افت ۱۴درصدی تولید خودرو در ۵ماهه امسال
براساس آماری که توسط سیستم Kodal منتشر شده است ، سه خودروساز بزرگ کشور ۲ درصد کمتر از مدت مشابه در ۵ ماه اول سال جاری تولید کرده اند. عدم قطعیت های اقتصادی و سیاسی و همچنین ادامه چالش ها در رابطه با قیمت خودروها را می توان یکی از مهمترین دلایل این کاهش دانست.
براساس گزارشی که توسط تولید کنندگان خودرو در بورس و سیستم Kodal ، سه تولید کننده اصلی خودرو در این کشور از ابتدای سال جاری ۶،۶۰۰ اتومبیل مسافری تولید کرده اند. در اینجا این تعداد در مدت مشابه سال به ۱۸۰۰ رسید. بنابراین ، تولید کنندگان خودرو در دوره فوق ۲،۸۰۰ واحد تولید کردند ، با ۲ درصد کمتر اتومبیل مسافری مطابقت دارد.
آمار ماهانه ، اما داستان دیگری وجود دارد. براساس گزارش ماهانه ایران خدرو ، سایپا و پارس خلرو ۵.۵ درصد بیشتر از ژوئیه در پنجم ژوئیه داشتند. به طوری که تولید این اتومبیل ها از ۶۰۰۰ واحد در تیر در ماه آگوست به ۶۰۰۰ واحد رسید و حدود ۶۰۰۰ واحد ثبت کرد.
در حقیقت ، رشد آمار ماهانه می تواند بیش از هر چیز دیگری برای رکود باشد خرداد وت تیر او حاکم بود. در حقیقت ، تولید ماشین مسافری یک ساله وی در ماه ژوئن بود خرداد بهبود یافت ، اما تولید هنوز در حال انجام بود. اکنون در ماه آگوست شاهد پیشرفت جزئی در تولید ماشین مسافر هستیم ، اما هنوز هم با ماه های قبل مقایسه می شود خرداد بسیار کم است در واقع در خرداد وت تیر دو واقعه باعث کاهش شدید تولید شده است. یکی از این دو عامل جنگ دو روزه بود که بخشی از آن در آن قرار داشت خرداد و بخشی در تیر بود عامل دوم تعطیلات تابستانی تولید کنندگان خودرو بود که در وسط جنگ اجرا شد. مرداد ماه برای بازسازی خطوط تولید تکرار شد.
بررسی سیستم برنامه نویسی در آمار تجمعی همچنین نشان می دهد که کابین های SAIPA و شرکت تابعه آن پارس Khodro ، ایران Khodro ، در پنج ماه رشد دو درصد را به ثبت رسانده اند. بسیاری انتظار داشتند که با توجه به بزرگترین مدیریت خصوصی در کشور کشور ، رشد تولید ایران بسیار بیشتر مورد توجه باشد. با این حال ، لازم به ذکر است که مشکل صنعت اتومبیل کشور دیگر یک مدیریت اسمی یا خصوصی نیست بلکه شکست آن است. یعنی ، اگرچه این روزها بخشی از صنعت خودرو خصوصی است ، اما هنوز هم مشکلات قابل توجهی مانند قیمت گذاری دستوری و دستورالعمل های متناقض برای مدیران و تصمیم گیرندگان تصمیم گیری سیاسی وجود دارد.
از ابتدای سال جاری ، مشکلات مربوط به قیمت خودرو افزایش یافته و سرانجام منجر به رویارویی قضایی بین وزارت بهداشت و ایران شد ، تاکنون این کار به دلیل تصمیم در مورد قیمت های غیرقانونی ماشین ایران انجام شد. بنابراین ، مشکلات قیمت و افزایش تنش بین تولید کنندگان خودرو و تصمیم گیرندگان سیاسی دلایل اصلی این کاهش است. علاوه بر این ، تولید کنندگان خودرو باید با مشکلات نقدینگی جدی که می تواند بر سرمایه عملیاتی آنها تأثیر بگذارد و تولید را کاهش دهد ، مقابله کنند. با این حال ، برخی از مقامات صنعت خودرو معتقدند که هیچ دیدگاه روشنی از خودروها وجود ندارد. عدم قطعیت های سیاسی و اقتصادی در حال افزایش است که می تواند بر کل اقتصاد و صنعت کشور از جمله خودرو تأثیر بگذارد. مهمترین این عدم قطعیت ها امکان فعال کردن مکانیسم ماشه است. این امر می تواند تحریم ها را تشدید و قیمت ارز را افزایش دهد و این باعث تولید خودرو می شود.
جزئیات تولید خودرو
اما به عملکرد یکی از بزرگترین تولید کنندگان اتومبیل کشور در پنج ماه اول سال نگاهی بیندازید. در این مدت ، سایپا و پارس خلرو به طور قابل توجهی کاهش یافتند ، اما ایران خمرو راهی متفاوت را اتخاذ کرده و حتی رشد تولید کمی را به ثبت رسانده است.
ایران ۲۲۲۲۰ محصول مسافر را از پایان سال تا پایان اوت ۲۰۱۰ تولید کرد. این شرکت در پنج ماه اول سال گذشته ۱۹۷۳۹۵ واحد تولید کرد. بنابراین ، توزیع شرکت رشد ۳،۸۲۵ واحد را در مدت مشابه سال قبل ثبت کرده است که مربوط به دو درصد است.
در این میان ، تولید آبی به دلیل عصبانیت ، ترئیان ، ترئیان ، درین ، درین ، دکتر ، دکتر درن ، درن ، درن ، درن ، درن ، دن ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر دکتر ، دکتر ، دکتر دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر دکتر ، دکتر ، دکتر دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر ، دکتر است. De.chd ، D. ، D. ، D. ، D. ، D. ، ویژه به دلیل Dis. D. ، D. ، D. D. ، D. D. ، D. ، D. ، D. ، D. Shdd ، Dek ، Dek ، Dek ، D. ، D. ، D. ، D. D. D. ، D. D. D. ، D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. D. کاملاً کاملاً بسیار بسیار بسیار بسیار زیاد GEO D. D. D. ، D. ، D. ، D. ، D. ، No Peugeot ، D. ، D. ، D. ، D. ، D. ، D. ، Nuret ، D. ، D. ، D. ، D. ، D. ، D. ، D. ، D. ، D. 62،۹۲۳ واحد پژو تولید شده. با تولید ۷۶،۴۶۱ خانواده پژو در پنج ماه گذشته سال ، اتومبیل های ایران در تولید اعضای خانواده ۱۷.۷ درصد کاهش یافت.
از جمله موارد دیگر ، ایران دک دک دک دک دک دک خرده فروش فروشنده Degish ، گروه سورن در پنج ماه اول سال جاری ۵۴.۵۸۱ واحد باقی مانده است. با توجه به توزیع ۳۶۳۴۵ وسیله نقلیه در مدت مشابه سال گذشته ، خودروهای ایران توانست ۵۰ ٪ از این گروه را افزایش دهد. وی همچنین زمان ایران را برای تولید ۳۱۹۰۳ واحد دنا توضیح داد. با توجه به ۳۳،۷۸۳ وسیله نقلیه ، DENA در مدت مشابه سال قبل ۵.۶ درصد کاهش یافته است. دک دک ایران ، فروشندگان Dephench Dephit را در اختیار فروشندگان قرار می دهد ، که با اعلام این تسهیلات به نام رانا در آمار پنج ماهه (۷۹۱ واحد) تحریف شد. این خودرو در پنج ماه گذشته سال با ۶،۵۸۵ دستگاه تولید شد ، به طوری که تولید این محصول ۴۲.۴ درصد بود. In addition Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Due to Ddd, D., D., D., D., D., D., D., D. in the last five months, assemble 8.887 واحدهای Hyima. همزمان با ۱۴۰۳ ، گردش این مجمع چینی ۵،۵۹۰ بود. بر این اساس ، تولید این مجمع ۵۹ درصد افزایش یافته است.
طبق آماری ، که در کدگذاری شده ، ایران دک دک دک دک -دالر دک ، Dhphit ، با اعلام این تسهیلات در دوره ذکر شده ، ۳۰۲۱۴ واحد تارا ایجاد کرده است. سازنده خودرو در پنج ماه گذشته ۲۷۱۲۸ واحد از این محصول را تولید کرده است. بنابراین ، تولید تارا در این مدت ۱۱.۴ درصد افزایش یافته است. در آمار تولید ایران ، نام اتومبیل های تجاری مکان ها در اتومبیل های ناقص و تعداد فوق ۵۶۴ واحد وجود دارد. بخش دیگری نیز به نام “محصولات دیگر” وجود دارد که به موجب آن تولید خودروهای ایران در این بخش ۸،۹۲۱ واحد است.
اما سایپا به عنوان دومین تولید کننده بزرگ خودرو در کشور در پنج ماه گذشته ۶۹،۴۲۱ اتومبیل مسافری را همزمان با ۱۰۷،۷۳۹ واحد تولید کرد. بنابراین ، در این زمان از جاده های نارنجی ، نارنجی از ۳۸ و ۳۱ ، ۳۸ ، ۳۸ ، ۳۸ ، ۳۸ ، ۳۸ دستگاه دارای این دستگاه بود که با ۳۵.۵ درصد کمتر از تولید خودرو مطابقت دارد.
بالاترین حجم سبد محصولات این شرکت در پنج ماه اول سال تا خانواده X -200 (تیبا، کوئیک و سینا) درگیر شد. به گفته سایپا ، این شرکت در این مدت ۵۶۱۱۱ وسیله نقلیه از این گروه ساخته است. این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۸۵۱۶۳ واحد بود ، به طوری که تولید SAIPA به طور قابل توجهی به ۳۴.۱ درصد کاهش یافت. سایپا همچنین در این مدت ۱۳،۳۱۰ از خانواده شاهین تولید کرد. پنج ماه اول سال گذشته ، تیراژ شاهین ، ۲۲.۵۵۷ واحد بود. بنابراین ، تولید هاوکس در این دوره ۴۱ درصد را پس گرفت. دومین تولید کننده بزرگ خودرو ایران در طول مطالعه فقط دو وسیله نقلیه تولید کرد.
پارس خمرو همچنین در پنج ماه امسال ۲۶،۵۱۸ محصول مسافر تولید کرد. در مقایسه با گردش ۴۰۳۶۸ واحد در مدت مشابه سال قبل ، تولید ۱۳۸۵۰ واحد توسط این شرکت به ۳۴.۴ درصد کاهش یافته است. از ابتدای سال جاری تا پایان ماه اوت ، پارس Khodro فقط SAAND و Q200 را تولید کرد. براساس گزارش ارسال شده به بورس اوراق بهادار ، پارس گروه Q200 ، Dish ، Dis. 21 ، پارس ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، DR ، در پنج ماه گذشته ۴۳۲ واحد با کاهش در گروه توسط گروه ۲۸،۷۴۸ واحد در سال ۱۴۰۳ داشت.
سومین تولید کننده خودرو ایران همچنین در پنج ماه اول سال ۵،۸۸۶ واحد SAAN تولید کرد. SAAND تنها در مراحل اولیه روند تولید خود در مدت مشابه سال قبل بود ، اما ۲،۳۶۷ واحد در پنج ماه گذشته تولید شده است. بر این اساس ، تولید SAHT در دوره فوق دو برابر شد. پارس خلرو در پنج ماه اول سال جاری تنها دو وسیله نقلیه مشابه را تولید کرد ، با مدت مشابه سال گذشته ۲۳۴ واحد. کوییک معمولی و ۸،۱۰۰ سینا نیز ساخته شده است ، اما اکنون تولید این اتومبیل ها به صفر رسیده است.
تولید ماهانه ماشین
تولید یک ماشین مسافربری در آگوست امسال تیر این کمی رشد بود. تولید کنندگان خودرو بر این اساس در اوت ۶۲،۱۱۲ اتومبیل تولید می کنند که این تعداد در تصویر است. تیر ماه به ۵۵۱۱۷ واحد رسید. بنابراین ، تولید ماهانه تولید کنندگان خودرو در ماه گذشته ۶،۹۹۵ واحد افزایش یافته است که مطابق با ۱۲.۷ درصد است.
ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در کشور در کشور تکر ۳۸ ماهه ۳۸ و ۶۶۵ اتومبیل مسافری داشت. ترافیک مرداد سازنده خودرو به ۴۴۶۰۱ واحد می رسد ، به طوری که در مورد آب اختصاصی آب جاده در ساخت اتومبیل های مسافربری ۵،۹۳۶ و ۱۵.۳ درصد افزایش یافته است. سایپا همچنین در اواسط ماه تابستان ۱۳۲۰۳ دستگاه در مقایسه با ۱۲۱۰۵ واحد تولید کرد. تیر رشد ۹۸ و ۹۸ واحد و ۹ ٪ را می بیند. همچنین Pars Automobile ، که ۴،۳۴۷ واحد تولید شده است تیر ماه گذشته ماه ۴۳۰۸ اتومبیل مسافربری تولید کرد تا آن را در ماه پنجم سال تولید کند. تیر تقریباً ثابت است ، به طوری که افت تولید خودرو فقط ۳۹ سال داشت و کمتر از یک درصد مطابقت دارد.
منبع: دنیای اقتصاد