گفته خبرگزاری تاسنیم ، منابع گفته اند که بروکسل با تهدید تعرفه های دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در برابر کشورها ، مقررات سختگیرانه برای فن آوری های آمریکایی ، رویکرد خود را برای برخورد با این شرکت ها تغییر داده است.
رویترز روز شنبه در گزارشی نوشت: براساس سه منبع ، الفبای (صاحب گوگل) توسط اتحادیه اروپا در پرونده ضد Seminar در پرونده ضد Seminar در معرض جریمه نسبتاً آسان قرار خواهد گرفت.
این تصمیم پس از چهار سال تحقیقات توسط کمیسیون اروپا برای این پرونده اتخاذ شده است.
تحقیقات با شکایت شورای انتشارات اروپا آغاز شد و در سال ۲۰۲۳ منجر به ادعاهایی شد که گوگل خدمات تبلیغاتی خود را به رقبای خود ترجیح می دهد.
جریمه جدید نشان دهنده تغییر در رویکرد جدید اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا به رئیس سابق مارگارت وستاگار است که به دلیل معرفی جریمه های شدید در برابر شرکت های بزرگ فناوری شناخته شده است.
منابع آگاهانه می گویند که ریبرا می خواهد در متوقف کردن شیوه های ضد رقابتی ، نه فقط بر مجازات مالی وی ، تمرکز کند.
کمیسیون اروپا از اظهار نظر خودداری کرد.
در پاسخ به این اتهامات ، گوگل به پست وبلاگ ۲۰۲۳ اشاره کرد ، که در آن تفسیر صنعت تبلیغات دیجیتال توسط این کمیسیون اشتباه بوده و ادعا می کند که ناشران و تبلیغ کنندگان گزینه های زیادی دارند.
انتظار نمی رود که این جریمه با سابقه ۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۸ قابل مقایسه باشد. در این حالت ، گوگل به دلیل سوء استفاده از سیستم عامل اندرویدی برای از بین بردن رقبا مجازات شد.
در سال ۲۰۱۷ ، این شرکت همچنین به دلیل برتری نسبت به رقبای کوچکتر و در سال ۲۰۱۹ با مجازات ۴۹ میلیارد یورو برای بهره برداری از قانون خود در تبلیغات آنلاین ، جریمه ۴۲ میلیارد یورو تعیین کرده است.
در سال ۲۰۲۴ ، درآمد تبلیغات Google ، از جمله جستجو ، Google Mail ، Google Play ، Maps ، YouTube ، Google Ed Manager ، Edmeob و Adsense ، به ۲۶۴ میلیارد دلار آمریکا رسید و ۷۵ ٪ از کل گردش مالی شرکت را به دست آورد. Google هنوز بزرگترین پلتفرم تبلیغات دیجیتال در جهان است.
پایان پیام/